Ročník 2005 ČESKA REPUBLIKA Částka 11 Rozeslána dne 25. ledna 2005 Čena Kč 17,50 OBSAH: 46. Nařízenívlády, kterým semení nařízení vlády č. 416/2002 Sb., kterým sestanoví výšeodvodu a zpusob jeho placení původci radioaktivních odpadli na jaderný účet a roční výšepříspřvku obcím a pravidla jeho poskytovíní 47. Vyhlíška o ukonřovíní vzdřlívíní vestředních školích zívOTecnou zkouškou a o ukončovíní vzdřlívíní v konzervatoři absolůtoriem 48. Vyhlíška o základním vzdřlívínía nřkterých níležitostech plnřní povinné školní dochízky 49. Sdšlení (Českého statistického úradu k zavedení TNM klasifikace zhoubnych novotvarů a Mezinírodní klasifikacenemocí pro onkologii (MKN-O-3) Strana 314 Sbírka zákonů č. 46 / 2005 Částka 11 46 NAŘÍZENÍ VLÁDY zedne12. ledna 2005, kterým se mění nařízení vlády č. 416/2002 Sb., kterým se stanoví výše odvodu a způsob jeho placení původci radioaktivních odpadů na jaderný účet a roční výše příspěvku obcím a pravidla jeho poskytování Vláda nařizůjepodle§ 27 odst. 5 zákona č. 18/ /1997 Sb., o mírovém využívání jaderné energie a ionizujícího záčení (atomovyzíkon) a o zmčne a doplnční nekterých zakonů, veznenízíkona č. 13/2002 Sb.: Čl. I Načízení vlídy C. 416/2002 Sb., kterym sestanoví výseodvodů a způsob jeho placení původci radioaktivních odpadů na jaderny úcet a ročnívýšepčíspčvků obcím a pravidla jeho poskytovíní, semení takto: 1. V § 4 odst. 1 se častka „1 000 000 KC nahra-zůje častkoů „1 500 000 Kč". 2. V § 4 odst. 3 slova „v roce 2003 a zadost o nčj na tento rok můžeobec podat Spríve nejpozdčji do 1mesíceodednenabytí úcinnosti tohoto načízení" senahrazůjí slovy „v roce2005". Čl. II Přechodné ustanovení Zídost o poskytnůtípčíspčvků vevýči podle§ 4 odst. 1 načízení vlády c. 416/2002 Sb., kterym sesta-novívýseodvodů a způsob jeho placení původci radioaktivních odpadli na jaderny úcet a ročnívýčepčí-spčvků obcím a pravidla jeho poskytování, veznení úcinném odedne nabytí úcinnosti tohoto načízení vlídy, můzeobec podat Správeůložišť radioaktivních odpadů velhůtedo 1 mčsíceodedne nabytí úcinnosti tohoto načízení vlídy. Takto podaná zadost nahradí zadost podanoů podle§ 4 odst. 2 načízení vlády c. 416/2002 Sb., kterym sestanoví výseodvodů a způsob jeho placení původci radioaktivních odpadů na jaderny úcet a ročnívýčepčíspčvků obcím a pravidla jeho poskytovíní, veznení úcinném do dnenabytí úcinnosti tohoto načízení vlády. Čl. III Účinnost Toto načízení nabýva úccinnosti dnem 1. ůnora 2005. Pčedseda vlídy: JUDr. Gross v. r. Ministr průmyslů a obchodů: v z. Ing. Jahn v. r. místopčedseda vlídy Částka 11 Sbírka zákonů č. 47 / 2005 Strana 315 47 VYHLÁŠKA zednel8. ledna 2005 o ukončování vzdělávání ve středních školách závěrečnou zkouškou a o ukončování vzdělávání v konzervatoři absolutoriem Ministerstvo školství, mládežea tělovýchovy (dále jen „ministerstvo") stanoví podle § 76 a § 91 odst. 1 zakona ř. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdrlívíní (řkol-skýzíkon): ČÁST PRVNÍ UKONČOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ VE STRěDNÍČH SKOLÁČH ZÁVĚREČNOU zkouSkou §1 Závěrečná zkouška v oborech vzdělání, v nichžse dosahuje stupně středního vzdělání (1) Teoretička zkouška z odborných předmětůje listní zkoůškoů. Pro teoretickou zkoůšků z odborných pšedmětů stanoví šeditel školy 20 az30 témat, z nichz si žak jedno téma vylosůje. (2) Pokůd tak stanoví školní vzdšlavací program, lze teoretickoů zkoůšků z odborných pšedmštů šlenit na dvš samostatně klasifikované zkoůšky, popřípade můzebýt soůšastí této zkoůšky písemné nebo grafické šešení zadaného ůkolů. (3) Pokůd se teoreticko zkoůška z odborných pšedmětů šlení na dve samostatnš klasifikované zkoůšky, trvípšíprava kekažde zkoůřcenejmene 15 minůt a každa zkoůška nejdéle15 minůt. Pokůd se teoreticka zkoůška z odborných předmřtůneřlení na dvř samostatnš klasifikované zkoůšky, trvípšíprava kezkoůřcenejmenř 15 minůt a zkoůška nejdéle15 minůt. Je-li soůčastí tematů písemné nebo grafické řešení úkolů, můzepředseda zkůřební komise prodloůžit dobů přípravy azz o dalších 15 minůt. (4) Praktickoů zkoůšků z odborných předmřtů koní žík před teoretickoů zkoůškoů z odborných předmětů. Pro praktickoů zkoůšků z odborných předmřtů stanoví ředitel školy 3 azz5 témat, z nichž sepro skůpinů žíků stanovenoů ředitelem školy jedno téma vylosůje. Zkoůška trví nejdéle 240 minůt. (5) Závřreřna zkoůška sekonív cervnů v termínech stanovených reditelem školy. §2 Záverečná zkouška v oborech vzdělání, v nichz se dosahuje stupně stšedního vzdělání svýuCním listem (1) Jednotlivé samostatně klasifikované zkoůšky zívřreřne zkoůšky sekonají v pořadí: písemná zkoůška, praktickí zkoůška z odborného vycviků aůstní zkoůška. (2) Pro písemnoů zkoůšků stanoví ředitel školy nejménř3 témata, z nichzzsi žak jedno téma zvolí. Písemní zkoůška trví nejdéle 240 minůt. (3) Počet témat praktické zkoůšky stanoví ředitel školy. Pokůd je stanoveno více nezz jedno téma, žík si jedno téma vylosůje. Praktickoů zkoůšků koní žák nejdéle3 dny; ů oborů vzdělíní skůpiny 82 Umění, ůziteůmřní trva prakticka zkoůška 2 az4 tydny. V jednom dni trvá praktickí zkoůška nejvýře7 hodin. (4) Pro ůstní zkoůšků stanoví ředitel školy 25 az30 témat, z nichzsi žak jedno téma vylosůje. Příprava k ůstní zkoůřcetrví nejménř 15 minůt a zkoůška trví nejdéle15 minůt. Je-li soůčastítématů grafické nebo písemné řešení, můzepredseda zkůřební komise prodloůzit dobů přípravy azz o dalších 15 minůt. (5) Závřreřna zkoůška sekonív cervnů v termínech stanovených ředitelem školy. V oborech vzdělání, kdepraktickí zkoůška trv^2 až4 tydny, může ředitel školy stanovit termín zívřreřne; zkoůšky od 20. kvetna. Termín praktické zkoůšky před 20. květnem můjře ředitel školy stanovit po dohodř s ministerstvem. Ředitel školy můzzestanovit jiny termín zívě-reřne zkoůšky v případe ůkonřovíní vzdělávíní vrímci rekvalifikace podle zvlířtního prívního předpisů1). §3 Zkušební komise (1) Zkůřební komise2)mí stíle členy a další řleny. Stílými cleny jsoů předseda, místopředseda a třídní ůřitel zkoůřených žíků. 1) Zíkon č. 435/2004 Sb., o zamřstnanosti. 