TÝDEN ZDRAVÍ 3.třída Eva Střechová Martina Pomykalová Kompetence n k učení – uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků n k řešení problémů – vnímá problémové situace, naplánuje a promyslí způsob řešení problému, … n komunikativní – formuluje a vyjadřuje své myšlenky v logickém sledu vyjadřuje se výstižně, souvisle, kultivovaně n sociální a personální – účinně spolupracuje ve skupině, podílí se na utvářeni příjemné atmosféry v týmu, přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy Očekávané výstupy n žák vysvětlí důležitost denního stravovacího režimu n žák formuluje a obhájí své názory n žák rozvíjí komunikaci a slovní zásobu n žák cvičí koordinaci, motoriku a psychomotorické dovednosti n žák rozvíjí smysl pro rytmus n žák akceptuje jemu určenou roli při práci ve skupině, spolupracuje a podílí se na práci s ostatními členy skupiny n žák vyhledá různé možnosti zdravého stravování n žák zhodnotí svou dosavadní stravovací návyky a zhotoví plán k týdennímu pohybovému a stravovacímu režimu n žák se staví do role poradce Místo realizace: Třída, mimoškolní prostředí Časová dotace: 7 dní Pomůcky: Příběh o Otesánkovi, plán týdenního stravovacího a pohybového režimu, informace, letáky, brožury, encyklopedie, osobní poznámky atd. o různým pohybových možnostech ve svém okolí PŘEDPOKLÁDANÁ REALIZACE n MOTIVACE:pohádka o Otesánkovi n Děti si společně povídají o tom, co dělá Otesánek špatně a jak to napravit. n Děti mají za úkol sledovat svůj vlastní stravovací a pohybový režim dne a týdne. Můj týdenní stravovací a pohybový režim V matematice sestavíme tabulku, do které si děti budou následující týden zapisovat svůj týdenní stravovací a pohybový režim n V průběhu týdne se děti seznamují se svým stravovacím a pohybovým režimem tzn. Děti sledují a zapisují údaje dle kolonek tabulky. n Společné navštívení centra pro zdravou výživu a centrum pro každodenní pohybové aktivity n V hodinách tělesné výchovy si děti ukazují různé pohybové činnosti n Po týdnu následuje zhodnocení ve skupinkách n Děti se snaží najít správné a vyhovující řešení Konečný výstup n třída zkusí sestavit Otesánkovi ideální stravovací a pohybový týdenní plán n dětem zůstává jejich plán k týdennímu stravovacímu a pohybovému režimu, podle kterého se mohou řídit DĚKUJEME ZA POZORNOST