Téma: Zdravá výživa Vypracovala: Jana Novotná Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, 5. ročník PS UČO 104665 Ročník: 3. Typ projektu: - uměle vytvořený - krátkodobý - vícepředmětový - školní - společný třídní - vázaný a volný - směřující k získání znalostí a dovedností Organizace: práce ve skupinách, samostatná práce Cíl: dojít k tomu, že: Zdravá výživa je základ našeho zdraví Žáci budou pracovat ve skupinách po 4 – 5 žácích. Budou stanoveni vedoucí jednotlivých skupin. Téma se bude prolínat matematikou, pracovními činnostmi, českým jazykem, estetickou – hudební výchovou. Prolínání jednotlivých předmětů není dané vyučovací hodinou, ale činnosti na sebe plynule navazují – žákům to vůbec neoddělujeme (dělení je jen vodítkem pro učitele). 1) Matematika Zadání různých slovních příkladů s tematikou zdravé výživy. Žáci sestaví jídelníček snídaně (večeře) pro svou rodinu a vypočítají cenu nákupu. Na čtverečkovaném papíře znázorní graficky ceny pečiva – měli zjistit. Žáci měli za úkol v obchodě vyhledávat výrobky se značkou zdravé výživy a ceny těchto výrobků a na základě získaných informací nyní vytváří příklady. Pomůcky: Matematika (Alter) – 3. díl, str. 33, výrobky zdravé výživy a jejich ceny, čtverečkovaný papíry, linkované papíry, pera, tužky Pozn.: Žáci mají možnost, pokud si informace nezjistili, si je nyní vyhledat na internetu. 2) Pracovní činnosti Připravte ovocný (zeleninový) salát podle zásad zdravé výživy. Pomůcky: různé druhy ovoce nebo zeleniny, mísy, prkénka, měchačka, nože, lžíce 3) Český jazyk Uplatněte poznatky z učiva o zdravé výživě: a) Napište slova podřazená slovu: Ovoce: Zelenina: Zdravé potraviny: Nezdravé potraviny: b) Sloh – popis pracovního postupu: Jak jsme připravovali ovocný (zeleninový salát – vitaminová bomba. Pomůcky: papíry, pera 4) Estetická – hudební výchova Písnička: Pekla vdolky + pohybová činnost (improvizace žáků) + hra na Orffovy hudební nástroje 5) Pohoštění: připraveným salátem – prostřený stůl – zásady slušného chování při jídle (děti sami říkají) Pomůcky: saláty, ubrusy, lžíce, talířky či mističky Závěr: celkové zhodnocení projektu - žáci + učitel Zdravá výživa – základ našeho zdraví