Bez zkažených zubů, mám fakt príma hubu!!! Vypracovaly: Tereza Létalová Dana Konečná Kamila Kuncířová Integrovaná tematická výuka • Délka: 5 vyučovacích jednotek • Třída: 3. ročník • Pomůcky: Zubní kartáček (1 starý a 1 nový kartáček pro každého žáka), zubní pasta, obrázky různých potravin do skupin, 1. HODINA • Motivační rozhovor (20 min) - uvedení do problematiky • Aktivita: (10 min) - děti ve skupinkách vymyslí otázky, na které by se mohly zeptat pana zubaře, co by je nejvíce zajímalo a sepíší je na malé papírky. • Výběr otázek: (10 min) - společně si pak otázky přečteme a vybereme ty podstatné a zajímavé, které si děti schovají pro pana doktora. 2. HODINA • Beseda se zubařem – (40 min) - nejprve pan doktor vypráví žákům, pak se děti ptají na jejich otázky, které si připravily a na závěr jim pan zubař ukáže, jak správně si čistit zuby. 3. HODINA • Čištění zubů prakticky (10 min) – po svačince si děti samy vyzkouší čistit zuby tak, jak jim pan zubař poradil a naučí se říkanku: Čistím zoubky řízy, řízy, ať jsou bílé jako břízy, vpravo, vlevo, vpředu, vzadu, dolní a pak horní řadu, ať jsou bílé jako sníh, ať má každý radost z nich. 3. HODINA • Video (30 min) – shlédnutí epizody o zubech z kresleného seriálu „Byl jednou jeden život“. • Video (30 min) – shlédnutí epizody o zubech z kresleného seriálu „Byl jednou jeden život“. • Část 2.: http://www.youtube.com/watch?v=PDMjyNXhSuY&hl=cs • Část 3.: http://www.youtube.com/watch?v=zBGIpwp29LA&hl=cs 4. HODINA • Jídlo (15 min) – děti opět pracují ve skupinkách, kde mají za úkol seřadit obrázky různých potravin do škály podle toho, jak moc nám kazí zuby. 4. HODINA • Druhy zubů (15 min) – jednoduchý rozbor stavby chrupu, základní rozdělení zubů, kolik jich máme, funkce jednotlivých zubů 4. HODINA • Stavba zubu (15 min) – jednoduchý rozbor stavby zubu 5. HODINA • Malba (30 min) – děti mají za úkol z tvrdého papíru A3 vystřihnout tvar zubu. Na tento zub budou pomocí starého zubního kartáčku nanášet stříkáním různé barvy (jakoby vytvářely zubní povlak). Záleží na dětech, jak moc si svůj zub „zkazí“. 5. HODINA • Pracovní list (15 min) – děti vyplní pracovní listy, shrnující celý den, co se naučily, co nového se dověděly. • Obrázky staženy z: – http://dansko.files.wordpress.com/2009/05/dentist.png?w=400&h=304 – http://ownercommunity.homeaway.com/Resources/Image/Blog/toothbrush.jpg – http://www.terescinotvoreni.wz.cz/zuby.JPG – http://pwbeat.publishersweekly.com/blog/wp-content/uploads//2009/06/SMILE_COVER_WEB.jpg – http://www.ci.arcadia.ca.us/images/brushing_teeth_-_clip_art.jpg – giobioclovek.ic.cz/.../typy_zubu.png – http://www.britishscienceassociation.org/NR/rdonlyres/05245205-B881-480D-AC94-9852DB4C0201/0/teeth. jpg – http://www.svetvitaminu.cz/nahledy/g3.jpg Děkujeme za pozornost