Modelová příprava pro výuku na výstavě „Barevný podzim“ Červeně psaný text vymažte, je pro vás informační! Téma: Ročník: VVC: (výchovně vzdělávací cíle – měly by být kontrolovatelné s ohledem na žáka a kompetence dle RVP ZV) Pojmy opěrné: (které žák již zná a na kterých může učitel stavět další výuku) Pojmy nové: (které jsou náplní probíraného tématu) Místo realizace a časová dotace: (skleník -10 min., učebna 15 min.........) Časová dotace celkem: (45 min., 90 min, …) Scénář výuky: Fáze výuky Úlohy (Název, cíl) Metoda, Neplést si! forma Čas pro aktivitu Pomůcky (druh, počet ks) Poznámky, Úvod: organizace * Motivace * Seznámení s cílem výuky * Kontrola žákovské přípravy na výuku Hlavní část * Procvičování a opakování známého * Expozice – nové učivo * Fixace – upevňování a kontrola pochopení probírané látky * Aplikace – další aktivity k probíranému učivu Shrnutí * Závěr, zopakování probrané látky * Zhodnocení výuky * Zadání úkolů do školy Literatura: Použité učebnice, encyklopedie, .. (citace dle normy v IS) Př. 1, KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 448 s., s. 169, ISBN 80-7178-253-X. 2, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.Dotisk 1. vyd. Praha: VUP. 2006. 91 s., s.9. ISBN 80-87000-02-1. 3, Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) Praha, schválená verze 2004 [online], [cit. 12.7. 2007] dostupné z www: . Rozpracování scénáře: Fáze výuky, název aktivity, popis aktivity s odkazy na přílohu, čas, pomůcky. Zhodnocení výuky: Pracovní prostředí, žáci, vhodnost navržené výuky (aktivit, metod, forem, pomůcek, časového rozvržení), sebereflexe: co se mi povedlo, nepovedlo, co změnit nešlo, co bych doporučil změnit - doporučení pro praxi. Závěr: Význam praktického cvičení téma: Výstava „Barevný podzim“ pro studenta. Přílohy: Teorie k tématu - reálie, pracovní listy, autorské řešení, pomůcky (obrázky, kartičky……)