Struktura přípravy na vyučovací hodinu Vyučující: Veronika Petýrková +--------------------------------------------------------------------------------------------+ |Tematický okruh-téma: |Ročník: 8. A | | | | |Osobnost |Časová dotace: 45 minut | |--------------------------------------------------------------------------------------------| |Průřezová témata: |Mezipředmětové vztahy: | | | | |osobnostní a sociální výchova |Občanská výchova | |--------------------------------------------------------------------------------------------| |Cíle vyučovací hodiny: | | | |vědomosti: co je to osobnost, charakter, temperament | | | |dovednosti: schopnost přiřadit vlastnosti k jednotlivým temperamentům | | | |očekávané výstupy: aktivita při hře | | | |klíčové kompetence: komunikativní, sociální a personální | |--------------------------------------------------------------------------------------------| |Obsah: | | | |učivo: | | | |temperament – 4 složky, jejich vlastnosti | | | |pojmy opěrné: | | | |charakter, temperament, osobnost, sangvinik, cholerik, flegmatik, melancholik | | | |pojmy nové | | | |nové pojmy nebyly, pouze upřesnění a aplikace pojmů opěrných | |--------------------------------------------------------------------------------------------| |Výuková metoda: | | | | 1. didaktická hra | | 2. diskuse | | 3. vysvětlení | | | | | |--------------------------------------------------------------------------------------------| |Organizační forma výuky: | | | |formou didaktické hry, skupinová spolupráce | |--------------------------------------------------------------------------------------------| |Učební pomůcky, didaktická technika: | | | |Lístečky s jednotlivými vlastnostmi, tabule | |--------------------------------------------------------------------------------------------| | Scénář hodiny | | | | | | | |I. Úvod | | | |Uvítání, nalepení lístečků na záda (na každém lístečku jedna vlastnost) | | | | | | | |II. Hlavní část | | | | o Úkol – rozdělit se do 4 skupin, jak si myslí podle lístečků, nesmí si navzájem říct co | | mají na zádech, žádné jiné informace, pouze, že skupiny nemusí být stejně velké | | o Po rozdělení otázky – proč zrovna 4 skupiny, jak jste se rozdělovali? Jste správně? | | Přidělit název vaší skupině, barvu, která ji charakterizuje | | o Přerozdělení skupin podle správné odpovědi na lístečku z druhé strany, na tabuli názvy | | skupin, jejich typické barvy, probrání jejich typických rysů, projevů chování | | o Vytvoření 4 skupin podle toho, podle toho, jak se cítí, vidí vás tak i ostatní? | | | | | | | |III. Závěr | | | |Zhodnocení hodiny, zamyšlení se nad sebou doma | |--------------------------------------------------------------------------------------------| | Vlastní zhodnocení vyučovací hodiny: | | | |Hodina proběhla klidně, v příjemné atmosféře, děti spolupracovaly, ze začátku byly trochu | |ostýchavý, pak se všichni zapojily. | |--------------------------------------------------------------------------------------------| +--------------------------------------------------------------------------------------------+