Stránka 1Dotazník pro žáky | MŠMT 9.6.2009 10:12:12file://localhost/D:/SDHC_kopie/dokumenty/p_wwc/2009_05_MSMT/web_dot_ZS/index.html DOTAZNÍK VÝBĚR OBORU STUDIA Dobrý den, dovolte abychom Vás požádali o spolupráci na výzkumu, který provádí Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy s cílem zjistit, jak probíhá výběr budoucího studia u studentů devátých tříd základních škol. Dotazník je anonymní a zpracování dat bude probíhat mimo školu na půdě výzkumné agentury. Vyplnění dotazníku je jednoduché, zabere Vám mezi 15 ­ 20 minutami. Po vyplnění dotazník odešlete kliknutím na volbu ,,odeslat data", která je na jeho konci. Děkujeme Vám za spolupráci. ŘEŠITEL V této první části dotazníku se budeme ptát, pro jakou střední školu ses rozhodl/a a jak přemýšlíš o svém budoucím povolání. Na kterou školu jsi byl(a) přijat(a) a nastoupíš na ni? 2. O jaký typ školy se jedná? Zaučení Odborné učiliště s výučním listem Odborné učiliště zakončené maturitou Střední školu s maturitou Gymnázium Jiný typ - vypiš: 3. jaký obor? všeobecný jiný - vypiš: 4. Do jaké míry tato škola odpovídá tvým představám? Zcela odpovídá Spíše odpovídá Tak napůl Spíše neodpovídá Vůbec neodpovídá 5. Do jaké míry odpovídá představám tvých rodičů? Zcela odpovídá Spíše odpovídá Tak napůl Spíše neodpovídá Vůbec neodpovídá Nyní se budeme bavit o DRUHÉ z těchto možností ­ škole, kterou jsi měl/(a) na druhém místě 2. O jaký typ školy se jedná? Zaučení Odborné učiliště s výučním listem Odborné učiliště zakončené maturitou Střední školu s maturitou Gymnázium Jiný typ - vypiš: 3. jaký obor? všeobecný Stránka 2Dotazník pro žáky | MŠMT 9.6.2009 10:12:12file://localhost/D:/SDHC_kopie/dokumenty/p_wwc/2009_05_MSMT/web_dot_ZS/index.html 3. jaký obor? všeobecný jiný - vypiš: 4. Do jaké míry tato škola odpovídá tvým představám? Zcela odpovídá Spíše odpovídá Tak napůl Spíše neodpovídá Vůbec neodpovídá 5. Do jaké míry odpovídá představám tvých rodičů? Zcela odpovídá Spíše odpovídá Tak napůl Spíše neodpovídá Vůbec neodpovídá Co je pro tebe při volbě oboru dalšího studia důležité? Ohodnoť důležitost podle tv0ho názoru od 1=zcela nedůležité po 5=velmi důležité < zcela nedůležité velmi důležité > 1 2 3 4 5 Dělat to, co mi jde Dělat to, co mě baví Možnost pomáhat druhým Snadno najít zaměstnání Vydělat peníze něco jiného - vypiš, prosím: V této otázce tě požádáme, abys ohodnotil/a učitele, kteří tě poslední rok učili. Hodnoť podle dvou kritérií: jak dobře podle tebe učitel učí (známkuj 1 ­ 5 jako ve škole) a do jaké míry je podle tebe odborníkem na předmět, který učí. Ohodnoť učitele u všech předmětů, bez ohledu na to, že tě jeden učitel učí ve více hodinách. jak učitel(ka) učí? < špatně výborně> Je odborníkem? 