2) § 74 odst. 6 azz10 školského zíkona. Strana 316 Sbírka zákonů č. 47 / 2005 Částka 11 (2) Dalšími cíleny komise jsoů a) pro závěrečnou zkoůšků podle§ 1 ůcitel odborných předmětů3)apřísedící, b) pro zívěreCnoů zkoůšků podle§ 2 ůčitel odborného vycviků3), ůřitel odborných predmětů3) a odborník z praxe. (3) Přísedícím se rozůmí pedagogický pracovník vyůřůjící týž nebo příbůznypředmět. (4) Odborníkem z praxe se rozůmí ten, kdo vy-konívacinnost soůvisející s daným nebo příbůzným oborem vzdřlíní, v němzsezívřreřna zkoůřka koná. (5) Místopředsedů a dalří cleny zkůřební komise jmenůje ředitel řkoly do 15. března příslůřného řkol-ního roků. (6) Místopředsedoů zkůřební komise je jmenován pedagogický pracovník střední řkoly, vekterese zkoůřky konají, ktery vykoníval přímoů pedagogic-koů řinnost nejmínř 5 let. (7) Uřitele odborného vycviků, ktery není za-mřstnancem prívnické osoby, kterí vykoníva činnost řkoly, vektere sezkoůřky konají, jmenůje ředitel řkoly po projedníní s jeho zamřstnavatelem. (8) V případř, žeclen zkůřební komise nemůže zvížnych důvodů dloůhodobe vykonívat svoů fůnkci, orgín, ktery ho jmenoval, jej odvolí a jmenůje nového clena komise. Při krítkodobé nepřítomnosti předsedy zkůřební komise při zívřreřne zkoůřcejej zastůpůje místopředseda. §4 Klasifikace a hodnocení závěrečné zkoušky (1) Klasifikacejednotlivych zkoůřek zívřreřne; zkoůřky seprovídí podlen^sledůjící stůpnice prospěchů: a) 1-vyborny, b) 2 - chvalitebny, c) 3 - dobry, d) 4 - dostatečny, e) 5 - nedostatečny. (2) V případě, zeorganizace a delka písemné nebo praktické zkoůřky vylůřůjestíloů přítomnost zků-řební komisepři zkoůřce, navrhůje klasifikaci títo zkoůřky zkůřební komisi ten řlen komise, ktery byl zkoůřcepřítomen. (3) Do celkového hodnocení závř-rečne zkoůřky sezapočítáva klasifikacevřech zkoůřek zívřreřne zkoůřky. (4) celkové hodnocení žáka ů závřreřne zkoůřky provádí zkůřební komisepodleteíto stůpnice: a) prospel(a) s vyznamenáním, jestlizecelkovy prů-mer klasifikace žíka ů zívřreřne zkoůřky není vyřří nez 1,5, b) prospel(a), jestliže žík nemaz žadné zkoůřky zá-vřreřne zkoůřky stůpeií prospřchů 5 - nedosta-tečny, c) neprospřl(a), jestliže žák maz některé zkoůřky zívřreřne; zkoůřky stůpeií prospechů 5 - nedostatečny. (5) Hodnocení písemné zkoůřky a praktické; zkoůřky se žákům oznámí nejpozději 1 týden před zahajením listní zkoůřky. Čelkove hodnocení zívě-reřne zkoůřky vřetnř hodnocení jednotlivych zkoůřek oznímí žakovi předseda zkůřební komise v den, ve kterém žak tůto zkoůřků ůkonřil. §5 Opravné zkoušky a náhradní zkoušky (1) Termíny opravnych zkoůřek4) stanoví ředitel řkoly, termíny níhradních zkoůřek4) stanoví zkůřební komise, a to v zírí, v prosinci a v termínů podle § 1 odst. 5 a § 2 odst. 5. Termíny zveřejní ředitel řkoly nejménř2 měsícepřed koníním zkoůřeknaveřejne; přístůpném místřve řkolea způsobem ůmožnůjícím dílkovypřístůp. (2) Uchazec oznámí řediteli řkoly písemnř, ve kter ím termínů podle odstavce 1 chce opravnoů zkoůřků nebo náhradní zkoůřků konat. Oznímení můsí byt dorůřeno řediteli řkoly nejpozději 1 měsíc před koníním zkoůřky. (3) Zíci, kteří nekonali zívřrecnoů zkoůřků v termínů podle§ 1 odst. 5 a § 2 odst. 5 z důvodů neů-konření posledního rořníků vzdřlávíní a kteří ůkonří poslední rořník vzdělívíní nejpozdeji do 31. srpna příslůřného řkolního roků, konají závřrecnoů zkoůřků vmeesíci září nasledůjícího řkolního roků v termínů stanoven ím zkůřební komisí. §6 Další podmínky konání závěrečně zkoušky (1) Předměty nebo jiné ůcelene časti ůřiva, z nichz ředitel řkoly stanoví témata pro zívřrecnoů zkoůřků, jsoů stanoveny v rímcovém a řkolním vzdělávacím programů. (2) Zkoůřky sekonají ve řkole, kde se žaci vzdě-lívali. Praktickí zkoůřka semůzekonat i na pracoviř-tích jinych osob, kdesekoní praktické vyůřovínína 3) § 9 a 10 zíkona č. 563/2004 Sb., o pedagogickych pracovnících a o zmřnenřkterých zakonů. 4) § 75 odst. 2 řkolskího zákona. Částka 11 Sbírka zákonů č. 47 / 2005 Strana 317 zaklade dohody uzavřené mezi právnickou osoboů, ktera vykonáva činnost řkoly, a toůto osoboů. (3) Při jednotlivých zkoůřkach mohoů žáci ůzívat pomůcky, které; jsoů stanoveny v zadánítématů práce. (4) Při ůstní zkoůřce nelze v jednom dni losovat dvakrát stejnetéma. (5) Pro ucel praktické zkoůřky seza jednů ho-dinů povazůjedoba 60 minůt. (6) Ředitel řkoly může žakovi, ktery jizdřívezís-kal středná vzdřlání nebo středná vzdělánás výůřním listem, ůznat jednotlivoů zkoůřků ůspřřne vykonané závěrečne zkoůřky, pokůd svym obsahem odpováda zkoůřce, kteroů by měl žak konat. (7) Zákům, kteříůspěřne vykonali závřrecnoů zkoůřků, vydá řkola nejpozději do 7 dnůod závěreřne porady zkůřební komise vysvědcení o závřreřne zkoůřcenebo vysvědčenáo závřreřne; zkoůřcea výůřní list. (CAST DRUH^ UKONČOVANÍ VZDELÁVANÍ V KONZERVATOŘI ABSOLUTORIEM Absolutorium v konzervatoři (1) Obhajoba absolventské práce, teoreticko zkoůřka z odborných předmřtů, zkoůřka z cizího jazyka nebo zkoůřka z ůmřlecko-pedagogickepří-pravy5) sekonáv řervnů v termínech stanovených ředitelem řkoly. (2) Téma absolventského vykonů a téma absolventské prácestanoví žakovi ředitel řkoly nejpozdřji 6měsícůpřed zahájením konání absolůtoria v konzervatoři. Absolventskoů práci předa žak ve3 vyhotoveních nejpozději 1 mřsíc pred stanovenym termínem obhajoby vedoůcímů absolventskí príce. (3) Absolventskyvykon muzebyt individůalní nebo skůpinovy. Absolventskyvykon můzemít podo-bů veřejneho vystoůpení. Absolventskyyvyykon semůže konat nejdříveod 10. ůnora příslůřného řkolního roků. V den absolventského vykonů se žak neůcastní vyůřo-v íní. (4) Pro teoretickoů zkoůřků z odborn ích před-mřtů, zkoůřků z ůmřlecko-pedagogicképřípravy a zkoůřků z cizího jazyka sestanoví 25 az30 témat, z nichzsi žak jedno téma vylosůje. (5) Příprava kekažde zkoůřce(obhajobe absolventské práce, teoretické zkoůřcez odborných předmřtů, zkoůřcez cizího jazyka nebo zkoůřcez ůme-lecko-pedagogicképřípravy) trvá nejméně 20 minůt. Obhajoba absolventské práce, teoretická zkoůřka z odborných předmřtů nebo zkoůřka z ůmřlecko-pedago-gicképřípravy trvá nejdéle30 minůt, zkoůřka z cizího jazyka trva nejdéle15 minůt. (6) Vzdřláva-li se žák v ramci jednoho oborů vzdělání soůřasnř vedvoů hlavních oborech, múze konat zkoůřků z absolventského vykonů, popřípade z ůmelecko-pedagogicképřípravy, z oboů techto hlavních oborů. §8 Zkuřební komise pro absolutorium v konzervatoři (1) Zkůřební komise6)má stále členy a dalří řleny. Stálými cleny jsoů předseda a místopředseda. Dalřími řleny jsoů ůřitel příslůřného předmřtů, vedoůcí absolventské práce, vedoůcí absolventského vykonů, oponent a přísedící. (2) Předsedů zkůřební komise jmenůje krajsky úřad nejpozdřji do 5. ůnora příslůřného řkolního roků, řleny zkůřební komise jmenůje ředitel řkoly nejpoz-dřji do 5. ůnora příslůřného řkolního roků. Jmenování sevztahůjei na náhradní zkoůřky a opravné zkoůřky. (3) V případě, žeclen zkůřební komise nemůze zvážnych důvodů dloůhodobe vykonávat svoů fůnkci, orgán, ktery ho jmenoval, jej odvolá a jmenůje nového řlena komise. V případe krátkodobe nepřítomnosti předsedy zkůřební komise při absolůtoriů v konzervatoři jej zastůpůje místopředseda. §9 Klasifikace a hodnocení absolutoria v konzervatoři (1) Klasifikacejednotlivých řastí absolůtoria v konzervatoři seprovádí podlen^sledůjící stůpnice prospřchů: a) 1-vybornř, b) 2 - velmi dobře, c) 3 - dobře, d) 4 - nevyhovřl. (2) Klasifikaci žaka z jednotlivych zkoůřek na-vrhůjí jednotliví zkoůřející, ů absolventského vykonů vedoůcí absolventského vykonů, ů absolventske práce vedoůcí absolventské práce. Vedoůcí absolventské prácenavrhůje klasifikaci na základř písemne zpraco-vaneho oponentního posůdků a průbehů obhajoby absolventske práce. 5) § 90 odst. 2 řkolskáho zakona. 