‹#› 1 Ovlivňování chování ve škole Tabulky, smlouvy, techniky ‹#› 2 Důvody pro užívání tabulek a smluv ·umožní žákovi zapamatovat si pravidla ·v dítěti roste pocit úspěšnosti ·povzbuzují sebedůvěru – vlastní ovlivňování ·podporují vědomí úspěchu a vnitřní motivaci - vědomí vlastního já ·motivují dítě i v případě, že je pokrok pomalejší ·zvyšují důvěru mezi žákem a pedagogem ·dávají možnost soustředit se na konkrétní kladné chování a postoje ·pomáhají zlepšovat chování ve slabších dnech. n ‹#› 3 Důvody pro užívání tabulek a smluv 2 ·povzbuzují všechny účastníky procesu ·učí žáky k zodpovědnosti ·umožní žákovi okamžitou zpětnou kontrolu o tom, jaké výsledky dosahuje ·smlouvy znázorňují, kam dítě pokročilo ·poskytuje kontrolu i rodičům ·motivují i pedagoga n ‹#› 4 Jak sestavit tabulky n ·vytvářet společně s dítětem ·nepřeplňovat problematickými rysy chování ·stručnost ·srozumitelnost n ‹#› 5 Tabulka pozitivní chování nChování ndával jsem pozor nhlásil jsem se npočkal jsem, až budu vyvolán nmluvil jsem slušně nbyl jsem včas připraven na hodinu nse spolužáky jsem si povídal nudělal jsem si radost nBodové hodnocení četnosti ‹#› 6 Smlouva_1 nPetr se zavazuje n1. Chodit pravidelně do školy n2. Řešit konflikty a hádky bez násilí n3. Každý den napsat hodnocení svého chování nPan učitel Novák se zavazuje n1. Každý den hodnotit Petrovo chování n2. Chválit Petra za dobré řešení konfliktů n3. Informovat ostatní o zlepšeném chování po 3 týdnech plnění smlouvy. nPodpis obou účastníků, popř. rodičů: Datum: ‹#› 7 Smlouva_2. nTřída nDohoda č. Datum n nV týdnu od – do: Co udělám: nPokud to udělám, dostanu: n nS výše uvedenými podmínkami souhlasíme. nUčitel n nStudent Svědek n ‹#› 8 Smlouva_3. nToto je smlouva mezi Františkem P. a učitelem V.P. nPodmínky smlouvy jsou následující: nStudent udělá: nNa oplátku, učitel udělá: nZa těchto stanovených podmínek n 1….. 2….. 3….. nTato dohoda je považována za neplatnou, pokud student nesplní stanovené podmínky. nTato dohoda bude přezkoumána dne … nPodpis studenta Podpis učitele