RV2MP_VPx3 Pokyny pro Výukovou praxi III studentů 2. ročníku N-ZS Učitelství pro základní školy – výchova ke zdraví Výuková praxe III studentů 2. ročníku N-ZS Učitelství pro základní školy - výchova ke zdraví proběhne v podzimním semestru akademického roku 2010/2011 13. 9. - 8. 10. 2010 Studenti mohou výukovou praxi vykonat na základních školách dle vlastního výběru. Studenti jsou povinni: · být na škole po celou dobu vyučování, minimálně 6 hodin; · hospitovat u vybraných učitelů nebo u dalších kolegů na škole podle určení vedení školy a to nejméně 4 hodiny denně, následně po hospitacích provést 7 výstupů, přípravy na výstupy budou součástí pedagogického deníku, rozbor výstupů bude též zaznamenán v pedagogickém deníku, přípravy a rozbory hodin s učitelem budou reflektovány v následné výuce v tomto semestru; · seznámit se s chodem pracoviště; · účastnit se všech akcí pořádaných školou; · na souvislé pedagogické praxi je možno uskutečňovat práce spojené s výzkumnou částí diplomové práce; · po skončení praxe odevzdat PhDr. Lence Procházkové vyplněné formuláře, pedagogický deník a 2x originál dohodu o provedení práce (vytisknutou oboustranně) podepsanou učitelem, který praxi vede. Učiteli náleží odměna 100,-Kč za 1 hodinu provedených výstupů studenta. Celkem 700,- Kč (7 x 100,-Kč); · Pozor - datum uzavření smlouvy musí předcházet samotné praxi. Katedra rodinné výchovy a výchovy ke zdraví PdF MU Brno, Poříčí 31 Vážená paní učitelko, vážený pane učiteli, byl/a jste vybrán/a jako fakultní cvičný/á učitel/ka a tedy pověřen/a přímím řízením průběžné a souvislé praxe studentů oboru rodinná výchova a výchova ke zdraví, dovolujeme si Vás informovat o Vašich právech a povinnostech souvisejících s touto náročnou činností. Fakultní cvičný učitel má právo: - spolurozhodovat o udělení či neudělení zápočtu studentovi, - konzultovat problémy vzniklé v průběhu praxe s pracovníky katedry rodinné výchovy a výchovy ke zdraví a žádat od fakulty účinnou pomoc, - být za svoji odpovědnou práci honorován na základě řádně vyplněné a odevzdané dohody v případě studentů, kteří mají samostatné výstupy pod supervizí učitele. Povinnosti vyplývající z funkce cvičného učitele spočívající v plnění těchto úkolů: - poskytovat studentům konzultace v průběhu přípravy na vyučování a provádět kontrolu písemné přípravy studentů - rozhodovat o počtu náslechů v jednotlivých předmětech a upravovat skladbu předepsaných výstupů dle podmínek školy (viz pokyny pro studenty – předloží student) - hospitovat při výstupu studenta, provést rozbor hodiny a hodnocení studenta, formulář o hodnocení studenta slouží jako jeden z podkladů pro udělení (neudělení) zápočtu - řídit asistentské práce studentů (příprava pomůcek, opravy písemných prací, seznámení s vybavením kabinetů, metodických materiálů apod.) - dokladem o provedené praxi ze strany studenta jsou Vámi podepsané přípravy na jednotlivé výstupy s poznámkami z rozboru a také záznamy z hodin, v nichž student hospituje. Student tyto materiály předloží k zápočtu zároveň s hodnotícím listem pro souvislou pedagogickou praxi. Student je povinen být ve škole po celou dobu vyučování, provádět vyučovací pokusy, náslechy a asistentské práce. Děkujeme za Vaši péči věnovanou přípravě budoucích učitelů. Vyřizuje: PhDr. Lenka Procházková tel.: 549494574 Katedra rodinné výchovy a výchovy ke zdraví PdF MU Brno Katedra rodinné výchovy a výchovy ke zdraví PdF MU Brno Přehled hodnocení studentů na souvislé pedagogické praxi Jméno a příjmení studenta: Roč.: Aprob.: Praxe je konána za semestr a rok.: 1. Odborná připravenost výborná velmi dobrá průměrná neuspokojivá 2. Metodická připravenost výborná velmi dobrá průměrná neuspokojivá 3. Organizační schopnosti mimořádné velmi dobré průměrné slabé 4. Vztah k žákům příkladný velmi dobrý dobrý nevhodný 5. Práce s didaktickou technikou výborná velmi dobrá s nedostatky nebyla příležitost 6. Reakce na situace ve třídě pohotové s drobnými nedostatky s většími nedostatky nereaguje 7. Jazykový projev výborný velmi dobrý průměrný vážnější nedostatky 8. Vystupování výborné velmi dobré s drobnými nedostatky nevhodné 9. Celková kvalita přípravy na práci ve škole výborná velmi dobrá s drobnými nedostatky neuspokojivá 10. Zájem o problematiku hluboký víc než běžný průměrný nezájem Další poznámky, které mohou ovlivnit práci pedagogů na katedře rodinné výchovy a výchovy ke zdraví PdF MU Brno. Datum: Podpis učitele a razítko školy: Přehled hospitací Jméno a příjmení studenta: Datum Předmět Třída Podpis učitele a razítko školy 1. 