6) § 90 odst. 5 řkolskáho zakona. Strana 318 Sbírka zákonů č. 47 / 2005 Částka 11 (3) Do celkového hodnocení absolutoria v konzervatoři sezapočítává klasifikacezevřech řastí absolutoria v konzervatoři. Celkové hodnocení absolutoria v konzervatoři provádí zkuřební komisepodleteíto stupnice: a) prospel(a) s vyznameníním, jestližecelkový prů-mřr klasifikace žaka u absolutoria v konzervatoři není vyřří nezz 1,5, absolventskývýkon jeklasifi-kovan stupneím 1-výbornea žák nema v klasifikaci podleodstavce 1 stupen prospřchu horří nezz 2 - velmi dobře, b) prospel(a), jestlizecelkový průmeír klasifikace žaka u absolutoria v konzervatoři jevyřří nezz 1,5 a žák nemav zadně časti absolutoria klasifikaci podleodstavce 1 stupen prospřchu 4 - nevyhovřl, c) neprospřl(a), jestliže žák mav některé řasti absolutoria klasifikaci podleodstavce 1 stupen prospěchu 4 - nevyhověl. (4) Hodnocení jednotlivých zkouřek se oznámí žakovi v den, ve kterém tyto zkouřky konal. Celkové hodnocení absolutoria oznámí žakovi předseda zkuřební komisev den, vektereím žak absolutorium v konzervatoři ukonccil. §10 Další podmínky konání absolutoria v konzervatoři (1) Předmety nebo jiné ucelené; řasti uřiva, z nichz ředitel školy stanoví témata pro absolutorium, jsoů stanoveny ve školním vzdšlavacím programů. (2) IJstní zkoušky a obhajoba absolventské práce sekonají ve škole, kde se ž^ci vzdřlavali. (3) Při listní zkoušce nelze v jednom dni losovat dvakrít stejnetéma. (4) Zíci mohoů konat zkoůšků z toho cizího jazyka, ktery seve školevyůšůje. (5) Ředitel školy může žakovi, ktery jiždnvezís-kal vyšší odborné vzdšlíní v konzervatoši, ůznat jed-notlivoů zkoůšků absolůtoria, pokůd svym obsahem odpovídí zkoůšce, kteroů by mšl žak konat. (6) Zíkům, kteší ůspššne vykonali absolůtoriům v konzervatoši, vyda škola nejpozději do 7 dnů od jeho vykonání vysvědcení o absolůtoriů v konzervatoši a diplom absolventa konzervatošes pnslůšnym oznašením absolventa konzervatoše. (cast tretí zavErecnE ustanovení r §11 Účinnost Tato vyhláska nabýva ůccinnosti dnem jejího vy-hl íšení. Ministryně: JUDr. Bůžkova v. r. Čístka 11 Sbírka zíkonů č. 48 I 2OO5 Strana 319 48 vyhlASka zedne18. ledna 2OO5 ozíkladním vzdělávaní a nekterých naleZitostech plnění povinné řkolní dochízky Ministerstvo čkolství, mládežea telovychovy stanoví podleS 19, S 2O odst. 7, S 23 odst. 3, S 26 odst. 4, S 27 odst. 6, S 31 odst. 1, S 38 odst. 7 a S 56 zíkona cc. 561I2OO4 Sb., o pčedčkolním, zíklad-ním, stčedním, vyččím odborním a jiním vzdčlívíní (čkolskyzíkon): Organizace vzdělávání §1 (1) Vyůčcovíní začíná zpravidla v 8 hodin, nesmí včak začínat dčívenezz v 7 hodin. Vyůčcování můsí být ůkončeno nejpozdeji do 17 hodin. (2) Ředitel zíkladní čkoly (dalejen „čkola") ůmožní žákům vstůp do bůdovy čkoly nejménčé20 mi-nůt pčed začátkem dopoledního vyůčovíní a nejménče 15 minůt pčed začatkem odpoledního vyůčcovíní. (3) Zíci prvního ažpátcího ročníků mohoů mít v dopoledním vyůčovíní nejvíče5 vyůčovacích hodin a v odpoledním vyůcování nejvýče5 vyůccovacích hodin, žáci čestého azdevíteho roccníků nejvýse6 vyůčo-vacích hodin. (4) Poccet vyůčovacích hodin tydne v jednotlivých ročnících a pčedmětech stanoví čkolní vzdčlavací program. (5) Pčestívky mezi vyůčovacími hodinami jsoů nejménčé desetiminůtové. Bčhem dopoledního vyůčo-vání, zpravidla po drahé vyůcovací hodinč, sezačazůje alespoíí jedna pčestívka v délcenejmeínč 15 minůt. Pčestívka mezi dopoledním a odpoledním vyůccovíním trví nejménč 50 minůt. (6) Pči organizaci vyůky jinak než vevyůčovacích hodinách a pči akcích soůvisejících s vychovne vzdělí-vací cinností čkoly stanoví čkola začazení a délků pče-st^vek podle charakterů ccinnosti a s pčihlédnůtím k zí-kladním fyziologickým potčebím žáků. (7) Skola ve čkolním vzdělávacím programů stanoví pravidla pro začazovíní žíků do jednotlivých tčíd a skůpin a pro pčečazovíní žákťí mezi jednotlivými t čídami jednoho ro čníků. §2 (1) čkola můzzev soůladů se čkolním vzdělávacím programem organizovat zotavovací pobyty žákůve zdravotnčépčíznivém prostčedí bez pčeračenívzdělá-víní, výjezdy do zahraniccí a dalčí akcesoůvisející s vý-chovnč vzdělavací ccinností čkoly. (2) Mezi úcastníky výjezdů do zahraničí začadí čkola poůzety žaky, ktečípčedloží písemny soůhlas zíkonného z^stůpce žaka a mají ůzavčené pojičtění od-povčdnosti za čkodů platnéna území príslůčneho stítů a pojičtční léčebných vyloh v zahraničí nebo v pčípade výjezdů do cclenského stítů Evropské ůniemají Evropsky průkaz zdravotního pojičtčení nebo potvrzení tento průkaz nahrazůjící. (3) Vyůků plavání lzeůskůtečríovat v soůladů se čkolním vzdělavacím programem, ve dvoů zpravidla po sobčnísledůjících ročnících prvního stůpnč v rozsahů nejménč 20 vyůčovacích hodin behem jednoho ro čníků. §3 (1) Bezpečnost a ochranů zdraví žíkůve čkole, pči vzdělívíní mimo místo, kdeseůskůtečmajevzdelá-víní1), a pči akcích konanych mimo místo, kdeseůsků-tečríůjevzdelávání, zajičtujepravnicka osoba, kterí vy-koníva činnost čkoly, svymi zamčstnanci, vžcdy včak nejménč jedním pedagogickým pracovníkem ). Za-mčstnance, ktery není pedagogickým pracovníkem, můzče čeditel čkoly k zajičtční bezpečnosti a ochrany zdraví žíků ůrccit poůze, pokůd je zletilyy a způsobily k prívním ůkonům. (2) Pči akcích konanych mimo místo, kde čkola ůskůtečríůjevzdelávání, nesmí na jednů osobů zajičtu-jící bezpeccnost a ochranů zdraví žíkůpčipadnoůt více nez25 žíků. Vyjimků z tohoto počtů můzestanovit s ohledem na náročnost zajičtční bezpečnosti a ochrany zdraví žíků čeditel čkoly. (3) Pči akcích konanych mimo místo, kde čkola ůskůtečnůjevzdelávání, kdy místem pro shromíždční žíků není místo, kde čkola ůskůtečnůjevzdelávíní, se zajičtuje bezpečnost a ochrana zdraví žákůna pčedem ůrčeném místčé 15 minůt pčed doboů shromáždění. Po skončení akce končí zajičťov^ní bezpeccnosti a ochrany 1) S 144 odst. 1 písm. g) čkolského zákona. 2) S 2 odst. 1 zíkona č. 563I2OO4 Sb., o pedagogických pracovnících a o zmčnenčkterých zakonů. Strana 320 Sbírka zákonů č. 48 / 2005 Částka 11 zdraví žákůna předem určeném místěa v předem určeném čase. Místo a řas shromáždční žáků a skončení akce čkola oznámí nejméne; 1 den předem zíkonným zástupcům žáků. Počty žákůve školách a třídách §4 (1) Skoly, s výjimkou čkol uvedených v odstavcích 2 až 5, mají nejménei7 žíků v průmečrů na 1 tčídů. (2) Skola tvoření jednoů tčídoů prvního stůpne mí nejméne10 žákůvetřídě. (3) Skola tvořena dvěma třídami prvního stůpne mí nejméne12 žáků v pnameřrů na 1 třídů. (4) Skola tvořenatřemi třídami prvního stůpnřmí nejméne14 žáků v průmeřrů na 1 třídů. (5) řkola tvořena řtyřmi a vícetřídami prvního stůpnřmí nejméne15 žíků v průmřrů na 1 třídů. (6) Ustanovení odstavců 2 a 3 lzevyůžít také pro stanovení nejnižsího pořtů žáků v průmřrů na 1 třídů ve řkolích s jazykem nírodnostní menřiny3), jestližeje to pro řkolů s jazykem nírodnostní menřiny vyhod-n řjří. (7) Nejvyřří počet žíkůvetřídř je30. (1) Skola můzevyůčovat volitelnyypředmřt nebo nepovinnyypředmřt, pokůd sek neímů přihlísí alesporí 7 žíkůve řkolním roce. (2) Na prvním stůpni řkoly lzedo jedneétřídy zařadit žaky z vícenez jednoho rořníků prvního stůpnř. Na drůhem stůpni řkoly nelze do jednetřídy zařadit žaky z vícenez jednoho ročníků drůheho stůpně. Do jednetřídy nelze zařadit žaky prvního a drahého stůpnř. (3) V soůladů se řkolním vzdělávacím programem lzena vyůků některých předmřtůdělit třídy na sků-piny, vytvířet skůpiny žíků zestejnych nebo různých ročníků nebo spojovat třídy. (4) Poccet skůpin a pořet žíků veskůpine seůrří zejména podleprostorových4), personálních a finančních podmínek řkoly, podlecharakterů řinnosti žáků, v soůladů s po řadavky na jejich bezpe řnost a ochranů zdraví a s ohledem na didaktickoů a metodickoů ná-rořnost předmeítů. (5) Nejvyřří počet žáků veskůpine je30. Při výůce cizích jazyků jenejvyřří počet žíků veskůpine: 24. Poskytování ůCebnic, ůcebních textůa základních školních potřeb §6 (1) Žákům prvních rořníkůzakladního vzdělávíní adřtem zařazenym do přípravných tříd zíkladních řkol sebezplatne poskytůjízakladní řkolní potřeby v hodnote? 