Vzdělávání žáků se SPU ve školství ČR. Vzdělávání žáků se SPU v běžné třídě ZŠ Zdroj: BARTOŇOVÁ, M. Kapitoly ze specifických poruch učení I. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 2006. ISBN 80-210-3613-3. Možnosti vzdělávání žáků se SPU: 1. Individuální péče prováděná v rámci vyučování učitelem kmenové třídy. 2. Individuální péče prováděná učitelem, který je absolventem speciálního kurzu. 3. Třídy individuální péče při ZŠ. 4. Cestující učitel. 5. Specializované třídy pro děti s PU, PCH. 6. Speciální školy pro děti s PU. 7. Dětské psychiatrické léčebny. 8. Individuální a skupinová péče (PPP, SPC, Dys-centra). Vzdělávání žáků se SPU v běžné třídě ZŠ: Základní podmínky: ž prodloužený čas, ž úprava či nahrazení nevhodných testových úloh, ž kompenzační pomůcky, ž asistent pedagoga, ž náhradní způsob zkoušky. Organizace vzdělávacího procesu: ž uplatňování speciálně pedagogických postupů, ž snížený počet žáků ve třídě, ž individuální práce s žákem, ž vzájemná komunikace škola-rodina, ž přihlédnutí k charakteru poruchy při hodnocení a klasifikaci. Speciálně pedagogická péče: ž rozvoj a posílení oslabených funkcí CNS a osvojení potřebných dovedností, ž kompenzační pomůcky, ž individuální přístup, ž informace pro zákonné zástupce, ž alternativní metody a postupy. Školská poradenská pracoviště: ž Školní psycholog. ž Školní speciální pedagog. ž Výchovný poradce. ž Metodik prevence.