§ Tabulky pro detailní sebehodnocení Označte prosím dotazník identifikačním číslem a ročníkem, abychom Vám mohli sdělit výsledky Vašeho sebehodnocení DOTAZNÍK č.………….. -Do tabulek zaznamenejte své sebehodnocení (sloupec 1): symbol + znamená: to umíte poměrně dobře, ++ znamená: to umíte vždy jistě. -Pokud nevíte, nechejte všechny kolonky volné, když si jste jisti, že určitě popisovanou dovednost neumíte, zakřížkujte sloupec 2 jedním mínusem (-). - Ve sloupci 3 napište “ – „ , pokud jste tuto situaci nikdy neprožili a nevyzkoušeli si popisovanou reakci v cizím jazyce. V tabulce nejsou označeny úrovně, abyste se jimi nenechali ovlivňovat, dosaženou úroveň se dozvíte až po vyhodnocení. +-----------------------------------------------------------------------------------------+ |Poslech (H) 1: sebehodnocení 2: neumím 3: neprožito |1|2|3| | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+-+-| |H: Rozumím jednoduchým a krátkým výpovědím, když mluvčí hovoří pomalu a důrazně, | | | | | |abych měl/a dost času pochopit význam. | | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+-+-| |H: Rozumím otázkám a pokynům, když jsou mi sdělovány pomalu a s ohledem a umím | | | | | |se řídit podle těchto instrukcí. | | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+-+-| |H: Rozumím jednoduchému popisu cesty, údajům o místě, čase a množství, jedná-li | | | | | |se o každodenní záležitosti. | | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+-+-| |H: Rozumím jednoduchým větám o mně a mé rodině. | | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+-+-| |H: Rozumím názvům důležitých předmětů ve třídě a doma. | | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+-+-| |H: Rozumím často užívaným větám a slovům, jestliže se jedná o věci | | | | | |s bezprostředním významem, související s mou osobou, rodinou, nakupováním, školou| | | | | |apod. | | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+-+-| |H: Rozeznám téma diskuse, která je vedena v mé blízkosti, pokud lidé mluví pomalu| | | | | |a zřetelně. | | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+-+-| |H: Rozumím hlavním informacím , které zazní v jasných a jednoduchých sděleních a | | | | | |hlášeních v rádiu nebo jiných médiích, když se mluví pomalu a zřetelně. | | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+-+-| |H: Rozumím po několika přehráních nahrávek na CD nebo kazetě také detailním | | | | | |informacím, jedná-li se o témata, která znám. | | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+-+-| |H: Rozumím, co mi lidé říkají pomalu a zřetelně v každodenních jednoduchých | | | | | |rozhovorech. Porozumím, pokud se mi partner v komunikaci snaží přizpůsobit. | | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+-+-| |H: Dokážu porozumět hlavním informacím v televizních zprávách, pokud je komentář | | | | | |podpořen obrazovým materiálem. | | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+---| |H: Rozumím, když v běžném hovoru se mnou někdo mluví spisovně, i když někdy | | | | |musím požádat o to, aby zopakoval určitá slova nebo slovní spojení. | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+---| |H: Běžně dokážu i v delších promluvách sledovat hlavní myšlenky, když se mluví | | | | |spisovně. | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+---| |H: Když poslouchám krátká vyprávění, dokážu si vytvářet hypotézy, co bude | | | | |následovat. | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+---| |H: Rozumím hlavním myšlenkám mnohých vysílání v rádiu a v televizi, když se mluví| | | | |pomalu a zřetelně. | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+---| |H: Rozumím jednoduchým technickým návodům na použití. | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+---| |H: Rozumím referátům a prezentacím svých spolužaček/-áků a umím je zpracovat, i | | | | |když se vztahují k obsahům a myšlenkám, se kterými jsem jen trochu obeznámen/-a. | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+---| |H: Detailně rozumím, co mi někdo říká ve spisovném jazyce, i když jsou kolem | | | | |rušivé zvuky. | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+---| |H: Rozumím v rádiu většině dokumentárních pořadů ve spisovném jazyce a poznám, | | | | |jaká stanoviska a pozice se skrývají za argumenty mluvčích a účastníků diskuse. | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+---| |H: Rozumím v televizi reportážím, interview, show, hrám a většině filmů, pokud | | | | |nejsou v dialektu. | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+---| |H: Rozumím hlavním bodům složitých řečnických příspěvků ke konkrétním a | | | | |abstraktním tématům, když se mluví spisovně. Rozumím také odborným diskusím v mém| | | | |oboru. | | | | |---------------------------------------------------------------------------------+-+-+---| |H: Umím uplatnit různé strategie, abych něčemu porozuměl, např. zjistit hlavní | | | | |body nebo využít souvislostí z kontextu. | | | | +-----------------------------------------------------------------------------------------+ +-----------------------------------------------------------------------------------------+ |Ćtení (L) ) 1: sebehodnocení 2: neumím 3: neprožito |1|2|3| |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Rozumím jednoduchým psaným popisům cesty a směrovým údajům jako "oben links", | | | | |"nach rechts", "geradeaus". | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Rozumím a rozpoznám známá slova a zcela jednoduché věty, které se v běžném | | | | |hovoru často vyskytují (např. na plakátech, v nápisech nebo prospektech). | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: V novinových článcích rozumím údajům o osobách např. věk, bydliště a pod. