Učitel přírodopisu Ve třídě §Úspěšné řešení situací závisí na složení třídy a na vás § § Stanovte pravidla hry Motivace §Vysokou motivaci dosáhnete promyšlenou přípravou na hodinu přípravou na hodinu, využitím prostředků a aktivizací žáků § § Vzbuďte v žácích vášeň Pochvala a trest: §Chvalte a trestejte jejich práci, ne jejich charakter §Použijte Haló- efekt a Pygmalion- efekt § § Buďte spravedliví § Pozornost v hodině §Oko okno do duše §Motivujte, aktivizujte,zapojte žáky do hry §Nevyhrožujte testem, nevyhrožujte ničím, co nesplníte §Rozsaďte žáky § § Zachovejte klid Příprava na hodinu §Pro začátečníky nutná §Pokročilé udrží „v obraze“ § §Obměňujte svoji výuku, bráníte se vyhoření § § Pedagogická prohra §Bolí §Ne vždy odejdete z polemiky se žáky vítězně Hospitace §Nebraňte se hospitacím u zkušených kolegů Humor? §Nejdůležitější §Nikdy ne na úkor žáků §Využijte situační humor, čerpejte z probírané látky §Dozvíte- li se o vtipech na váš účet, zvládněte je s úsměvem § § Pasivní humor §Bavíte třídu na vlastní účet §Není to tragédie Slovní paraziti a přeřeky §Přeřeky vám okoření výuku §Pozor na parazity § Přezdívky §Berte s humorem, nebraňte se jim §Přezdívka je důkaz toho, že vás žáci přijali Opisování §Jak poznáte opisování? §Jak je vyřešíte? §Stanovte pravidla předem! Známkování §Vede se mnoho polemik §Jak? §Co? §………….. Napovídání §Jak jevu zabránit? Nedochvilnost §Jak ji řešit? §Výzdoba třídy §Kolegové §Pedagogická rada §Ředitel Charakter učitele §Čestnost §Smysl pro humor §Schopnost naslouchat §Důraz na spravedlnost §Znalost látky §Rozhodnost §Podpora §Otevřenost §Důslednost §Dochvilnost § Děkuji za pozornost.