2. 3. Přehled vyučovacích výstupů Jméno a příjmení studenta: Datum Předmět a téma hodiny Třída Podpis učitele a razítko školy 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. logo MU Masarykova univerzita, Žerotínovo nám. 9, 601 77 Brno DOHODA O PROVEDENÍ PRÁCE Pořadové číslo dohody: Číslo zakázky: Číslo a název pracoviště: Masarykova univerzita (dále jen MU) zastoupená děkanem Pedagogické fakulty panem doc. RNDr. Josefem Trnou, CSc. a pan(paní) ……………………………………………...……………………………………………… datum a místo narození …………………………………… rodné příjmení……………………….. bydliště …………………………………………………………………PSČ…………………………. rodné číslo ……………………………číslo pasu/státní příslušnost (cizinec) ….………………… kvalifikace …………..…………………………… (dále jen zaměstnanec) uzavírají tuto dohodu o provedení práce (dále jen dohoda). 1. Zaměstnanec se zavazuje, že pro MU provede pedagogickou praxi těchto posluchačů: ………………………………………………………………………………………...………......... ……………………….……………………………………………………………………………… z předmětů: ……………………………………………………….. počet výstupů: ……….…… 2. Práce bude provedena v době od ……………………… do ……….…………………………. 3. Místo výkonu práce: ……………………………………………………………………………… 4. Za provedení práce ve sjednané kvalitě a době poskytne MU zaměstnanci odměnu ve výši …………..Kč, slovy………………………………………………, která je splatná po dokončení a převzetí práce. Kontrolu a případné převzetí práce provede pan (paní) ……………………………………… 5. Odměna za vykonanou práci bude převedena na účet zaměstnance u peněžního ústavu na pokladně Pedagogické fakulty. Nevyzvednutá odměna bude zaslána složenkou na náklady zaměstnance. 6. Zaměstnanec prohlašuje, že má – nemá* u MU uzavřen další pracovněprávní vztah, a to na …………………………………fakultě, v rozsahu …………………………………… . 7. Zaměstnanec prohlašuje, že je – není* poživatelem plného nebo částečného invalidního důchodu. 8. MU se zavazuje vytvořit zaměstnanci pracovní podmínky zajišťující řádný a bezpečný výkon práce. 9. MU může odstoupit od dohody, jestliže práce nebude provedena ve sjednané době. Zaměstnanec může od dohody ustoupit, nemůže-li pracovní úkol provést, protože mu MU nevytvořila sjednané pracovní podmínky. 10. Pokud bude zaměstnanec pověřen, aby přicházel do styku s osobními údaji zpracovávanými zaměstnavatelem, bere na vědomí, že je povinen řídit se ustanovením zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a Směrnice č. 4/2000 „Ochrana osobních údajů na Masarykově univerzitě.““** 11. O dalších povinnostech zaměstnance a MU souvisejících s uzavřením této dohody platí ustanovení zákoníku práce, zejména ustanovení § 74 a následující. 12. Další ujednání:……………………………………………………………………………………... ……………………………………………………………………………………………………….. Obě strany svými podpisy vyjadřují souhlas s obsahem této dohody. Datum:………………………………… ………………………………………… ………………………………………… zaměstnanec za MU práci kontrolovat a převzal ……………………………………… dne ……………………….. * Nehodící se škrtněte. ** Uvedené dokumenty jsou veřejně přístupny na institucionálních www-stránkách zaměstnavatele. Záznam o provedení předběžné řídící kontroly u výdajů před vznikem závazku ve smyslu příslušných ustanovení zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole a vyhlášky č. 416/2004 Sb., kterou se zákon o finanční kontrole provádí ……………………………………… ……………………………………… příkaz operace správce rozpočtu REKTORÁT MASATYKOVY UNIVERZITY mzdová účtárna Žerotínovo nám. 9 601 77 Brno Věc: Žádost o převedení mzdy na účet V souladu s § 11, odst. 6, Zákona o mzdě Vás žádám o bezhotovostní převod mzdy na účet: Číslo účtu: kód banky: …………………………………………. podpis Jméno: ………………………………………………………… Adresa: ………………………………………………………… Datum: …………………………………………………………