CO TO JE ? Proces, při kterém škola systematicky získává, vyhodnocuje a využívá informace o sobě a o vlastní činnosti. K ČEMU TO JE ? • Zjistit výchozí stav a vlastní potřeby pro plánování dalšího rozvoje • Vytvářet a korigovat školní vzdělávací program CO ZJIŠŤOVAT ? • Jak se nám daří plnit stanovené cíle ? • Jaké jsou naše silné a slabé stránky ? • Jak účinná jsou přijímaná opatření ? Kde hledat odpovědi ? • V podmínkách vzdělávání • V průběhu vzdělávání • V sociálním klimatu školy • Ve výsledcích vzdělávání • V řízení školy a profesním rozvoji pedagogů Jak získat informace ? • Testováním • Hospitacemi, pozorováním • Analýzou dokumentace • Dotazníky • Workshopy • Rozhovory • Pomocí portfolií • Sociometrickými šetřeními, výzkumy Jak poznat, co je dobře ? • Vzhledem k cílům • Vzhledem k vlastnímu ŠVP • Vzhledem k dřívějšímu stavu školy • Vzhledem ke stavu jiných škol • Vzhledem k očekáváním uživatelů školské služby • Vzhledem k požadavkům zřizovatele • Vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům • Vzhledem ke stanoveným standardům A co s tím ? • Tvorba (revize, korekce) ŠVP • Změny cílů, obsahu, organizace, metod, hodnocení • Změny pravidel, priorit • Podpora dalšího vzdělávání pedagogů • Personální opatření • Prezentace školy, informační systémy, spolupráce s partnery LEGISLATIVA • § 12 Zákona 561/2004 Sb. • § 8 a 9 Vyhlášky 15/2005 Sb. • Sdělení MŠMT k provádění vlastního hodnocení školy čj. 19229/2006-20 • Struktura ŠVP v RVP TERMÍNY • Za 1 nebo 2 roky počínaje 2005/2006 • Do 30. 9. projednat návrh struktury vlastního hodnocení školy v pedagogické radě • Do 31. 10. 2007 projednat vlastní hodnocení školy v pedagogické radě CO VYUŽÍT • rvp.cz • uiv.cz • nuov.cz • csicr.cz • kalibro.cz • scio.cz • Rýdl: Hodnotíme svoji školu, Praha, 1999 • Nezvalová: Kvalita ve škole, Olomouc, 2003 • Havlínová: Program podpory zdraví ve škole, Praha, 1998 SYSTÉM AUTOEVALUACE