10. Vlastní hodnocení nHodnocení - používá se v běžné školní praxi a širokou veřejností k náhodnému nebo každodennímu posouzení úspěchů i proher a zaujímání stanovisek k vlastní práci i práci druhých (hodnocení žáků, hodnocení práce učitelů...). nEvaluace – termín má komplexnější význam, dosud užívaný spíše v oblasti teorie, vědy a výzkumu. Ve vztahu ke škole jde o systematicky plánovitý a cíleně řízený proces hodnocení a posuzování sledovaných jevů. n > Zákonné vymezení evaluace a hodnocení nZákon 561/2004 Sb., (Školský zákon) nVyhláška č.15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy nRámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání čj. 32 405/2004-22 > Autoevaluace v MŠ (RVP PV) n …proces průběžného vyhodnocování vzdělávacích činností, situací i podmínek vzdělávání, realizovaný uvnitř mateřské školy, který se odehrává v několika na sebe navazujících a neustále se opakujících fázích. Poznatky získané tímto průběžným vyhodnocováním poskytují pedagogům zpětnou vazbu o kvalitě vlastní práce a pedagogové by jich měli cíleně využívat k optimalizaci a zlepšování vzdělávacího procesu i podmínek, za nichž vzdělávání probíhá. Nejedná se o jednorázové a náhodné zhodnocení určitého jevu na základě subjektivního dojmu pedagoga, ale o proces, který je realizován systematicky, podle předem připraveného plánu (2004, s.37). > Vyhláška č.15/2005 Sb. a)Podmínky ke vzdělávání b)Průběh vzdělávání c)Podpora školy žákům a studentům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů a dalších osob na vzdělávání d)Výsledky vzdělávání žáků a studentů e)Řízení školy, kvalita personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedag. prac. f)Úroveň výsledků práce školy, zejména vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům > Pravidla a termíny (15/2005 Sb.) nZpracovává se za období tří školních roků nNávrh struktury ředitelka projedná na pedagogické radě nejpozději do konce září školního roku v němž proběhne nVlastní hodnocení se projedná v pedagogické radě do 31. října následujícího školního roku > Sebehodnotící zpráva nVize a stanovené cíle rozvoje školy nJaké výsledky a výsledné informace byly zjištěny (co se podařilo) nJaké problémy byly identifikovány (co se nedaří) nJaká opatření byla přijata (náznak inovace ŠVP) n >