200 Křna žaka za jeden řkolní rok. Žákům sezdravotním postižením drůhych a vyřřích ročníků sebezplatne poskytůjí základní řkolní potřeby v hod-notř100 Kccna žakaza jeden řkolní rok. (2) žíkovi, ktery plní povinnoů řkolní dochízků ve řkolemimo ůzemí (České repůbliky nebo ve řkole zřízenena ůzemí (České repůbliky pravnickoů osoboů sesídlem mimo území (České repůbliky nebo fyzickoů osoboů, kterí jecizím stítním obccanem, a nezapsane do řkolského rejstříků, v níz ministr řkolství, mlídeže atřlovychovy povolil plnřní povinné řkolní do-chízky5) (dílejen „zahraniřní řkola"), a žakovi, kteryy plní povinnoů řkolní dochízků formoů individů^lní vyůky v zahraniří6), poskytůjeůccebnice, ůřební texty azíkladní řkolní potřeby podle odstavce 1 hrazen í stítem spídoví řkola nebo jina řkola zapsan^ve řkol-ském rejstříků, kteroů zvolil zíkonnyzástůpce žíka. (3) Zíkovi, kteryy plní povinnoů řkolní dochízků ve řkolezřízejiépři diplomatické misi nebo konzůlár-ním úřadů Česke repůbliky7), poskytůjeůřebnice, ů řební texty a z íkladní řkolní potřeby podle od-stavce1 hrazeneí stítem tato řkola. Přípravnétřídy §7 (1) Nejvyřří počet dřtí v přípravnetřídř8) je15. (2) Ředitel řkoly můzevyřadit dítěz přípravne třídy: a) na zadost zíkonného zístůpcedítřte, b) po předchozím prokazatelném písemném ůpozor-nřnízíkonného zístůpcedítete, jestližedítřbez omlůvy zakonným zastůpcem dítřtedo přípravne třídy nejménř jeden měsíc nepretrzitř nedochízí, nebo 3) § 14 odst. 2 školského zákona. 4) Vyhléška i;. 108/2001 Sb., kterou se stanové hygienické požadavky na prostory a provoz škol, pšedškolmch zašézené aněkte^;ých školských zašézené. 5) § 38 odst. 1 pésm. a) a c) školského zakona. 6) § 38 odst. 2 školského zakona. 7) § 38 odst. 1 pésm. b) školského zakona. 8) § 47 odst. 1 školského zakona. Čístka 11 Sbírka zíkonu č. 48 / 2005 Strana 321 c) po pšedchozím prokazatelném písemném upozor-nšmízíkonného zístupcedítšte, jestlizzepošet za-meškanych dní bez omluvy zíkonným zastupcem dítětepřekroří30 dníve školním roce. (3) Ředitel pšihlédnepšed rozhodnutím o vyšazení dítřtezpřípravnetřídy vždy k zajmu dítšte. (4) Obsah vzdřláváníse řídíRámcovym vzdělávacím programem pro pšedškolní vzdřlávání9) a jesou-časti školního vzdšlavacího programu. (5) Časovy rozsah vzdřlívíní jeurcen poctem vy-uccovacích hodin stanovených Ramcovym vzdšlavacím programem pro zíkladní vzdělávíní pro první ročník. (6) Ušitel přípravnétřídy vypracujena konci druhého pololetí školního roku zpravu o průbehu pšedškolní pšípravy dítřtev danem školním roce. Zpráva obsahůjevyjídření o dosaženeůrovni hlavních cílu vzdřlívíní vestruktuše vymezenéRamcovym vzdělí-vacím programem pro pšedškolní vzdšlívání. Dále zpríva obsahuje: a) vyjádšení speciílních vzdělávacích potšeb, před-pokladanych schopností, nadánía zíjmůdítřte, b) pšípadné doporušení pro pšípravu individuílnílio vzdělávacího planu pro vzdřlívínídítřtev dalším období, c) další doporušení pro vzd^vím dítšte. (7) Zpravu podleodstavce6 předa škola na konci druhého pololetí školního roku zákonnému zístupci dítštea škole, ve které budedítě plnit povinnou školní docházku, pokud se nejednío školu, vektere bylo dítie zašazeno do pnpravnétndy. Zároveíí sezprava stáva soušastí dokumentace školy. Označování tříd §8 Třídy jednotlivych rořníků školy seoznacují řadovými číslovkami vyjádřenými římskými říslicemi od I. do IX. Třídy téhož ročníku serozliřují velkými písmeny připojenými k číslicím oznacujícím rořník. Třídy prvního stupne; školy, v nich;? jsou zařazeni žaci dvou nebo více ročníku, seoznařují podlevety první avzavorcesevyznaří řadovými císlovkami vyjádře-nymi arabskými číslicemi příslušné rocníky. Rozvojnadání řáků (1) K rozvoji nadání žákumůže škola uskuteřňo-vat rozšířenou vyuku nřkterého předmřtu nebo skupin předmětu stanovených skolním vzdšlavacím programem (dílejen „rozřířen^vyyuka"), a to vytvířením skupin žíků nebo zřizovíním tříd s rozšířenou výukou. (2) Do skupiny žíků s rozšířenou vyukou jsou zpravidla zařazováni žíci zetříd jednoho rořníku. (3) O zařazení žaka do skupiny žíků s rozšířenou vyukou rozhoduje ředitel školy na zíklade doporučení vyuřujícího daného předmětu a sesouhlasem zíkon-ného zístupce žaka. (4) O zařazení žíka do třídy s rozšířenou vyukou rozhoduje ředitel školy po posouzení nadíní a předpokladů žaka a sesouhlasem zíkonného zístupce žaka. (5) O zařazení žíka do třídy s rozšířenou vyukou od nesledujícího školního roku rozhodne ředitel školy do 15. řervna. (6) Zík jeze skupiny žáků nebo třídy s rozšířenou vyukou přeřazen do skupiny žíků nebo třídy bez roz-řířenévyyůky v případě, zedlouhodobe neprokazuje předpoklady pro tuto vyuku, nebo i z jiných z^važ-ných důvodů. Ředitel školy rozhodneo přeřazení žíka vrímci školy na zaklade doporušení vyuřujícího daného předmřtu a po projednání v pedagogické radea se zíkonným zastupcem žaka zpravidla kekonci pololetí. Zezavažnych důvodů, zejména zdravotních, můzebyt žík přeřazen i v průbehu pololetí. O přeřazení ze zdravotních důvodů rozhodne ředitel školy na zíklade doporušení odborného lékaře. Vzdělávání ve třídách pro jazykovou přípravu §10 (1) Krajsky úřad vespolupríci sezřizovateli škol urří školy, vekteryych budena ůzemí kraje poskyto-vína bezplatnapříprava k zařlenřnído základního vzdělívíní zahrnující vyuku řeského jazyka přizpůsobenou potřebím žíků pro žaky, kteří jsou dřtmi osoby sestátnípřísluřností jiného šlenskeho statu Evropske unie, a kteří na území (České republiky, kde taková osoba vykonáva nebo vykonívala pracovní cinnost v pracovnřpravním vztahů nebo samostatnevýdřleč-nou řinnost, nebo kde takoví osoba studuje, anebo kde takoví osoba získala prívo pobytu z jiného důvodu, dlouhodobě pobyvají a plní zdepovinnou školní do-chízku10) (dalejen „jazykovípříprava"). Seznam třchto škol zveřejní krajsky úřad způsobem umožňujícím dílkovypřístup. (2) Ředitel školy uvedené v odstavci 1 zřizuje třídu nebo třídy pro jazykovou přípravu. (3) Ředitel školy, vektere žak plní povinnou školní dochízku, vyrozumí zíkonného zástupce žíka 9) § 3 odst. 2 školského zakona. 