Arch pro sledování používaných metod a org. forem ve výuce Použitá metoda + činnost žáků a učitele (označ Etapa hodiny (možno napsat Jaké dovednosti jsou číslem z následující tabulky) v minutách nebo slovně) rozvíjeny 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Možné činnosti učitele a žáků 1. Učitel se ptá a studenti odpovídají. 2. Učitel se ptá, studenti odpovídají a dělají si poznámky. 3. Učitel mluví, používá tabuli a studenti si dělají poznámky. 4. Učitel diktuje poznámky studentům. 5. Učitel dělá ručně psané poznámky, mluví a studenti poslouchají. 6. Učitel přednáší, studenti si dělají poznámky. 7. Učitel organizuje diskusi zahrnující celou třídu. 8. Učitel organizuje skupinovou diskusi 9. Studenti organizují celo třídní diskusi, učitel se přidává. 10. Studenti organizují skupinovou diskusi, učitel se přidává (zapojuje). 11. Studenti připravují a roztřiďují poznámky mezi sebou. 12. Studenti připravují a přednášejí třídě. 13. Učitel zadává individuální psané úkoly ve třídě. 14. Učitel zadává malé skupině úkol (psaný) ve třídě. (např. zprávy o skupinových diskusích) 15. Učitel zadává malé skupině úkol (praktický) ve třídě. (např. mapování nebo grafické vyjádření) 16. Učitel zadává studentům strukturované informační shrnující cvičení. 17. Učitel zadává studentům otevřené-uzavřené dotazy. (např. studenti se rozhodují, učitel radí při řešení daného problému) 18. jiné – doplň 19. jiné – doplň 20. jiné - doplň