Okruhy ke zkoušce * Etopedie a její pojetí v systému speciální pedagogiky, předmět etopedie, teorie a praxe etopedie, terminologie etopedie, její vývoj, odlišnosti, trendy * Rizika socializačního procesu u jedince s dispozicí k poruše emocí a chování * Problematika záškoláctví – rizikový faktor sociálního vylučování * Edukace jedinců s dispozicí k poruchám emocí a chování v kontextu inklusivní pedagogiky * Sebehodnocení dítěte s dispozicí k poruchám emocí a chování – význam pro přístup ke vzdělání * Reflexe psychologických a pedagogických teorií v konceptech prevence, intervence a rehabilitace poruchy emocí a chování * Vývoj poruchy chování * Systemický koncept edukace dětí s dispozicí k poruše emocí a chování – cíle, prostředky * Charakteristiky dítěte s dispozicí k poruše emocí a chování * Charakteristika jedince s dispozicí k poruchám emocí a chování – individuální a sociální rozměr chování; specifika u jedince s PCH, problematika socializačního procesu * Individuální a sociální kauzální faktory poruchy emocí a chování; vývoj poruchy emocí a chování; * Sebehodnocení a jeho význam při edukaci dítěte s dispozicí k poruše emocí a chování * Rizikové faktory v životě dětí pro zvýšenou vnímavost k rozvoji poruch emocí a chování * Porucha řízeného chování - specifika prevence, intervence a rehabilitace v individuální a sociální rovině, vliv poruchy řízeného chování na edukaci * Perspektivní orientace edukace dítěte s poruchou emocí a chování