10) § 20 odst. 5 řkolskího zákona. Strana S22 Sbírka zíkonů č. 48 I 2OO5 Cístka ll ůvedeného v odstavci 1 do jednoho tydnepo pšijetí žáka do skoly: a) o mozznosti docházky do tšíd pro jazykovoů pší-pravů, b) o způsobů zašazovíní žáka do trríd pro jazykovoů pšípravů, c) o místech zšízení tšíd pro jazykovoů pšípravů. (4) Zaka ůvedeného v odstavci 1 lzedo tšídy pro jazykovoů pšípravů zašadit kdykoliv bšhem období školního vyůšovíní. Zík ůvedeny v odstavci 1 sedo tšídy pro jazykovoů pšípravů zašazůjena zadost zí-konného zístůpce žaka podanoů šediteli školy ůvedené v odstavci 1, a to nejpozději do 30 dnů od podíní ží-dosti. §11 (1) Nejvyšší pošet žákůvetšídš pro jazykovoů pšípravů je 10. Ustanovení § 4 o nejnižsím počtů žíků vetšídš sena tšídů pro jazykovoů pšípravů nevztahůjí a pošty tšíd pro jazykovoů pšípravů a poccty v nich vzdšlavaných žíků sedo poštů tšíd a žáků stanove-nych v § 4 nezapošítavají. Záci zašazení do tšídy pro jazykovoů pšípravů nejsoů žáky skoly ůvedené v§10 odst. 1. (2) Čelkov^délka jazykovépšípravy žaka jenej-méne; 70 vyůšovacích hodin po dobů nejvýse6 mesíců školního vyůšovíní po sobš jdoůcích. (3) Obsah vyůky ceskeho jazyka jeůrčen ošeká-vanými vystůpy vzdělavacího oborů Čizí jazyk stanoveného Římcovyym vzdšlavacím programem pro základní vzdělávíní. Konkrétní obsah a metody vzdělí-vání zohlednůjí potšeby jednotlivých žíků. (4) O absolvování jazykovépšípravy vyda škola ůvedení v § 10 odst. 1 žakovi osvědšení. (5) Absolvovaní jazykovepšípravy sezazname-náva do dokůmentace školy, v níž žak plní povinnoů školní dochízků. Kurz pro získání základního vzdělání §12 (1) Kůrz pro získánízákladního vzdělání11) (dále jen „kůrz") můžeskola nebo stšední škola organizovat v denní forme vzdšlívánía dálkové formš vzdělívíní. (2) Vzdšlívání v denní forme vzdšlávání jeorga-nizovíno vetšídš kůrzů pravidelnš každy den v pšti-denním vyůšovacím tydnů v průbehů školního roků. Pošet vyůccovacích hodin v tyídnů stanoví škola v roz-petí nejnižsího a nejvyššího pocctů vyůccovacích hodin tydnš v devítem rošníků stanovených Řamcovým vzdšlavacím programem pro zíkladní vzdšlívání. (S) Vzdělívíní v dalkové formř vzdělávíníje organizovíno jako samostatní studium spojení s konzultacemi v rozsahu nejv ířel8O konzultařních hodin ve řkolním roce. (4) Délku kurzu v denní i dílkove formě vzdělávíní urří reditel řkoly na zíkladř zjiřtřníůrovne dosavadního vzdřlíní žaka, nejvýřevřak v delcejednoho řkolního roku. Kurzy v denní i dalkové formř seza-hajují k zařatku prvního nebo druhého pololetí. (5) Nejvyřří pořet žíkůvetříde kurzu je24. Ustanovení § 4 o nejnižřím počtu žíkůvetřídř sena třídu kurzu nevztahují a pořty tříd kurzu a poccty v nich vzdělavaných žíků sedo jpořtu tříd a žáků stanove-nyýchv§4nezapočít^vají. Zíci zařazení do třídy kurzu nejsou žáky skoly podleodstavce l. §lS (1) Obsah vzdřlívaní a obsah zkouřeknazívěr kurzu stanoví řkola v souladu s ořekavanými vystupy Rímcového vzdřlavacího programu pro zíkladní vzd řlívíní. (2) Na závecr kurzu koní žak zkouřky z předmřtů stanovených skolním vzdřlavacím programem pro poslední rořník základního vzdřlívaní, s výjimkou předmřtů volitelnych a nepovinnych. (S) Po ůspřřnem vykonání zkouřek nebo oprav-nych zkouřek žak obdrzzí vysvřdčení. (4) Koníní zkouřek je možne i bez předchozího vzdělívíní v denní nebo dílkové forme? vzdělávíní v kurzu. (5) Zíkovi, ktery byl v kurzu při zkouřkích na zíver kurzu hodnocen z jednoho nebo více předmřtů stupnecm prospechu 5 - nedostatečny nebo odpovídajícím slovním hodnocením, umo řníředitel řkoly vy-koníní opravne zkouřky. Opravna zkouřka jekomi-sionalní a koníse: a) do dvou mřsíců od poslední zkouřky na zívřr kurzu, jestližebyl žak hodnocen stupnecm prospřchu 5 - nedostatečny nebo odpovídajícím slovním hodnocením nejvýřezedvou předmětů, b) nejdříveza půl roku od poslední zkouřky na závěr kurzu, jestližebyl žak hodnocen stupnecm prospěchu 5 - nedostatečny nebo odpovídajícím slovním hodnocením z více než dvou předmřtů. (6) Pro jmenování komisepro opravnou zkouřku podleodstavce5, její slo ření a její řinnost platí ob-dobnř ustanovení § 22 odst. l azzó. ll) § 55 odst. S řkolskího zákona. Částka 11 Sbírka zákonů č. 48 / 2005 Strana 323 Hodnocení žáků §14 (1) Pravidla hodnocení žáků jsoů soůčastí školního řádů12) a obsahují zejména: a) zísady hodnocení průběhů a výsledků vzd^vím a chováníve školea na akcích pořádaných školoů, b) zísady a pravidla pro sebehodnocení žáků, c) stůpne hodnocení prospřchů a chovánív případe; poůzzití klasifikace a jejich charakteristika, vřetne předem stanovených kritérií, d) zísady pro poůžívání slovního hodnocení v soů-ladů s § 15 odst. 2, vřetnepředem stanovených krit írií, e) zísady pro stanovení celkovího hodnocení říka na vysvřdřenívpřípadř poůřití slovního hodno-cenínebo kombinace slovního hodnocenía klasifikace, f) způsob získívaní podkladů pro hodnocení, g) podrobnosti o komisionalních a opravných zkoůřkích, h) způsob hodnocení žíků sespeciílními vzdělava-cími potřebami. (2) Hodnocení průbřhů a vysledků vzdřlávání a chovíní žákůje: a) jednoznařné, b) srozůmiteln í, c) srovnatelnes předem stanovenymi kritérii, d) vřcní, e) vřestrann í. (3) Hodnocení vychází z posoůzení míry dosažení očekavaných vystůpů formůlovaných v ůccebních osnovách jednotlivých predmětů řkolního vzdělávacího programů. Hodnocení je pedagogicky zdůvodnřné, odbornř sprívné a dolozzitelné. Hodnocení žáků na vysvědCení §15 (1) Čhovíníříka ve řkolea na akcích pořídan ích řkoloů sev případe poůzzití klasifikacehodnotí na vy-svřdření stůpni: a) 1 - velmi dobré, b) 2 - ůspokojivé, c) 3 - neůspokojiví. (2) Vysledky vzdřlávání žaka v jednotlivych po-vinnych a nepovinných predmetech stanovených skol-ním vzdělavacím programem a chovíní žáka ve řkole a na akcích pořadaných řkoloů jsoů v případř poůzzití slovního hodnocení popsíny tak, aby byla zřejmaůro- veří vzdělíní žaka, které dosáhl zejména vevztahů kořekavaným vystůpům formůlovaným v ůccebních osnovách jednotlivých predmětů řkolního vzdřlava-cího programů, k jeho vzdělávacím a osobnostním předpokladům a k veků žaka. Slovní hodnocení za-hrnůjeposoůzení vysledků vzdělávíní žaka v jejich vývoji, ohodnocení píle žaka a jeho přístůpů kevzdelá-víní i v soůvislostech, ktere ovlivnůjí jeho vykon, a na-znaccení dalřího rozvoje žaka. Obsahůjetake zdůvod-nřní hodnocení a doporůření, jak předchízet případnym neůspřchům zaka a jak jepřekonívat. (3) Vysledky vzd^vím žaka v jednotlivych po-vinnych a nepovinných predmetech stanoveních řkol-ním vzdřlavacím programem se v případe poůzzití kla-sifikacehodnotí na vysvedcení stůpni prospřchů: a) 1-vyborny, b) 2 - chvalitebny, c) 3 - dobry, d) 4 - dostatečny, e) 5 - nedostatečny. (4) Při hodnocení podleodstavce3 jsoů vysledky vzdělívíní žaka a chování žíka ve řkolea na akcích pořída^;ých řkoloů hodnoceny tak, aby byla zřejmá ůroven vzdřlíní žaka, které dosáhl zejmena vzhledem kořekavaným vyístůpiům formůlovaným v ůccebních osnovách jednotlivých predmětů řkolního vzdřlava-cího programů, k jeho vzdělávacím a osobnostním předpokladům a k veků žaka. Klasifikacezahrnůje ohodnocení píle žaka a jeho přístůpů kevzdelávíní i v soůvislostech, které ovlivinůjí jeho vykon. (5) Při hodnocení žaka podleodstavců 1 a 3 sena prvním stůpni poůzzijepro zapis stůpnř hodnocení řís-lice, na drahém stůpni sepoůzijeslovní oznaření stůpnčé hodnocení podle odstavců1 a 3. (6) celkové hodnocení žaka sena vysvedcení vy-jadřůjestůpni: a) prospel(a) s vyznamenáním, b) prospel(a), c) neprospřl(a). (7) 2ík jehodnocen stůpnem a) prospel(a) s vyznamenáním, není-li v žadném z povinných předmětů stanovených řkolním vzdřlavacím programem hodnocen na vysvedcení stůpnřm prospechů horřím než 2 - chvalitebnyí, průmer