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Rozumím dotazníkům do té míry, že mohu vyplnit nejdůležitější údaje o své osobě | | | | |(např. při přihlašování se v hotelu) | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Rozumím krátkým jednoduchým sdělením na pohlednicích, např. prázdninové | | | | |pozdravy. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Rozumím nejdůležitějším pokynům při obsluze počítače (např. "die Daten | | | | |speichern", "löschen", "das Programm öffnen", "schließen"). | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Vyrozumím nejdůležitější informace z písemných zpráv a novinových článků, | | | | |v nichž důležitou roli hrají čísla a jména nebo pokud mohu čerpat z toho, co o | | | | |tématu vím z vlastní zkušenosti (např. jízdní řády, jídelní lístky, recepty). | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Rozumím jednoduchým osobním dopisům. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Rozumím běžným nápisům a informačním tabulím (např. na ulicích nebo na nádraží) | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Rozumím jednoduchým návodům na obsluhu, např. ve veřejném telefonu nebo u jiných| | | | |přístrojů a popisům pracovních postupů v učebnicích. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Rozumím nejdůležitějším údajům v informačních letáčcích o aktivitách ve volném | | | | |čase nebo o výstavách. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Rozumím písemným sdělením kamarádů a spolužáků (např. kdy se setkáme, informacím| | | | |o společných aktivitách). | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Rozumím pokynům a jednoduchým pomocným textům v počítačových programech. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Rozumím textům, např. vyprávěním, pohádkám, bajkám, popisům, pokud jsou v nich | | | | |pojmy, jména a slova, která mohu očekávat nebo která jsou pro mě známá. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: V osobních dopisech rozumím popisům událostí, pocitů a přání tak dobře, že si | | | | |mohu pravidelně dopisovat. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Rozumím v nekomplikovaných novinových článcích a informačních brožurách o | | | | |známých tématech nejdůležitějším bodům. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Umím odvodit význam ojedinělých neznámých výrazů z kontextu. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Umím přelétnout očima krátké texty a najít v nich důležitá fakta a informace. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Umím v textu rozpoznat hlavní argumenty. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Rozumím ději jasně strukturovaného vyprávění. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Pochopím relevantní informace z úředních textů, které jsou určeny pro veřejnost | | | | |(např. školní řád). | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Umím rychle pochopit obsah a důležitost zpráv, článků a zpráv o tématech, která | | | | |souvisejí s mými zájmy nebo mou specializací, umím se rozhodnout, zda se vyplatí | | | | |číst detailněji. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Rozumím čteným článkům, vyprávěním, básním a textům písní, i když dopředu nevím,| | | | |o čem budou. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Rozumím článkům a zprávám o aktuálních otázkách, ve kterých pisatelé zastávají | | | | |určité názory a stanoviska. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Rozumím také článkům, které přesahují mé zájmy, pokud mohu občas zkontrolovat | | | | |význam slov ve slovníku. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Umím číst s porozuměním také recenze, ve kterých jsou posuzovány kulturní | | | | |události (jako filmy, divadelní představení, knihy), umím shrnout hlavní myšlenky. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |L: Umím rozlišit, zda text věcně informuje, nebo zda čtenáře k něčemu přemlouvá | | | | |nebo ho má o něčem přesvědčit. | | | | +-----------------------------------------------------------------------------------------+ +-----------------------------------------------------------------------------------------+ |Dialogické mluvení (MS) 1: sebehodnocení 2: neumím 3: neprožito |1|2|3| |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Umím někoho představit a užít jednoduché formy pro pozdrav a rozloučit se. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Umím klást jednoduché otázky a odpovídat na ně, dělat jednoduché výpovědi a | | | | |reagovat na jednoduchá sdělení druhých ( např. jak se někomu daří). | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Umím se domluvit při nákupu, pokud je to nutné, pomocí gest a ukazování | | | | |naznačit, co míním. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Umím o něco požádat a také druhým něco nabídnout. