NÁVRH PROJEKTU +--------------------------------------------------------------------------------------------+ |Název: |Všímáme si, co jíme? | |-----------------+--------------------------------------------------------------------------| |Autoři: |Kottová Marie, Vaněčková Ladislava | | | | | |5. ročník KS PdF MU Brno | |-----------------+--------------------------------------------------------------------------| |Realizace: |3. ročník ZŠ | |-----------------+--------------------------------------------------------------------------| |Typ projektu: | + podle organizace: vícepředmětový | | | + podle navrhovatele: uměle připravený | | | + podle účelu: směřující k získání návyků správné životosprávy | | | + podle délky: krátkodobý | | | + podle prostředí: školní a mimoškolní | | | + podle počtu zúčastněných: individuální (první fáze), společný(druhý | | | fáze) | | | + podle informačních zdrojů: vázaný | | | | | | | |-----------------+--------------------------------------------------------------------------| |Smysl projektu: | | | | | | |Děti se budou zabývat skladbou svojí stravy a budou seznámeni | | |s potravinovou pyramidou. | |-----------------+--------------------------------------------------------------------------| |Výstup: |Děti si vyhodnotí svůj týdenní stravovací režim a sestaví si jídelníček na| | |jeden den podle zásad potravinové pyramidy. | |-----------------+--------------------------------------------------------------------------| |Předpokládané |Kognitivní: žáci: | |cíle: | | | |- pojmenují potraviny a dokáží popsat, z čeho se vyrábí | | | | | |- přiřadí ke skupinám jejich názvy /slova nadřazená – mléčné | | |výrobky, pečivo, …/ | | | | | |- vyberou potraviny, které nepatří do základní stravy a vysvětlí | | |proč | | | | | |- vyjmenují části potravinové pyramidy | | | | | |Afektivní: žáci: | | | | | |- vysvětlí důležitost správné výživy | | | | | |- dokáží najít souvislosti mezi zdravou výživou a zdravím člověka| | | | | |Psychomotorické: žáci: | | | | | |- vyrobí koláž potravinové pyramidy | | | | | |Sociální: žáci: | | | | | |- spolupracují ve skupině v průběhu projektu (koláž) | | | | | |- šíří osvětu o zdravé výživě mezi spolužáky, vyučujícími, rodiči| |-----------------+--------------------------------------------------------------------------| |Předpokládané |- vyplnění dotazníku (záznam týdenního stravování), barevné | |činnosti: |zvýraznění zdravého jídla | | | | | |- diskuse o dotazníku | | | | | |- výtvarná koláž potravinové pyramidy | | | | | |- pracovní listy (viz příloha) | |-----------------+--------------------------------------------------------------------------| |Organizace: |1. týden: | | | | | |- rozdání dotazníků, vysvětlení týdenního úkolu | | | | | |- sběr dat (individuální práce žáků) | | | | | |2. týden: v hodinách prvouky a výtvarné výchovy | | | | | |- beseda o tom co si myslí, že patří do zdravého jídelníčku (co to je | | | | | | potravinová pyramida) | | | | | |- vyhodnocení dotazníků (barevné zvýraznění zdravých potravin) | | | | | |- diskuse o výsledcích | | | | | |- koláž potravinové pyramidy | | | | | |- vyplnění pracovních listů | |-----------------+--------------------------------------------------------------------------| |Předpokládané |- metody slovní – rozhovor, diskuze, vysvětlování | |výukové metody: | | | |- metody praktické –výtvarné činnosti | | | | | |- metody řešení problémů | | | | | |- didaktické hry | |-----------------+--------------------------------------------------------------------------| |Předpokládané |- pracovní listy - dotazník, fixy, lepidlo, obrázky potravin (propagační | |pomůcky: |materiály), balicí papír A2 (4x) | | | | | | | |-----------------+--------------------------------------------------------------------------| |Způsob prezentace|Prezentace vlastního jídelníčku. | |projektu: | | | |Skupinová prezentace potravinové pyramidy (mluvčí skupiny) | | | | |-----------------+--------------------------------------------------------------------------| |Způsob hodnocení:|- Učitel hodnotí ve třídě – ústně a průběžně při práci a na závěr | | |zhodnotí výstup a prezentaci dětí. | | | | | |- Žáci si sami také zhodnotí výstup a prezentaci pro spolužáky. | | | | | |- Autoevaluace žáků k vlastnímu doplnění pracovních listů. | | | | | | | +--------------------------------------------------------------------------------------------+