stůpňů prospřchů zevřech povinných předmřtů stanovených řkolním vzdřlavacím programem není vyřřínez 1,5 a jeho chování jehodnoceno stůpnřm velmi dobré; v případř poůzzití slovního hodnocení nebo kombinace slovního hodnocení 12) § 30 odst. 2 řkolskího zakona. Strana 324 Sbírka zíkonů č. 48 / 2005 Čístka 11 a klasifikacepostůpůje škola podlepravidel hodnocení žíků podle§ 14 odst. 1 písm. e), b) prospel(a), není-li v žadném z povinných před-mřtů stanovených skolním vzdřlavacím programem hodnocen na vysvědcení stůpnřm prospechů 5 - nedostatečny nebo odpovídajícím slovním hodnocením, c) neprospřl(a), je-li v nřkterém z povinných před-mřtů stanovených skolním vzdělavacím programem hodnocen na vysvědcení stůpnřm prospechů 5 - nedostatečny nebo odpovídajícím slovním hodnocením. (8) Vysledky prácev zajmových ůtvarech organizovaných skoloů sev případř poůžití klasifikacehod-notí na vysvřdření stůpni: a) pracoval(a) úspěšně, b) pracoval(a). (9) Při hodnocení žíků, kteří nejsoů stítními občany (České repůbliky a plní v Česke repůblice povin-noů školní dochízků, sedosaženaíroverí znalosti českého jazyka povazzůjeza zívazznoů soůvislost podle odstavců 2 a 4, kterí ovlivnůjevykon žaka. Při hodnocení techto žíků zevzdelavacího obsahů vzdělávacího oborů Česky jazyk a literatůra ůrřeného Řámcovým vzdřlavacím programem pro zíkladní vzdřlívání se na konci tří po sobř jdoůcích pololetí po zahíjení do-chízky do školy v (České repůblice vzzdy pova2?ůjedo-saženaíúrovein znalosti řeského jazyka za zívažnoů soůvislost podleodstavců 2 a 4, kterí ovlivnůjevykon žaka. Výstupní hodnocení §16 (1) Hlavním obsahem vystůpního hodnocení13)je vyjídření o dosaženevystúpní úrovni vzdělíníve strůktůře vymezenéŘámcovym vzdělavacím programem pro z íkladní vzd řlívíní. (2) Dílev)ystůpní hodnocení žaka obsahůjevyjíd-řenío: a) mozznostech žaka a jeho nadíní, b) předpokladech pro dalří vzdřlívíní nebo pro ůplatnění žaka, c) chovíní žaka v průbehů povinne: školní dochízky, d) dalších vyznamnych skůteřnostech ve vzdřlývýní žaka. (3) Vystůpní hodnocení vydí škola žakovi na konci prvního pololetí školního roků, v nřmzz splní povinnoů školní dochízků. Vystůpní hodnocení vydí škola žakovi na konci prvního pololetí takev pítém a sedmém ročníků, jestlizzese hlásí k přijetí ke vzdělí- víní vestřední škole. V případř podánípřihlýřky k přijetí do oborů vzdřlíní, v nřmzz jejako soůčíst přijímacího řízení stanovena ramcovym vzdřlavacím programem talentova zkoůška, je žákovi vydíno vystůpní hodnocení do 30. října. Výchovní opatšení §17 (1) Ředitel školy můzzena zíklade vlastního roz-hodnůtí nebo na zíkladř podnřtů jiné prívnické ři fyzické osoby žakovi po projedníní v pedagogické radě ůdřlit pochvalů nebo jiné ocenění za mimořadny projev lidskosti, obřanskí nebo řkolní iniciativy, zí-slúžny nebo stateřny řin nebo za dloůhodoboů ůspěř-noů praci. (2) Třídní ůcitel můzzena zíkladř vlastního roz-hodnůtí nebo na zíkladř podnetů ostatních vyůřůjí-cích žákovi po projednínís ředitelem školy ůdřlit pochvalů nebo jiné oceněníza vyrazny projev školní iniciativy nebo za déletrvající úspřřnoů praci. (3) Při porůření povinností stanoven ích řkolním řadem lze podle zívažnosti tohoto porůření žákovi ůlozzit: a) napomenůtí třídního ůřitele, b) důtků třídního ůřitele, c) díůtků ředitele školy. (4) Pravidla pro údelovýní pochval a jinych oce-nřní a ůkládaní napomenůtí a důtek jsoů soůřastí školního řadů. (5) Třídní ůcitel neprodlenř oznímí řediteli školy úlození důtky třídního úcitele. Důtků ředitele školy lze žakovi úlozit poůzepo projedníní v pedagogické: rad ř. (6) Ředitel školy nebo třídní ůřitel neprodlene oznímí ůdřlení pochvaly a jiního ocenřní nebo ůlo-žení napomenůtí nebo důtky a jeho důvody prokaza-telnym způsobem žakovi a jeho zíkonnémů zastůpci. (7) Udřlení pochvaly a jiného ocenění a ůložení napomenůtí nebo důtky sezaznamení do dokůmen-tace školy14). Udelení pochvaly a jineho oceněníse zaznamená na vysvřdření za pololetí, v nřmzz bylo ůd řleno. Zkoušky při plnění povinne školní dochazky v zahraničí nebo v zahraniční škole na uzemí (České republiky §18 (1) Zík, ktery plní povinnoů školní dochízků v za-hraniřní škole, koní zkoůšků vespadové řkolenebo jinee řkolezapsaneve školském rejstříků, kteroů zvolil 13) § 51 odst. 5 řkolskího zákona. 14) § 28 školského zákona. (Čístka ll Sbírka zíkonů č. 48 I 2005 Strana S25 zakonnyzístůpce žaka, nebo ve řkolezřízenépři diplomatické misi nebo konzůlírním ůradů (České repůbliky (dílejen „zkoůřející řkola"): a) vevřech rocnících zevzdelavacího obsahů vzdě-lívacího oborů (Česky jazyk a literatůra, stanoveného Rímcovyym vzdřlavacím programem pro zí-kladní vzd řlívíní, b) v posledních dvoů ročnících prvního stůpněze vzdělávacího obsahů vlastivedné povahy vztahůjí-ríhosekČeské repůblice vzdřlavacího oborů (Človřk a jeho svřt, stanoveného Rímcovyym vzdě-lívacím programem pro zíkladní vzdřlívání, c) na drahém stůpni zevzdelavacího obsahů vztahů-jícího sek (České repůblice vzdělavacího oborů Dejepis a ze vzdřlavacího obsahů vztahůjícího se kČeské repůblice vzdřlavacího oborů Zeměpis, stanovených Ramcovym vzdřlavacím programem pro základní vzdřlívání. (2) Zík, kteryy plní povinnoů řkolní dochízků for-moů individůílnívyyůky v zahraniří, koní zkoůřků zkaždeho předmřtů ůvedeného ve řkolním vzděl^va-cím programů zkoůřející řkoly. (3) Obsahem zkoůřky jevzdelavací obsah za období, po které žak plnil povinnoů řkolní dochízků podleodstavce 1 nebo 2. Konkrétní obsah a rozsah zkoůřky stanoví ředitel zkoůřející řkoly v soůladů se řkolním vzdřlavacím programem zkoůřející řkoly. Se stanovenym obsahem a rozsahem zkoůřky seznímí ředitel zkoůřející řkoly s dostateřnym casovým predsti-hem zákonného z^stůpce žaka, nejpozdřji vřak při stanovení termínů zkoůřky. (4) Zkoůřků lzekonat za období nejmeínř jednoho pololetí řkolního roků, nejd ílevřak za období dvoů řkolních roků. §19 (1) Zkoůřka jekomisionílní. Komisi jmenůje ředitel zkoůřející řkoly. (2) Komisejetřířlenna a tvoří ji: a) předseda, kterym je ředitel zkoůřející řkoly, po-případř jím povřřenyyůčitel, b) zkoůřející ůřitel, jím;? jevyůřůjící daného předmřtů vetřídř, v nízje žak zařazen, popřípadř jiny vyůccůjící daného předmřtů, c) přísedící, kterym jejiny vyůřůjící daného předmřtů nebo předmetů stejnevzdřlavací oblasti sta-noveneRímcovym vzdělávacím programem pro z íkladní vzd řlívíní. (3) Termín koníní zkoůřky dohodne ředitel zkoůřející řkoly sezíkonným zastůpcem žaka tak, aby sezkoůřka ůskůteřnila nejpozdřji do dvoů mřsíců po skonření období, za kterí sezkoůřka koní. Nedo-jde-li k dohodě mezi zakonným zastůpcem žíka a ředitelem zkoůřející řkoly, stanoví termín zkoůřky ředi- tel zkoůřející řkoly. Není-li možne žíka zez^važnyích důvodů v dohodnutém termínu přezkouřet, stanoví ředitel zkouřející řkoly níhradní termín zkouřky tak, aby sezkoůřka uskutecnila nejpozdřji do ctyřměsíců po skončení období, za které sezkoůřka koní. (4) Před konáním zkoůřky podle§ l8 odst. l předložízákonnyýzástupce žáka rediteli zkoůřející řkoly vysvřdčení žíka za přísluřnyý ročník zahraniřní řkoly a jeho překlad do ceskeho jazyka. Pokud toto vysvědření neobsahuje