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Umím lidem klást otázky např. o jejich bydlišti, jméno, povolání nebo koníčky a| | | | |odpovídat na podobné otázky, pokud jsou formulovány pomalu. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Dorozumím se o množstvích, cenách a časových údajích. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Umím svou/svého partnerku/a zdvořile oslovit, zeptat se, jak se jí/jemu vede, | | | | |reagovat na novinky. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Domluvím se na poště, v obchodě nebo v bance při vyřizování jednoduchých | | | | |záležitostí. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Umím požádat o jednoduché informace při použití dopravních prostředků jako je | | | | |autobus, vlak nebo taxi. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Umím si opatřit jednoduché informace potřebné pro cestování. Umím s pomocí mapy| | | | |nebo plánu města cestu také vysvětlit. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Umím si objednat jídlo a pití. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS:.Umím se vyjádřit ke svým zálibám a k tomu, co nemám nebo nedělám rád/a. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Umím se domluvit s ostatními na společném programu, na tom, kam půjdeme, kde a | | | | |kdy se setkáme. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Umím vyslovit pozvání a na pozvání adekvátně reagovat. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Umím se omluvit a na omluvu reagovat. Umím vyjádřit také souhlas nebo odmítnutí| | | | |a také na ně reagovat. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Umím se zeptat, co lidé dělají ve volném čase nebo v zaměstnání, umím na | | | | |podobné otázky také odpovědět. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Dokážu začít , udržovat a ukončit jednoduché a přímé rozhovory o známých | | | | |tématech. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Umím dávat podrobné pokyny a sám/-a se podobnými řídit, např. najít cestu podle| | | | |podrobného popisu. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Dokážu si vyměnit v diskusích se známými osobní názory. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Umím vyjádřit a adekvátně reagovat na vyjádření o pocitech překvapení, štěstí, | | | | |radosti, smutku, zájmu i lhostejnosti. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Na cestách v zahraničí dokážu zvládnout většinu komunikativních situací. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Umím vyjádřit své názory o literatuře, hudbě, filmech a umění. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Umím vyjádřit souhlas a zdvořile nesouhlas. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Umím přirozeným způsobem začít rozhovor, udržet ho v chodu a ukončit. Umím | | | | |střídat roli posluchače a mluvčího. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: V oblasti mého zájmu si dokážu vyměnit s partnerem množství informací. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Umím vyjádřit pocity různé intenzity, umím vyjádřit a zdůvodnit námitky, | | | | |pochybnosti a protinávrhy, proč s něčím nesouhlasím nebo se cítím nepochopen/-a a | | | | |umím jednat o nápravě nebo řešení. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Dokážu se zúčastnit aktivně delších diskusí o většině témat a přispět svými | | | | |domněnkami a názory, pokud se jedná o témata, která znám, o kterých jsem | | | | |přemýšlel/-a, na která jsem proto připraven/-a. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |MS: Umím vést připravený rozhovor jako interview, přitom se ptát, zda jsem řečenému| | | | |dobře porozuměl/-a, a zajímavé odpovědi rozvést. | | | | +-----------------------------------------------------------------------------------------+ +-----------------------------------------------------------------------------------------+ |Monologické mluvení (ZS) 1: sebehodnocení 2: neumím 3: neprožito |1|2|3| |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ZS: V jednoduchých větách dokážu popsat svou osobu, rodinu, přátele a domov. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ZS: Umím popsat sebe, svou rodinu a jiné osoby. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ZS: Umím popsat, kde bydlím. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ZS: Umím krátce a jednoduše podat zprávu o událostech. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ZS: Dokážu popsat aktivity v minulosti a osobní zážitky (např. poslední víkend, své| | | | |poslední prázdniny). | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ZS: Dokážu jednoduchým způsobem popsat své zájmy a koníčky. Umím vyjádřit, co mám | | | | |rád/a a co ne. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ZS: Umím popsat svoje vzdělávání a popsat své plány, které se týkají budoucího | | | | |povolání. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ZS: Umím vyprávět příběh. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ZS: Umím vyprávět detailně o zkušenostech a popisovat přitom reakce a pocity. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ZS: Umím popsat své naděje, sny a přání. