Žijeme zdravě Dana Kačenková Učitelství pro 1.st Z� 5.ročník, sk.C Projekt je vypracován pro 3. ročník Z� Proč jsem si toto téma vybrala l Nedodržování pitného režimu l Nepravidelné stravování dětí l Nesprávná výživa dětí l Nezdravé svačiny dětí l Nedostatek pohybu dětí 1. den l Diskuse o zdravé výživě – v kroužku – každý žák vyjádří svůj názor na to, co si představuje pod pojmem zdravá výživa. l Myšlenková mapa – slouží k zapisování toho, co si žáci pod pojmem ZV představují l Tuto mapu poté připevníme na tabuli – diskuse o jídle - co jíst méně ,co více l Potravinová pyramida – žáci sestaví na koberci z kartiček – potom kontrola - diskuse 2.den l Diskuse – jak vypadá jídelníček žáků (kolik toho vypijí a sní– napíší na papír – potom jak by měl vypadat zdravý jídelníček – ten mám já – srovnání, jak moc se liší l Pracovní list – na nezdravá jídla, po jeho vypracování žáci vypracují nezdravý jídelníček l Úkol na další den – vybrat si sport, který žáky baví, každý jeden, zjistit o tomto sportu pár informací. 3.den l Pantomima – žáci předvádějí sporty l Diskuse o sportech – kdo jaký má rád, informace o daném sportu, sporty jsou pro naše zdraví důležité l Pohybová hra l Diskuze – žáci by mohli vytvořit kartu o sobě, kde by byly údaje o tom co jí, zda sportují a pod, byl by zde i jejich portrét 4.den l 2 hodiny VV l Na papír formátu A4 mají žáci namalovat temperami nebo vodovkami svůj vlastní portrét – změna bude v tom, že svůj obličej budou muset sestavit jen ze zdravých potravin (např.nos z mrkve, oči z cibule apod.) 5.den l Vytvoření osobní karty s názvem – každý nalepí svůj portrét na tvrdý papír formátu A3, pod něj napíše údaje, na kterých se žáci předtím domluvili – jméno, věk, třída, jak vypadá jejich jídelníček, pitný režim, jaký sport provozuje a jak často (popř.zkl.inf.o sportu) l Prezentace – v kroužku – každý ukáže svůj osobní profil – popíše jej. l Žáci mohou z těchto osobních profilů vytvořit knihu nebo je samostatně připevnit na nastěnku. Konec l Děkuji za pozornost!!! J