jednoznačne vyjídřenío ůspěř-nosti ukoncení přísluřneho rořníku zíkladního vzdě-lívání nebo pololetí řkolního roku, předložízístupce žaka potvrzení zahraniřní skoly o ůspřřnosti ukončení přísluřneho ročníku zíkladního vzdělávání nebo pololetí řkolního roku a jeho překlad do ceskeho jazyka. Pro stanovení stupnř celkovího hodnocení říka deví-tého rořníku na konci řkolního roku jerozhodnyvý-sledek zkoůřky a vyjádření zahraniřní řkoly, že žák ůspřřne ukonřil deváty ročník zíkladního vzdřlívání. Vpřípade pochybností o sprívnosti překladu je ředitel zkoůřející řkoly opravnen pozzadovat předložení ůřednř ovřřeného překladu. (5) O zkouřcesepořizujeprotokol, kteryy sestíva souřastí dokumentace řkoly. §20 (1) Vysledek zkoůřky stanoví komisehlasovíním. Vysledek zkoůřky sevyjídří slovním hodnocením po-dle§ l5 odst. 2 nebo stupnem prospřchu podle§ l5 odst. S. Ředitel zkoůřející řkoly sdřlí vysledek zkoůřky prokazatelnym způsobem žakovi a zíkon-nému zástupci žaka. (2) Po vykoníní zkouřek podle § l8 odst. l nebo 2 vydí ředitel zkoůřející řkoly žakovi vysvřdčení. Na vysvědření žak není hodnocen z chovíní. Na vysvědření se uvede text „Zak(ynř) plní povinnou řkolní dochízků podle§ S8 řkolského zíkona". (S) (elkove hodnocení žaka sestanoví obdobne: podle§ l5 odst. ó. (4) V případř, žezakonnyzístupce žíka ma pochybnosti o sprívnosti vysledku zkoůřky, můzepožá-dat o přezkouření podle§ 22. (5) Vykonal-li žak zkouřku ve řkolezřízenépři diplomatické misi nebo konzulárním ůradu (eskere-publiky, zařle ředitel této řkoly řediteli spídové řkoly nebo jine řkoly zapsaneve řkolskem rejstříku, kterou zvolil zíkonnyýzástupce žaka, kopii vysvřdřenía vypis z dokumentace řkoly s ůdaji o žakovi. §2l (l) Zaka, kteryy plnil povinnou řkolní dochízků v zahraniřní řkolea pokracujev plnení povinne řkolní dochazky vespídové řkolenebo jinee řkolezapsaneve řkolskem rejstříku, kterou zvolil Zákonnyýzástupce Strana 326 Sbírka zákonů č. 48 / 2005 Částka 11 žaka, zařadí ředitel této školy do příslušného ročníků podlevýsledků zkoušek podle § 18 odst. 1 a na základe; vyjádření zahraniční školy o ůspřSnosti ůkonření příslůřneho rořníků zíkladnňho vzdělívíní. (2) Zíka, ktery plnil povinnoů řkolní dochízků ve řkolezřízenépři diplomatické misi nebo konzůlírním úradů Česke repůbliky a pokračůjev plnení povinné řkolní dochízky vespídove řkolenebo jine řkoleza-psanéve řkolském rejstříků, kteroů zvolil zíkonnyzí-stůpce žaka, zařadí ředitel této řkoly do příslůřného ročníků podledosavadních výsledků vzdřlívání doložených vysvřdřením. (3) Zaka, který plnil povinnoů řkolní dochízků formoů individůílní vyůky v zahraniří a pokraccůje v plnřní povinné řkolní dochízky vespadove řkole nebo jiné řkolezapsaneve řkolském rejstříků, kteroů zvolil zíkonnyyzístůpce žaka, zařadí ředitel této řkoly do příslůřneho ročníků podlevysledků zkoůřek podle § 18 odst. 2. (4) Záka, na kterého sevztahůjepovinna řkolní docházka a ktery nekonal zkoůřky podle§ 18, zařazůje ředitel spídove řkoly nebo jine řkoly zapsaneve řkolském rejstříků, kteroů zvolil zíkonnyyzístůpce žaka, do příslůřneho ročníků po zjiřtřníůrovnř jeho dosavadního vzdřlíní a znalosti vyůřovacího jazyka. Komisionálnípřezkoušení §22 (1) Komisi pro komisionílní přezkoůření15) (dále jen „přezkoůření") jmenůje ředitel řkoly; v případě, že jevyůřůjícím daného předmětů reditel řkoly, jmenůje komisi krajsky úrad. (2) Komisejetřířlenna a tvoří ji: a) předseda, kterym je ředitel řkoly, popřípadejím pověřenyyůccitel, nebo v případř, zevyůřůjícím daného předmětů jereditel řkoly, krajským úřadem jmenovany jiny pedagogicky pracovník řkoly, b) zkoůřející ůřitel, jím;? jevyůřůjící daného předmřtů vetřídř, v nízzje žak zařazen, popřípade jiny vyůccůjící daného předmřtů, c) přísedící, kterym jejinyy vyůřůjící daného předmřtů nebo předmětů stejnevzdřlavací oblasti sta-noveneRímcovym vzdělávacím programem pro z íkladní vzd řlívíní. (3) Vysledek přezkoůření již nelze napadnoůt no-voů žadostí o přezkoůření. Vysledek přezkoůření sta- noví komisehlasováním. Vysledek přezkoůření sevy-j ídří slovním hodnocením podle§ 15 odst. 2 nebo stůpnem prospřchů podle§ 15 odst. 3. Ředitel řkoly sdřlívysledek přezkoůření prokazatelnym způsobem žakovi a zákonnémů z^stůpci žaka. V případe zmřny hodnocení na konci prvního nebo drahého pololetí se žakovi vydá nové vysvřdření. (4) O přezkoůření se pořizůjeprotokol, kteryse stáva soůřastí dokůmentace řkoly. (5) Zák můzev jednom dni vykonat přezkoůření poůzez jednoho předmřtů. Není-li možne žáka ze závažnych důvodů vestanovenem termínů přezkoůřet, stanoví organ jmenůjící komisi náhradní termín pře-zkoůření. (6) Konkrétní obsah a rozsah přezkoůření stanoví ředitel řkoly v soůladů se řkolním vzdřlavacím programem. (7) Vykonáním přezkoůření není dotccena moznost vykonat opravnoů zkoůřků16). Opravna zkouřka §23 (1) Komisi pro opravnoů zkoůřků17) jmenůje ředitel řkoly; v případř, 2zejevyůc;ůjícím daného předmřtů ředitel řkoly, jmenůje komisi krajsky úřad. (2) Pro slození komise a její ccinnost platí obdobne ůstanovení § 22 odst. 2 az6. Společná ustanovení §24 (1) Tato vyhlářka seobdobne vztahůjetakena vzdělávání žáků nižřího stůpne řestileteho nebo osmi-leteho gymnázia18), s vyjimkoů ůstanovení § 1, 2, 4, 5, 7, 8, 22 a 23. (2) Vzdřlívání žáků sespecialními vzdělavacími potřebami a žáků nadaných se řídí toůto vyhláskoů, pokůd není zvlířtním prívním předpisem stanoveno jinak. (3) Na vzdřlávánídřtí v prípravných třídách podle § 7 seobdobne vztahůjí ůstanovení § 1 az 3, § 5 odst. 1, 3 a 4, § 6, 14, 17, odstavce2, § 25 odst. 2. Přechodná ustanovení §25 (1) Pokůd ůřební plány a ůccební osnovy vydane 15) § 52 odst. 4 řkolskího zákona. 16) § 53 řkolského zákona. 17) § 53 odst. 2 řkolskího zakona. 18) § 61 odst. 1 řkolskího zakona Částka 11 Sbírka zákonů č. 48 a 49 / 2005 Strana 327 podledosavadních právních předpisů a konkretizované školoů neobsahují časti nebo ůdaje, ů kterych tato vy-hlářka poZzadůje, aby byly stanoveny řkolním vzdělávacím programem, ředitel řkoly jedoplní s platností od 1. z íří 2005. (2) Podle§ 4 odst. 1 az 5 a 7, § 5 odst. 1 a 5, § 12, 13 a 16 sepostůpůjeod řkolního roků 2005/2006. Zrušovací ustanovení §26 Zrůřůjese: 1. Vyhlíska ministerstva řkolství, mlídežea telovýchovy (České repůbliky ř. 291/1991 Sb., o základní řkole. 2. Vyhlíska ministerstva řkolství, mlídežea telovýchovy ř. 225/1993 Sb., kteroů se mění a doplnůje vyhlířka ministerstva řkolství, mlídežea telovýchovy (České repůbliky ř. 291/1991 Sb., o základní řkole. 