materiál pro studenty 5. ročník Formulář inspektora č.1 Inspektor si připraví počet formulářů dle počtu studentů-učitelů ve skupině, hodnotí každého studenta zvlášť! Vyplněné formuláře předá garantovi výuky, a bude názor prezentovat při analýze, tzn. na povinném cvičení 2.11. Záznam z náslechu ve vyučovací hodině studenta - učitele: Jméno studenta INSPEKTORA Č.1: ................................................................................................. Jméno studenta – hodnoceného učitele: ................................................................................................ ŠKOLA: __________________________________________________ Předmět-specializace: ____________________________ Ročník (třída): ____________________________ Počet žáků: ____________________________ Téma: ____________________________ Datum hospitace: ____________________________ …………………………………………………………………………………………… Legenda: Hodnocení studenta - učitele: oblast č. 1 - 11 - Hodnocení studentů – učitelů je rozděleno do 11 oblastí dle didaktických parametrů. - Body na začátku řádku uvádí roviny oblasti hodnocení=KLÍČOVÁ SLOVA pro inspekci. - V každé rovině vyberte a podtržením označte výrok, kterým hodnotíte sledovaného studenta – učitele. Oblast hodnocení č. 1 - Pohyb: * převážně se pohybuje mezi žáky – pohybuje se před tabulí – stojí na místě – sedí za stolkem * chůze přiměřená – příliš rychlá – příliš pomalá * po třídě se pohybuje promyšleně – bezmyšlenkovitě – zmateně Oblast hodnocení č. 2 - Hlas: * mluví přiměřeně - příliš hlasitě – příliš tiše * výrazně – nevýrazně * srozumitelně – nesrozumitelně * přiměřeně rychle - pomalu – příliš rychle Oblast hodnocení č. 3 - Řeč: * spisovná – hovorová * plynulá – zadrhávající * promyšlená s logickou stavbou – nepromyšlená Oblast hodnocení č. 4 - Grafický projev: * písmo normalizované a úhledné – nenormalizované – neúhledné * dbá na úpravu textu – nedbalá úprava * náčrty na tabuli úhledné – nepřehledné – žádné Oblast hodnocení č. 5 - Užití pomůcek: * používá promyšleně – nepromyšleně – nepoužívá * použitím pomůcek aktivizuje žáky- použitím pomůcek aktivizuje žáky částečně – neaktivizuje * využívá pomůcek vytvořených dětmi ANO x NE Oblast hodnocení č. 6 - Komunikace se žáky: * v průběhu hodiny komunikuje se všemi žáky – komunikuje jen s některými - nekomunikuje * udržuje kontakt se všemi žáky – jen s některými – neudržuje plynulý kontakt Oblast hodnocení č. 7 - Aktivita žáků: * aktivní je většina žáků – jen někteří – žáci jsou převážně pasivní * učitel v průběhu výuky podporuje aktivitu žáků – nepodporuje pozorované projevy aktivity: Oblast hodnocení č. 8 - Pracovní atmosféra: * příjemná - nadměrný hluk – napětí - chaos – strach Oblast hodnocení č. 9 - Pracovní aktivity: * žáci pracují převážně: hromadně – ve skupinách – dvojicích – samostatně Metody práce, které byly ve výuce sledovaného studenta použity: Oblast hodnocení č. 10 - Kontrola a hodnocení: * v průběhu výuky sledovaného studenta bylo: pravidelné – náhodné – žádné * povzbuzující – nepodněcující – stresující * objektivní – neobjektivní Oblast hodnocení č. 11 - Závěr hodiny: * učitel zhodnotil průběh své výuky – splnění cíle své výuky – práci a aktivitu třídy – práci a aktivitu jednotlivých žáků * hodnocení provedl za pomoci žáků - sám - neprovedl vůbec * smysluplný závěr výuky – výuku ukončilo zvonění – učitel nestihl závěrečnou činnost * domácí úkol zadán promyšleně – zadáno cvičení které se nestihlo v hodině – nebyl zadán - úklid pracoviště zajistil student - s žáky – bez žáků, úplně dle standartu po výuce – částečně – vůbec ne - třídní učitel byl s výukou studenta: - spokojen – spokojen s připomínkami – nespokojen: DŮVOD UVEĎTE: HODNOCENÍ PROSTŘEDÍ ŠKOLY (vhodnost pro realizaci projektové výuky / integrované tématické výuky) a) pro výuku bylo: dostatek místa – přiměřeně místa – nedostatek místa b) výuka: nenarušovala běžný chod školy – byla narušována běžným chodem školy - působila rušivě na chod školy Další poznámky hospitujícího studenta-inspektora č.1: V Brně dne: _______________ Podpis studenta inspektora:________________