Pokyny pro studenty 2. ročníku navazujícího magisterského studia KRjaL k výukové praxi VPx3 1. Praxe je souvislá a probíhá čtyři týdny (září–říjen). 2. Student vykoná praxi na 2. stupni ZŠ (resp. nižším stupni víceletého gymnázia) v Brně nebo v místě bydliště. Bylo by dobře, kdybyste mohli praktikovat na škole ve dvojici a zároveň si tak i vzájemně hospitovat, získáte tak informace o sobě i o svém spolužákovi, vzájemně si můžete pomoci, též si utvoříte obraz o sobě i o vašem výukovém stylu a pracovních postupech. Toto je jen doporučení, samozřejmě můžete vykonávat praxi individuálně. 3. Nejpozději do 3. dne od zahájení praxe sdělí student dr. Grenarové mailem adresu školy a kontakt na vyučujícího, u kterého bude praxi vykonávat, též rozvrh svých hodin výuky (možnost návštěvy a hospitace). 4. Studenti praktikují na škole denně minimálně 6 h. Účastní se náslechů a konají vlastní vyučující výstupy – u dvouoborového studia celkem 10 až 15 z každého aprobačního předmětu, u jednooborového studia celkem 30. Do pedagogického deníku zaznamenají také své další aktivity: dozory, seznámení se s organizací práce v knihovně, počítačové učebně, účast na schůzích, poradách nebo třídních schůzkách s rodiči apod. 5. Z uvedeného počtu výstupů (10) k jedné hodině pořídíte videozáznam a odevzdáte na DVD, CD, videokazetě spolu s pedagogickým deníkem. Za účelem pořízení videozáznamu je k dispozici k zapůjčení u dr. Grenarové videokamera. 6. Poznatky z hospitací si student zapisuje do pedagogického deníku (může přitom využít formulář z ISu, popř. použít svůj vlastní). Tamtéž zapisuje i další poznatky o jiných činnostech učitele RJ (vedení pedagogické dokumentace, práce v knihovně, vedení kabinetu, mimoškolní práce s žáky apod.). Těchto činností se student rovněž dle možností aktivně účastní. 7. Na každý výstup se student písemně připraví, přípravy konzultuje s cvičným učitelem. 8. Odevzdá dvě vzorové podrobné „přípravy“ + podrobný komentář k těmto hodinám, vlastní sebereflexi a analýzu těchto vyučovacích pokusů. 9. Po každém výstupu požádá student cvičného učitele o dílčí zhodnocení (rozbor) a připomínky si zaznamenává do pedagogického deníku. Po skončení praxe napíše cvičný učitel celkové hodnocení studenta na příslušný formulář. 10. Student si zaznamenává kalendář své praxe (výstupy; datum, třída). 11. Student předá cvičnému učiteli dohodu o provedení práce (v jednom exempláři na oboustranné kopii, popř. s žádostí o převod mzdy na účet (formulář, 1x), vždy s originálním podpisem vyučujícího) a vyplněnou ji odevzdá na katedře bezprostředně po skončení praxe. POZOR! Student odpovídá za správné a přesné vyplnění formulářů. Jen při správném vyplnění může být cvičnému učiteli vyplacena stanovená odměna. 12. K zápočtu student předloží pedagogický deník (obsahující záznamy z hospitací a přípravy na vyučování) a hodnocení cvičného učitele.Termín pro odevzdání pedagogického deníku: nejpozději do 1. listopadu.