Úskalí začínajícího učitele Mgr. Tereza Krištůfková Kdo jsem .. •PřF OU, obor biologie a chemie pro SŠ •V 5. ročníku částečný úvazek na GMK •V 2. roce na GMK třídnictví •Nyní učím 4. rokem • Osnova •Očekávání vs. realita •GMK •Přístup ke studentům •Den učitele •Rekapitulace Očekávání vs. realita •Vždycky jsem chtěla učit …. •Realita trochu posunuta: üNaplánování hodiny üSpolupráce se studenty üPříprava na vyučování • •Studenti = živý materiál GMK – první den •Bez předchozí praxe. •Ve třídě: nervozita, zápis do třídnice, .. •Studenti čekají jak se uvedu!! •Nové informace: •jména kolegů (cca 40) •studentů (cca 200) •umístění učeben, atd. GMK - třídnictví •Odpovědnost, výchova a pomoc •Legislativa •Rodiče: různé přístupy Přístup ke studentům •Spravedlnost •Pravidla •Ticho •Udržovat řád a pořádek • •Každý pravidla sobě vlastní! • Den učitele - ráno •Po 7 hodině v práci •Sborovna •Kabinet •7:55 první hodina Den učitele – ve škole •4-6 hodin/den (21hodin/týden) •Přestávky : studenti, dozory •Domů kolem 15-17 hodiny • Den učitele - rekapitulace •Klasická pracovní doba 7:00-15:00 hodin (celkem 8 hodin) •Učitel: 7:30-15:30 + cca 1 hodina doma •Práce doma • •Každý si může vybrat! Rekapitulace •Úskalí je mnoho, otázka s jakým odhodlání se do práce pustíme? •Studenti umí potrestat každou chybu. •Studenti umí dodat mnoho sil. •Studenti = živý materiál •Variabilita •(sranda, nervozita, potěšení, zlost, ..) • Na závěr • •Na konci každého dne • srovnat emoce a umět „vypnout“. •Učitelství je poslání a je třeba ho • dělat s láskou. • Děkuji za pozornost •tereza.kristufkova@seznam.cz