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ZS: Umím krátce zdůvodnit a vysvětlit své názory, plány a činy. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ZS: Umím shrnout vlastními slovy děj filmu nebo knihy a popsat své reakce na ně. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ZS: Umím zjednodušeně slovně shrnout krátké pasáže z psaných textů. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ZS: Umím zformulovat k velmi mnoha tématům mého okruhu zájmů jasné a detailní | | | | |popisy a zprávy. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ZS: Umím přednášet názorné referáty a prezentace, které mé posluchače získají pro | | | | |to, co jsem chtěl/-a sdělit. Umím reagovat na otázky, názory a protiargumenty. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ZS: Rozumím a umím ústně shrnout krátké výtahy ze zpráv, diskusí nebo reportáží, | | | | |které obsahují názory a vysvětlení. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ZS: Umím ústně shrnout děj nebo pořadí událostí z nějakého filmu nebo divadelního | | | | |kusu. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ZS: Umím logicky seřadit myšlenky v ústním projevu a logicky je propojit. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ZS: Dokážu vyjádřit domněnky o příčinách a následcích a mluvit o hypotetických | | | | |situacích. | | | | +-----------------------------------------------------------------------------------------+ +-----------------------------------------------------------------------------------------+ |Strategie pro komunikaci (ST) 1: sebehodnocení 2: neumím 3: neprožito |1|2|3| |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ST: Umím říci, že něčemu nerozumím. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ST: Jednoduchým způsobem dokážu poprosit partnera / -rku v rozhovoru, aby | | | | |zopakoval/-a, čemu nerozumím. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ST: Umím požádat partnera/- rku v hovoru, aby mluvil/-a pomaleji. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ST: Umím někoho oslovit a získat si jeho pozornost. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ST: Umím dát najevo, že rozumím. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ST: Jednoduchými výrazy dokážu požádat o zopakování toho, čemu jsem nerozuměl/a. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ST: Umím zopakovat části toho, co někdo řekl v cizím jazyce, abych se ubezpečil, že| | | | |si rozumíme. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ST: Umím požádat cizího mluvčího, aby upřesnil, co řekl. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ST: Umím, když mi chybí nějaký výraz, použít opisu nebo jednodušší slovo s podobným| | | | |významem a požádat o opravu. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ST: Umím využít frází např. „Das ist eine schwierige Frage“ abych získal/-a čas a | | | | |zůstal/-a u slova. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ST: Umím si zapamatovat chyby, které dělám, a vědomě se při mluvení kontrolovat, | | | | |abych se jich vyvaroval/-a. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |ST: Běžně dokážu svá přeřeknutí a chyby, když si je uvědomím, sama/sám opravit. | | | | +-----------------------------------------------------------------------------------------+ +-----------------------------------------------------------------------------------------+ |Psaní (S) 1: sebehodnocení 2: neumím 3: neprožito | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: Umím napsat v dotazníku údaje o mé osobě (např. Alter, Land, Wohnort, Hobbys). | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: Umím napsat pohlednici. Použiji několik jednoduchých vět a naučené struktury. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: Umím napsat blahopřání . | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S5: Umím napsat krátký vzkaz, abych např. kamaráda informoval, kde jsem a kde se | | | | |setkáme. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: Umím napsat krátké jednoduché poznámky a sdělení. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: Dokážu krátce popsat událost a sdělit, co se kdy a kde odehrálo (např. oslava, | | | | |nehoda). | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: V osobním dopise se umím krátce představit nebo někoho pozvat, poděkovat nebo se| | | | |omluvit. Využívám jednoduchých frází pro oslovení, pozdrav, poděkování a prosbu. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: Umím psát jednoduché věty a spojovat je výrazy jako „und“, „aber“, „weil“, | | | | |„denn“. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: Umím používat důležité spojovací výrazy, aby byla naznačena časová posloupnost | | | | |mého sdělení („zuerst“, „dann“, „nachdem“, „später“…). | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: Umím napsat souvislý text o různých tématech z oblasti svých zájmů a vyjádřit | | | | |své osobní názory. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: Umím písemně vylíčit nějakou událost, nějakou cestu, nějakou zkušenost nebo | | | | |kulturní zážitek, např. v referátu ve výuce nebo článku ve studentském časopise. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: Umím napsat osobní dopis a informovat se o novinkách a o tomtéž informovat | | | | |druhé. