Internetové adresy: Kritické myšlení: www.kritickemysleni.cz koordinátora programu pro ČR: PhDr. Hana Košťálová Časopisy: Kritické listy a Thinking classroom Články v KL: Klooster, D. Co je kritické myšlení. Kritické listy, 2000, č. 1–2. Košťálová, H. Brainstorming aneb Dovedeme rozputat bouři nápadů v mozcích našich žáků? Kritické listy, 2003, roč. 4, č. 12. Hausenblas, O., Košťálová, H. Co je E-U-R. Kritické listy, 2006, č. 22. Hausenblas, O., Košťálová, H. Co je E-U-R. Kritické listy, 2006, č. 23. Knihy: Grecmanová, H., Urbanovská, E., Novotný, P. Podporujeme aktivní a samostatné učení žáků. Hanex. Olomouc 2000. Grecmanová,H., Urbanovská, E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex 2007. Grecmanová, H. Klima školy. Olomouc: Hanex, 2008. Tomková, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole: distanční text. Praha: KU, 2007. Učím s radostí (kniha 25 autorů pracujících v programech Kritického myšlení a Začít spolu, lze objednat na adrese: kritickemysleni@ecn.cz) Miková, Š., Stang, J. Typologie osobností u dětí. Praha: Portál 2010. Košťálová, H., Miková, Š., Stang, J. Školní hodnocení u žáků a studentů. Praha: Portál, 2008. Další literatura: Kašová, J., Tomková, A., Dvořáková, M. Učíme v projektech. Karmelitánské nakladatelství, 2009, BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. 247 s. FIŠER, R. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál, 1997. 171 s. GARDNER, T. G. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. NOVOTNÝ, P., POL, M. (eds.), Vybrané kapitoly ze školní pedagogiky. Brno: Masarykova univerzita. 2002. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2002. PIKE, G. Globální výchova.Praha: Grada 1994. SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál, 1997. 311 s. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. Řadu konkrétních ukázek uplatnění metod kritického myšlení na 1. stupni nabízí časopis Kritické listy, např.: KL 4, 2001 (projekt Staré pověsti české pro 2. třídu); KL 11, 2003 (Červená karkulka – literární výchova v 1. třídě, Dárek – literární výchova ve 3. třídě); KL 18, 2005 (Náš první pětilístek – prvouka v 1. třídě, „Hulák“ – práce s textem v 1 třídě, Led – čtení ve 2. třídě, Slavnost čtení – čtení v 1. třídě, Přírodní společenstva – vzdělávací oblast Člověk a jeho svět na 1. stupni ZŠ.