Práce se skupinou rodičů a třídou, kde jsou děti závislé na drogách Při zjištění problému: - svolat jednání všech kompetentních zástupců, kteří zodpovídají za řešení soc. pat. jevů ve škole (třídní učitel, metodik prevence, ředitel školy, preventivní pracovník …..) - vytvořit jednotný postup řešení - v co nejkratší době informovat rodiče žáků Ve skupině rodičů: - řešit ,,náš společný problém – rodičů, dětí a školy“ - s rodiči vytvořit atmosféru vzájemné pomoci, spolupráce a zájmu o vyřešení problému - jasně a srozumitelně rodičům sdělit jaký problém se vyskytl ve třídě - sdělit jak jsme problém odhalili, při jakém programu, činnosti, z čeho plynou naše domněnky…… - ve skupině rodičů nejmenovat jednotlivce, kterých se přímo problém týká - s konkrétními žáky a rodiči řešit problém následně individuálně - všem rodičům podat informace, jak můžeme poznat, že dítě bere drogy: § změna přátel a kamarádů, náhlé izolování se od normálních vrstevníků, napojení na nevhodné často starší přátele § ztotožňování se s drogovou kulturou. Zastávání se drog, pseudofilosofické vysvětlování jejich zneužívání § náhlé zhoršení prospěchu a chování § neomluvené hodiny § změny v chování: náladovost, podrážděnost, lhaní, neobvyklá agresivita § podstatná změna zájmů, zálib, koníčků § horší soustředění a paměť – zapomnětlivost § zvýšená ospalost až otupělost § nechutenství, úbytek na váze § neobvyklé skvrny na oblečení § neobvyklý zápach celého těla § nález pomůcek pro zneužívání drogy: dýmky, jehly, stříkačky, sežehnuté kousky plechové folie nebo lžičky § nález zbytku ,,pointu“ s lepenkovým filtrem, marihuany, různých prášků § stopy vpichů na končetinách, hýždích, krku aj. - dohodnout se s rodiči jak budeme nadále vzájemně spolupracovat, informovat se a postupovat při řešení - nabídnout kontakty na poradenské zařízení