Význam, úkoly a organizace školy při zdravotnických zařízeních ^^= (MŠ, ZŠ, herní terapie -charakteristika, význam) Školy při zdravotnických zařízeních V mateřské a základní škole při zdravotnickém ^^ařízení se vzdělávají: ■ žáci se zdravotním oslabením ^B ■ žáci dlouhdobě nemocní, pokud to charakter ^^^ jejich nemoci dovoluješ Školy mohou poskytovat individuální »konzilpce ve všeobecně vzdělávacím I předmětech i žákům středních škol Rozsah a organizaci výuky určuje ředitel školy m po dohodě s ošetřujícím lékařent M Typy speciálních škol při zdravotnických zařízeních D Mateřská škola při zdravotnickém f r\ řízeji i 1 D Základní škola při zdravotnickém ^za řízem D Základní škola speciální při ■zdrltotnickémHa řízení I Pedagogická práce D Různá, podle charakteru jednotlivých Moddělení. I BV podstatělmá Lŕi základní podobyM ■ Pedagogická práce individuálni - uplatňuje se v^^am, kde jsou děti upoutány na lůžkoM (napr, oddělen|§fekční, ARO,^^) ■ Pedagogická práce kolektivní (kožní oddělení, neurologie, ORIpoční oddělení apod.) ■ Pedagogická práce smíšená (odd. interní, chlurgie apod.^^ U Pedagogická práce D Probíhá dle M ■ školního vzdělávacího programu ■ třídního vzdělávacího programu, upraveného na pracovní podmínky ci.Hiiého odděleni D Obecně lze říci, že převažují činnosti klidnějšího charakteru s ohledem —na zdravotní stav dítěte, ale i ostatních dětských pacientů na témže ^30 koj' Herní terapie ■ zajištění ambulantních programu připravující ^^-odinu a dítä njHlospitalizaci ^^^^^^^^^H ■ návrh plánu herních aktivit dle zájmu dítěte ■ doprovázení rodičů a dítěte na vyšetření ■ spolupráce se zdravotníky a jiným personálem nemocnice Co je herni terapie: D Je nezdravotnickou intervencí v procesu uzdravování hospitalizovaných dětí D Je nedílnou součástí komplexního přístupu v léčbě nemocných dětí a jejich rodin D Využívá psychoterapeutické disciplíny k eliminaci strachu dítěte z neznámého prostředí, ztráty přirozeného prostředí, kterým je rodina a škola, strachu z vyšetření, lékařských zákroků, léčení, bolesti, z vlastního onemomilK D Příznivě ovlivňuje psychický stav dítěte a jeho rodiny. Dobrý psychický stav pacienta rozhodně přispívá k rychlejšímu uzdravování. D Pomáhá eliminovat bariéru mezi lékařem a pacientem, vytváří atmosféru důvěry, je pomyslným mostem mezi lékařem a pacientem. D Úzce spolupracuje se zdravotnickým týmem, je jeho nedílnou součástí. D Zajišťuje smysluplné využití volného času hospitalizovaných dětí. Hlavní úkoly herní terapie D Příprava dítěte a rodiče při příchodu do nemocnice D Příprava dítěte před zákroky a vyšetřeními ^(Doprovod dítěte na vyšetření ^^ D Psychologická podpora hospitalizovaným rodičům -^(doprovodu dítěte^^ ^^ D Zdravotnická prevence ü D Péče o vhodné pomůcky pro všechny věkové ^Jkategorie, vytváření vhudnéhc^rostředí ^^ D Organizace zábavných programu pro děti Zásady herní terapie D pravdivost podávaných informací - "bude to bolet" D detailní znalost jednotlivých vyšetření, diagnóz Mrespektování soukromí 1 D respektování svobodné volby - "chceš to vědět" (Húzká spolupráceBfcýmem zdravotníků D průvodce dítěte a jeho rodičů po celou dobu léčby