5. ročník materiál pro studenty Formulář inspektora č.2 Inspektor si PŘED VÝUKOU připraví : FORMULÁŘ Č.1 pro hodnocení každého studenta- učitele a FORMULÁŘ Č. 2 pro hodnocení práce skupiny Vyplněné formuláře předá garantovi výuky, a bude názor prezentovat při analýze, tzn. na povinném cvičení 2.11. Záznam z hospitace: Integrované tématické výuky OVOCNÝ STROM Pedagogická fakulta MU v Brně – 5. roč. DPV, skupina: _______, počet studentů: _______________ Jméno studenta – inspektora, který hodnocení práce skupiny realizuje : ___________________________ Datum hospitace: ____________________________ Základní škola :_________________________________ třída: ________ počet žáků :__________ --------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------- I.) HODNOCENÍ PROSTŘEDÍ ŠKOLY (vhodnost pro realizaci projektové výuky / integrované tématické výuky) a) pro výuku bylo: dostatek místa – přiměřeně místa – nedostatek místa b) výuka: nenarušovala běžný chod školy – byla narušována běžným chodem školy - působila rušivě na chod školy II) ÚVODNÍ MOTIVACE 1. aktivizovala všechny žáky – většinu žáků – polovinu žáků – menšinu žáků 2. směřovala k navození tématu - nesměřovala k navození tématu 3. směřovala k zjišťování prekonceptů – nesměřovala k zjišťování prekonceptů 4. směřovala k navození pracovní atmosféry – nesměřovala k navození pracovní atmosféry 5. směřovala k vytvoření pracovních skupin – nesměřovala k vytvoření pracovních skupin 6. studenti (učitelé) mluvili: dostatečně hlasitě – tiše, srozumitelně – nesrozumitelně 7. studenti (učitelé) zadávali pokyny: jasně a jednoznačně – nejednoznačně – nepromyšleně III) OBLAST BIOLOGIE 1. studenti upoutali úvodem – všechny – většinu – polovinu – menšinu žáků 2. studentům se podařilo udržet pozornost žáků: po většinu – polovinu – menšinu času 3. aktivity byly: dynamické – střídavě dynamické a zdlouhavé – zdlouhavé 4. žáci měli možnost rozvíjet své komunikativní a sociální dovednosti: 5. intenzivně – průměrně– málo – minimálně – vůbec ne 6. žáci měli možnost rozvíjet praktické dovednost:i: – intenzivně – průměrně– málo – minimálně – vůbec ne 7. žáci měli možnost rozvíjet a prohlubovat své znalosti – intenzivně – průměrně– málo – minimálně – vůbec ne 8. úspěch při činnosti pocítili: všichni i slabší žáci - jen průměrní – jen ti nejlepší 9. žákům byly předkládány poznatky a pojmy: – přiměřeně věku a znalostem – odborně správně – nepřiměřeně věku a znalostem – příliš zjednodušeně – příliš složitě 10. pochopení jednotlivých úkonů i aktivit bylo kontrolováno: - průběžně – namátkově - na začátku – minimálně – nebylo kontrolováno 11. studenti (učitelé) mluvili: dostatečně hlasitě – tiše, srozumitelně – nesrozumitelně 12. studenti (učitelé) zadávali pokyny: jasně a jednoznačně – nejednoznačně – nepromyšleně IV) OBLAST GEOGRAFIE 1. studenti upoutali úvodem – všechny – většinu – polovinu – menšinu žáků 2. studentům se podařilo udržet pozornost žáků: po většinu – polovinu – menšinu času 3. aktivity byly: dynamické – střídavě dynamické a zdlouhavé – zdlouhavé 4. žáci měli možnost rozvíjet své komunikativní a sociální dovednosti: a. intenzivně – průměrně– málo – minimálně – vůbec ne žáci měli možnost rozvíjet praktické dovednost:i: – intenzivně – průměrně– málo – minimálně – vůbec ne žáci měli možnost rozvíjet a prohlubovat své znalosti – intenzivně – průměrně– málo – minimálně – vůbec ne úspěch při činnosti pocítili: všichni i slabší žáci - jen průměrní – jen ti nejlepší žákům byly předkládány poznatky a pojmy: – přiměřeně věku a znalostem – odborně správně – nepřiměřeně věku a znalostem – příliš zjednodušeně – příliš složitě pochopení jednotlivých úkonů i aktivit bylo kontrolováno: - průběžně – namátkově - na začátku – minimálně – nebylo kontrolováno studenti (učitelé) mluvili: dostatečně hlasitě – tiše, srozumitelně – nesrozumitelně studenti (učitelé) zadávali pokyny: jasně a jednoznačně – nejednoznačně – nepromyšleně V) OBLAST CHEMIE 1. studenti upoutali úvodem – všechny – většinu – polovinu – menšinu žáků 2. studentům se podařilo udržet pozornost žáků: po většinu – polovinu – menšinu času 3. aktivity byly: dynamické – střídavě dynamické a zdlouhavé – zdlouhavé 4. žáci měli možnost rozvíjet své komunikativní a sociální dovednosti: a. intenzivně – průměrně– málo – minimálně – vůbec ne žáci měli možnost rozvíjet praktické dovednost:i: – intenzivně – průměrně– málo – minimálně – vůbec ne žáci měli možnost rozvíjet a prohlubovat své znalosti – intenzivně – průměrně– málo – minimálně – vůbec ne úspěch při činnosti pocítili: všichni i slabší žáci - jen průměrní – jen ti nejlepší žákům byly předkládány poznatky a pojmy: – přiměřeně věku a znalostem – odborně správně – nepřiměřeně věku a znalostem – příliš zjednodušeně – příliš složitě pochopení jednotlivých úkonů i aktivit bylo kontrolováno: - průběžně – namátkově - na začátku – minimálně – nebylo kontrolováno studenti (učitelé) mluvili: dostatečně hlasitě – tiše, srozumitelně – nesrozumitelně studenti (učitelé) zadávali pokyny: jasně a jednoznačně – nejednoznačně – nepromyšleně VI) OBLAST ………………… 1. studenti upoutali úvodem – všechny – většinu – polovinu – menšinu žáků 2. studentům se podařilo udržet pozornost žáků: po většinu – polovinu – menšinu času 3. aktivity byly: dynamické – střídavě dynamické a zdlouhavé – zdlouhavé 4. žáci měli možnost rozvíjet své komunikativní a sociální dovednosti: – intenzivně – průměrně– málo – minimálně – vůbec ne 5. žáci měli možnost rozvíjet praktické dovednost:i: – intenzivně – průměrně– málo – minimálně – vůbec ne 6. žáci měli možnost rozvíjet a prohlubovat své znalosti – intenzivně – průměrně– málo – minimálně – vůbec ne 7. úspěch při činnosti pocítili: všichni i slabší žáci - jen průměrní – jen ti nejlepší 8. žákům byly předkládány poznatky a pojmy: – přiměřeně věku a znalostem – odborně správně – nepřiměřeně věku a znalostem – příliš zjednodušeně – příliš složitě 9. pochopení jednotlivých úkonů i aktivit bylo kontrolováno: - průběžně – namátkově - na začátku – minimálně – nebylo kontrolováno 10. studenti (učitelé) mluvili: dostatečně hlasitě – tiše, srozumitelně – nesrozumitelně 11. studenti (učitelé) zadávali pokyny: jasně a jednoznačně – nejednoznačně – nepromyšleně VII) OBLAST …………………… 1. studenti upoutali úvodem – všechny – většinu – polovinu – menšinu žáků 2. studentům se podařilo udržet pozornost žáků: po většinu – polovinu – menšinu času 3. aktivity byly: dynamické – střídavě dynamické a zdlouhavé – zdlouhavé 4. žáci měli možnost rozvíjet své komunikativní a sociální dovednosti: a. intenzivně – průměrně– málo – minimálně – vůbec ne žáci měli možnost rozvíjet praktické dovednost:i: – intenzivně – průměrně– málo – minimálně – vůbec ne žáci měli možnost rozvíjet a prohlubovat své znalosti – intenzivně – průměrně– málo – minimálně – vůbec ne úspěch při činnosti pocítili: všichni i slabší žáci - jen průměrní – jen ti nejlepší žákům byly předkládány poznatky a pojmy: – přiměřeně věku a znalostem – odborně správně – nepřiměřeně věku a znalostem – příliš zjednodušeně – příliš složitě pochopení jednotlivých úkonů i aktivit bylo kontrolováno: - průběžně – namátkově - na začátku – minimálně – nebylo kontrolováno studenti (učitelé) mluvili: dostatečně hlasitě – tiše, srozumitelně – nesrozumitelně studenti (učitelé) zadávali pokyny: jasně a jednoznačně – nejednoznačně – nepromyšleně VIII) ZÁVĚR 1. závěrečné aktivity se aktivně účastnili: – všichni žáci – většina žáků – polovina žáků – menšina žáků 2. během závěrečné aktivity došlo ke shrnutí tématu a propojení jednotlivých aktivit hlavní části: 3. v plném rozsahu – částečně v oblastech: nedošlo v oblastech: nedošlo 4. během závěrečné aktivity došlo k: ověření procvičených dovedností a znalostí: v plném rozsahu – částečně v oblastech: nedošlo v oblastech: nedošlo 5. během závěrečné aktivity došlo k doplnění informací k probíranému tématu: 6. v plném rozsahu – nebylo zapotřebí - částečně v oblastech: chybělo v oblastech: nedošlo 7. během závěrečné aktivity ke zhodnocení práce žáků: došlo – došlo částečně – nedošlo 8. studenti (učitelé) v závěrečné části mluvili: dostatečně hlasitě – tiše, srozumitelně – nesrozumitelně 9. studenti (učitelé) v závěrečné části zadávali pokyny: jasně a jednoznačně – nejednoznačně – nepromyšleně 10. úklid pracoviště zajistili studenti:- s žáky – bez žáků, úplně dle standartu po výuce – částečně – vůbec ne 11. třídní učitel byl s výukou: -spokojen – spokojen s připomínkami – nespokojen: DŮVOD UVEĎTE: V Brně dne: ______________________ Podpis inspektora:_______________