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: Umím napsat v osobním dopise o pocitech jako jsou smutek, radost, zájem, lítost | | | | |a soucit. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: Umím písemně reagovat na inzeráty a vyžádat si dodatečné nebo detailnější | | | | |informace o výrobcích nebo např. o jazykovém kurzu v zahraničí. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: Umím sdělit přátelům a kolegům pomocí faxu, E-mailu nebo písemných vzkazů | | | | |informace nebo se na ně zeptat. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: Umím napsat tabulkový životopis. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: Umím napsat jasné a detailní texty o nejrůznějších tématech, která souvisejí | | | | |s mým okruhem zájmů, ve formě referátu nebo slohové práce nebo zprávy. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: Umím napsat shrnutí k článkům o všeobecných tématech. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: Umím shrnout informace z nejrůznějších zdrojů a médií. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: Umím v článku nebo čtenářském dopise něco objasnit a přitom uvést argumenty pro | | | | |a proti určitému stanovisku. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: Umím napsat podrobné a dobře čtivé texty o událostech a fiktivních nebo reálných| | | | |zážitcích. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |S: Umím vyjádřit v osobních dopisech různá stanoviska a pocity a vyprávět o | | | | |novinkách, přitom zdůraznit význam určitých výpovědí. | | | | +-----------------------------------------------------------------------------------------+ +-----------------------------------------------------------------------------------------+ |Správnost (K) |1|2|3| |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |K: Umím vyslovovat slova a slovní spojení, která jsem se naučil/-a, tak, aby jim | | | | |rodilí mluvčí, kteří jsou zvyklí na kontakt s cizinci, rozuměli. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |K: Umím opisovat slova a krátké věty bezchybně a taky bez chyb psát zásadní | | | | |informace o vlastní osobě. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |K: Naučil/-a jsem se slova a obraty pro výuku a pro běžné každodenní situace a vím,| | | | |kdy je mohu použít. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |K: Ovládám několik jednoduchých gramatických struktur a větných vzorců. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |K: Moje výslovnost je běžně dostačující k tomu, aby mi rodilí mluvčí rozuměli, i | | | | |když ještě mám zřetelný akcent a moji komunikační partneři mě příležitostně musí | | | | |prosit o opakování. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |K: Slova a řečové prostředky, které jsem se naučil/a, umím většinou napsat bez | | | | |chyby. Pokud sám/a produkuji krátké texty, dopustím se ještě často chyb. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |K: Umím užívat správně některé jednodušší gramatické větné vzorce. Příležitostně | | | | |bojuji ještě s nejistotou (např. tvoření časů, postavení slov ve větě). | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |K: Moje slovní zásoba postačuje k dorozumění se v mnoha běžných situacích. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |K: Moje výslovnost je dobře srozumitelná a jen zřídka vyslovím ojedinělá slova | | | | |nesprávně. Ve výslovnosti však člověk může poznat, že nemluvím mateřštinou. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |K: Texty, které produkuji, jsou zcela srozumitelné, i když ne zcela bezchybné. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |K: Ovládám natolik slovíčka a mluvní prostředky, že se s příležitostným využitím | | | | |opisů dorozumím o většině každodenních témat. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |K: Jednoduché věty tvořím téměř vždy správně. Jednoduché věty mohu také rozšířit a | | | | |signalizovat časové, místní, logické a modální vztahy. Přitom se dopouštím ještě | | | | |chyb. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |K: Umím se vyjádřit srozumitelně, aniž bych příliš koktal/-a, dělám ale pauzy, | | | | |abych to, co říkám, naplánoval/-a a opravil/-a, především, když mluvím delší dobu | | | | |volně. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |K: Moje výslovnost je do velké míry bez cizího akcentu. Vedení hlasu, slovní a | | | | |větný přízvuk souhlasí se strukturami vět a textu. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |K: Moje texty jsou jasně rozčleněny do odstavců. Pravopis odpovídá pravidlům, jen | | | | |ojediněle se dopustím pravopisných chyb. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |K: Mám k dispozici širokou slovní zásobu a řečové prostředky, takže stačím také na | | | | |složitější témata. Umím rozmanitě formulovat a nejsem odkázán/-a na to, abych | | | | |musel/-a opakovat stejná slova. Umím hovořit i delší dobu v rovnoměrném tempu. | | | | |-----------------------------------------------------------------------------------+-+-+-| |K: Umím reprodukovat také detailnější informaci správně. | | | | +-----------------------------------------------------------------------------------------+