1 2 3 4 5 spíše ne tak napůl spíše ano a) Biologie b) Českého jazyka c) Cizího jazyka (hlavního)) d) Fyziky e) Dějepisu Stránka 3Dotazník pro žáky | MŠMT 9.6.2009 10:12:12file://localhost/D:/SDHC_kopie/dokumenty/p_wwc/2009_05_MSMT/web_dot_ZS/index.html f) Matematiky Nyní nás zajímá, jaké předměty tě v průběhu základní školy bavily nejvíc. Označ v následujícím seznamu, jaké jsou tvé tři nejoblíbenější předměty. nejoblíbenější předmět: druhý předmět: třetí předmět: český jazyk angličtina němčina matematika biologie chemie fyzika dějepis zeměpis výtvarná výchova hudební výchova tělocvik informatika občanská výchova český jazyk angličtina němčina matematika biologie chemie fyzika dějepis zeměpis výtvarná výchova hudební výchova tělocvik informatika občanská výchova český jazyk angličtina němčina matematika biologie chemie fyzika dějepis zeměpis výtvarná výchova hudební výchova tělocvik informatika občanská výchova Jaké známky z následujících předmětů jsi měl(a) na pololetním vysvědčení? vypiš známku (číslicí 1 - 5) a) Český jazyk b) Cizí jazyk (hlavní) c) Dějepis d) Matematika e) Fyzika f) Biologie Následující výroky ohodnoť podle svého názoru na škále od 1=ROZHODNĚ NEPLATÍ do 6=ROZHODNĚ PLATÍ Čím větší číslo, tím více souhlasíš s danou možností. V každém řádku označ odpověď, která ti vyhovuje Škola je místo, kde... < rozhodně neplatí rozhodně platí> 1 2 3 4 5 6 Stránka 4Dotazník pro žáky | MŠMT 9.6.2009 10:12:12file://localhost/D:/SDHC_kopie/dokumenty/p_wwc/2009_05_MSMT/web_dot_ZS/index.html ...si mně ostatní lidé váží. ...vím, že mohu dosáhnout dobré výsledky. ...se cítím osaměle. ...mohu vyjádřit svůj názor. ...mně učitelé nemají rádi. ...mně učitel pomůže, když si nevím rady s úkolem. ...mám pocit, že jsem důležitý(á). ...bývám spokojen(a) s tím, co dělám. Do jaké míry měly na volbu školy vliv následující skutečnosti? rozhodně ANO spíše ANO spíše NE rozhodně NE moje známky moje záliby přáli si to rodiče na stejný obor jde spolužák (spolužačka) doporučil mi to výchovný poradce (učitel) stejný obor studuje (učí se v něm) kamarád, známý, příbuzný škola je blízko od mého domova věděl jsem, že je šance se na školu dostat Nakonec prosíme doplň několik základních údajů: Jsi žájem (žákyní): 7. ročníku 8. ročníku 9. ročníku Jsi: Chlapec Dívka Rok narození: vypiš: 19 Stránka 5Dotazník pro žáky | MŠMT 9.6.2009 10:12:12file://localhost/D:/SDHC_kopie/dokumenty/p_wwc/2009_05_MSMT/web_dot_ZS/index.html tři (nej)starší Jaká je velikost obce v níž nyní žiješ? žiji.. v obci do 2 000 obyvatel v obci s 2 001 - 5 000 obyvatel ve městě s 5 001 - 20 000 obyvatel ve městě s 20 001 - 100 000 obyvatel ve městě s více než 100 001 obyvatel Brno Praha Nyní několik otázek o tvých rodičích Rozvedli se tví rodiče někdy? ano ne ...pokud ano, vzpomeneš si přibližně ve kterém roce? vyplňte co je pro tebe jednodušší v roce a nebo - když mi bylo let Žiješ společně s rodiči? s oběma rodiči společně s jedním z rodičů mimo domácnost rodičů (u někoho jiného z rodiny) mimo domácnost rodičů (na internátu/v ubytovně) jiným způsobem -vypiš: Vzdělání matky: základní střední bez maturity (vyučena) střední s maturitou vysokoškolské Vzdělání otce: základní střední bez maturity (vyučen) střední s maturitou vysokoškolské DĚKUJEME ZA VYPLNĚNÍ, ZDE ODEŠLETE DOTAZNÍK DO DATABÁZE Odeslání dotazníku Stránka 6Dotazník pro žáky | MŠMT 9.6.2009 10:12:12file://localhost/D:/SDHC_kopie/dokumenty/p_wwc/2009_05_MSMT/web_dot_ZS/index.html