3. Vyhlířka ř. 234/2003 Sb., kteroů se mřní vyhlířka ř. 84/1984 Sb., o poskytovíní stipendií a hmotného zabezpečení žíkům gymnízií a středních odborných řkol, vyhlířka cc. 61/1985 Sb., o dalřím vzdělávání pedagogických pracovníků, vezneínízákona ř. 111/1998 Sb., vyhlářka ř. 189/1991 Sb., o podmínkách ůzavíríní hospodírskyych smlův o bezplatném ůžívaní majetků středních odborných ůčciliřť a středisek praktického vyůccování, a vyhlířka ř. 291/1991 Sb., o zíkladní řkole, ve znřní vyhlíř-ky ř. 225/1993 Sb. a zíkona ř. 138/1995 Sb. 4. Vyhlířka ř. 9/2004 Sb., kteroů se mřní vyhlířka ř. 291/1991 Sb., o základní řkole, ve znění pozdřj-řích předpisů. Účinnost §27 Tato vyhláska nabýva ůccinnosti dnem jejího vy-hl íření. Ministryně: JUDr. Buzkova v. r. 49 SDĚLENÍ (českého statistického úřadu zednel7. ledna 2005 k zavedení TNM klasifikace zhoubných novotvarů a Mezinárodní klasifikace nemocí pro onkologii (MKN-O-3) (Česky statisticky ůrad vespolůpríci s Ministerstvem zdravotnictví podle § 19 odst. 2 zákona ř. 89/1995 Sb., o statní statistické slůžbčé, vezneíní pozdřjřích předpisů, zavídís ůcinností odednevyhlíření TNM klasifikaci zhoůbnych novotvarů, 6. vydání 2002, řeskí verze 2004 a Mezinárodní klasifikaci nemocí pro onkologii (MKN-O-3). TNM klasifikacezhoůbnyych novotvarů, 6. vydíní 2002, ceska verze 2004 je systém pro popis anatomického rozsahů nemocí založeny na ůrřenítří složek: T - rozsah primírního nídorů, N - nepřítomnost či přítomnost a rozsah metastíz v regionílních mízních ůzliních, M - nepřítomnost ři přítomnost vzdílenyych metastáz. Přiřazením říslicek tčémto třem složkam jeůdín rozsah zhoůbného nídorů. TNM klasifikacezhoůbnyych novotvarů nahrazůjedosavadní 5. vydíní 1997 TNM klasifikacezhoůbnyych novotvarů, ceska verze 2000, platné od 1. ledna 2001. Mezinírodní klasifikacenemocí pro onkologii (MKN-O-3), 3. vydání, cceskí verze, představůje dvojí klasifikaci s kodovacími systémy jednak pro topografii, jednak pro morfologii. Topografickykod popisůjemísto Strana 328 Sbírka zákonů č. 49 I 2OOS Čístka 11 původů nídorů a poůžíva stejnétřímístnéa řtyřmístné kategorie (kody), jaké poůžíví MKN-10 pro maligní nádory (Č00 - Č80). To ůmožnůjevyřří specificitů pro kodování nemaligních nídorů, nezz jemožne v MKN-10. Morfologickykod popisůjebůneřnyy typ tvořící nador a biologickoů aktivitů nídorů (popisůje charakteristiky nídorů jako takoveho). Mezinsírodní klasifikacenemocí pro onkologii nahrazůje dosavadní 2. vydíní Mezinírodní klasifikacenemocí pro onkologii (MKN-O-2) platné od 1. ledna 1994. TNM klasifikaci zhoůbnych novotvarů, 6. vydíní 2002, řeskí verze 2004 a Mezinírodní klasifikaci nemocí pro onkologii (MKN-O-3), 3. vydíní, řeskí verze, lze obdržet v elektronické podobe (formít pdf) a v omezeném rozsahů i v knižní formev Ústavů zdravotnickych informací a statistiky (České repůbliky, Palackého námestí 4, 128 01 Praha 2 (p.o. box 60). Obř klasifikacejsoů rovne;;? dostůpné na webovych strankách ÚZIS ČR (www.qzis.cz). Předseda: Ing. Fischer, CSc. v. r. ISSN 1211-1244 Vydává a tiskne: Tiskaarna Ministerstva vnitra, p. o., Bartůnkova 4, pořt. schr. 10, 149 01 Praha 415, telefon: 272 927 011, fax: 974 887 395 - Redakce: Ministerstvo vnitra, Nad řtoloů 3, pořt. schr. 21/SB, 170 34 Praha 7-Holeřovice, telefon: 974 832 341 a 974 833 502, fax: 974 833 502 - Adminis-trace:písemné objedmvky předplatného, zmřny adres a pořtů odebíraných vytisků - MORAVIAPRESS, a. s., Ú Pony 3061, 690 02 Břeclav, telefon: 519 305 161, fax: 519 321 417. Objednívky veSlovenske repůblice přijímá a titůl distribůůje Magnet-Press Slovakia, s. r. o., Teslova 12, 821 02 Bratislava, tel.: 00421 2 44 45 46 28, fax: 00421 2 44 45 46 27. Roční predplatné sestanovůjeza dodívků kompletního rořníků vřetne rejstříků a jeod předplatitelů vybíráno formoů zíloh vevýři ozmmené veSbírcezíkonů. Z^vřreřné vyícčtovíní seprovadí po dodíní kompletního rořmíků na zíklade poctů skůteřne vydaných castek (první zíloha na rok 2005 řiní 3000,- Kc) - Vychází podlepotřeby - Distribuce: MORAVIAPRESS, a. s., Ú Pony 3061,690 02 Břeclav, celorořní předplatí- 516 205 176, 519 305 176, objednívky jednotlivých castek (dobírky) - 516 205 179, 519 305 179, objednívky-knihkůpci - 516 205 161, 519 305 161, faxové objednívky - 519 321 417, e-mail - sbirky@moraviapress.cz, zelení linka - 800 100 314. Internetovří prodejna: www.sbirkyzakonů.cz - Drobný prodej - Benešov: Oldřich HAAGER, Masarykovo ním. 231; Brno: Ing. Jiří Hrazdil, Vranovskí 16, SEVT, a. s., Českí 14, Knihkůpectví JÚDr. Oktaviín Kociín, Příkop 6, tel.: 545 175 080; Břeclav: Prodejna tiskovin, 17. listopadů 410, tel.: 519 322 132, fax: 519370 036; Česke' Bůdřjovice: SEVT, a. s., Česká 3, tel.: 387432244; Hradec Kralové: TEČHNOR, Wonkova 432; Cheb: EFREX, s. r. o., Karlova 31; Chomutov: DDD Knihkůpectví - Antikvariít, Růskaa 85; Kadan: Knihařství - Přibíkovaa, J. Svermy 14; Kladno: eL VaN, Ke Stadionů 1953; Klatovy: Krameriovo knihkůpectví, ním. Mírů 169; Liberec: Podjeřtřdske knihkůpectví, Moskevskí 28; Litomřřice: Jaroslav Tvrdík, Lidickí 69, tel.: 416 732 135, fax: 416 734 875; Most: Knihkůpectví „Ú Knihomila", Ing. Romana Kopkoví, Moskevskí 1999; Olomouc: ANAG, spol. s r. o., Denisova ř. 2, Zdenřk Čhůmchal - Knihkůpectví Tycho, Ostmžnická 3, Knihkůpectví SEVT, a. s., Ostrůznickí 10; Ostrava: LIBREX, Nídražní 14, Profesio, Hollarova 14, SEVT, a. s., Nadrazní 29; Otrokovice: Ing. Kůřeřík, Jůngmannova 1165; Pardubice: LEJHANEČ, s. r. o., třída Mírů 65; Plzen: TYPOS, a. s. Úslavskí 2, EDIČÚM, Vojanova 45, Technické normy, Labkova pav. c. 5, Vydavatelství a naklad. AleřČenřk, ním. Českych bratří 8; Praha l:Dům ů^ebnic a knih Čerm Labůť, Na Poříčí 25, FKER-KLEMENTINÚM, Karlova 1, LINDE Praha, a. s., Opletalova 35, NEOLÚXOR s. r. o., Václavske^ím. 41; Praha 2: ANAG, spol. s r. o., ním. Mírů 9 (Nírodnídům), SEVT a. s., Slezská 126/6; Praha 4: SEVT, a. s., Jihlavskí 405; Praha 5: SEVT, a. s., E. Peřkové 14; Praha 6: PPP - Stankoví Isabela, Půřkinovo ním. 17; Praha 7: Donířka tisků, VHájích 6; Praha 8: JASIPA, Zenklova 60, Specializovaná prodejna Sbírky zíkonů, Sokolovskí 35, tel.: 224 813 548; Praha 9: Abonentní tiskovy servis-Ing. Úrban, Jabloneckí 362, po-pí 7-12 hod., tel.: 286 888 382, e-mail: tiskovy.servis@abonent.cz; Praha 10: BMSS START, s.r.o., Vinohradskí 190; Přerov: Knihkůpectví EM-ZET, Bartořova 9, Jana Honkoví - YAHO - i - centrům, Komenského 38; Sokolov: KAMA, Kaloůsek Milan, K. H. Borovského 22, tel.: 352 303 402; Sůmperk: Knihkůpectví D&G, Hlavnítř. 23; Tábor: Milada Simonova - EMÚ, Bůdřjovickí 928; Teplice: Knihkůpectví L & N, Masarykova 15; Trutnov: Galerie ALFA, Bůlharskí 58; Ústí nadLabem: Severořeskí distribůřní, s. r. o., Havířskí 327, tel.: 475 259 032, fax: 475 259 029, Kartoon, s. r. o., Solvayova 1597/3, Vazby a doplnování Sbírek zákonůvřetnř dopravy zdarma, tel.+fax: 475 501 773, www.kartoon.cz, e-mail: kartoon@kartoon.cz; Zábřeh: Mgr. Ivana Patkoví, Zizkova 45; Zatec: Prodejna Ú Pivovarů, Zizkovo ním. 76, Jindřich Prochízka, Bezdřkov 89 - Vazby Sbírek, tel.: 415 712 904. Distribůřní podmínky předplatného: jednotlivé řaastky jsoů expedovány neprodlenř po dodíní z tiskírny. Objednívky nového předplatného jsoů vyřizovíny do 15 drnů a pravidelné dodívky jsoů zahajovíny od nejbližří čistky po ovřřeníůhrady předplatného nebo jeho zálohy. Čístky vyřle v dobe od zaevidovíní predplatného do jeho ůhrady jsoů doposílíny jednorázovř. Zmeny adres a poctů odebíraných vytisků jsoů provídenydo15dnů. Reklamace: informacena tel. říslech 516 205 174, 519 305 174. V písemném styků vzdy avádejteIČO(právnická osoba), rodne říslo (fyzickí osoba). Podávaní novinových zasilek povoleno Českoů pořtoů, s. p., Odřtepnyzávod Jizní Morava Ředitelství v Brne ř. j. P/2-4463/95 zedne 8. 11. 1995.