Podmínky úspěšného absolvování předmětu SP4BP_SPE1 1. Docházka a aktivní účast na seminářích bude zohledněna u zkoušky 2. Individuální příprava – četba zadané literatury 3. Skupinová práce – studenti vytvoří čtyři skupiny a) každá ze skupin vypracuje a odprezentuje dva referáty: 1. „recenze“ knihy (viz níže) 2. legislativa, dokumenty b) každá ze skupin vytvoří a odprezentuje skupinový projekt 4. Seminární práce na zadané téma, které bude včas upřesněno + rozsah práce: minimálně 5 NS; původnost práce podmínkou + formální náležitosti: struktura (úvod, hlavní část, závěr, bibliografie), původnost práce, správná práce s literaturou[1] + termín odevzdání: nejpozději do 2.1 2011 – bez odevzdání v termínu není možné jít ke zkoušce + forma odevzdání: v elektronické podobě na e-mail charel@mail.muni.cz 5. Portfolio vezměte v tištěné podobě ke zkoušce 6. Zkouška – ústní forma (probrané učivo, literatura, kazuistika) Literatura pro „recenzi“ knihy a termíny referátů: 6.10. HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: Obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele a rodiče. Praha: Portál, 2004. 228 s. ISBN 80-7178-888-0. 13.10. ŠOLCOVÁ, Iva. Vývoj resilience v dětství a dospělosti. Praha: Grada, 2009. 104 s. ISBN: 978-80-247-2947-3. 20.10. PELIKÁN, Jiří. Pomáhat být. Otevřené otázky teorie provázející výchovy. Praha: Karolinum, 2002. 159 s. ISBN 80-246-0345-4. 3.11. ELLIOTT, Julian; PLACE, Maurice. Dítě v nesnázích. Prevence, příčiny, terapie. Praha: Grada, 2002. 208 s. ISBN 80-247-0182-0. ________________________________ [1] Viz pokyn děkana http://is.muni.cz/do/1441/VPAN/pokdek/Pokyn_dekana_c._1-2010.pdf