Sociálně - afektivní učení a vyučování ® utváření systému hodnot, hodnotové preference a orientace, ® vzorců chování, potřeb a zájmů, ® emoční, motivační a aspirační složky sociálních rolí a pozic, ® volních a konativních kvalit, charakterovej rysů,mezilidských vztahů Afektivní cíle - rozvíjení ® všímavosti, vnímavosti, ® zájmu, ® pozitivního vztahu k určité věci, ® estetického cítění, ® morálních a jiných postojů, ® „Minimální" hodnotové kurikulum ® pozorně vnímat a citlivě prožívat svět při rozlišování pravdy od lži, dobra od zla, spravedlr^^ od bezpráví, krásy od ošklivosti ® uvědomovat si své pozitivní síly, šance a maximáln^^ využívat; zdokonalovat se ® respektovat názory, postoje a práva druhých, být tolerantní a vstřícný ® produktivně pracovat a spolupracovat v zájrH společenského pokroku H ® pečovat o své zdraví, výkonnost, zdatnost, kulturně žít a ze života se těšit I Operacionalizace cílových kategorií ® a) pro emocionální učení ovlivňování empatie, reflexe antipatie a syr^^^l vžít se do situace druhého, vyjádřit svůjpostj ® b) pro sociální učení - ovlivňování spolupráce, kooperace, řeš^| dilemat v konfliktech, asertivita: pracovat ve dvojici, spolupracovat ve skupinách na úkolu, řešit společně konfli^^ ® c) pro hodnotové učení - ovlivňování axiologických otázek, hodi^| hodnocení, evaluace: zhodnotit, vyhodnotit, posoudit, porovnáš hodnoty, sestavit hodnotový žebříček, reš^