DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE K PŘEDNÁŠCE – OKRUH 1 Faktory ovlivňující úspěšnost integrace: Učitelé, škola, rodina a rodiče, poradenství a diagnostika, prostředky SP podpory (asistent pedagoga, rehabilitační a kompenzační pomůcky, osobní asistent, doprava, atd.), další faktory (Valenta, 2007) Faktory úspěšnosti integrace – žák s postižením: Ø charakter a závažnost základního postižení Ø osobnostní vlastnosti dítěte Ø zdravotní stav Ø zevnějšek dítěte, jeho odlišnost od normy Ø rodina, ze které dítě pochází Inkluzivní vzdělávání: Ø V hlavním vzdělávacím proudu vytvořeny podmínky pro všechny děti, včetně dětí/žáků se zdravotním a sociálním znevýhodněním Ø Děti plně zapojeny v heterogenních skupinách (běžné třídy) Ø Vytvořeny podmínky pro optimální rozvoj vzdělávacího potenciálu, sociálních vztahů, osobnosti (MŠMT) Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a znevýhodněním: Ø Do ŠVP jsou zařazeny: Ø speciální vyučovací předměty (znakový jazyk) Ø Předměty speciálně pedagogické péče Ø Při identifikaci speciálních potřeb žáka a jeho vzdělávání se využívá se souhlasem rodičů služeb školských poradenských zařízení a odborných pracovníků školního poradenského pracoviště Ø Podmínky vzdělávání