Hodnocení žáků se SPU, osobnost žáků se SPU, reedukace SPU Zdroj: BARTOŇOVÁ, M. Kapitoly ze specifických poruch učení I. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 2006. ISBN 80-210-3613-3. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7. Hodnocení a klasifikace žáků se SPU Hodnocení = úroveň vzdělání žáka k určitým cílům. Klasifikace = číselné vyjádření hodnocení. Hodnocení je nadřazený pojem pojmu klasifikace. Hodnocení je upraveno ve: Školském zákoně: § 16, § 51-53, § 168 Vyhlášce č. 73/2005 Sb.: § 6 IVP Poruchy řeči: ž Dyslálie. ž Koktavost. ž Opožděný vývoj řeči. ž Vývojová dysfázie. ž Mutismus. Specifický logopedický nález: ž Artikulační neobratnost ž Specifické asimilace Definice reedukace: ž Společně s reedukací a kompenzací je základní speciálně pedagogickou metodou. ž Dlouhodobý diagnosticko-terapeutický proces, jehož cílem je odstranění nebo zmírnění obtíží dítěte a zlepšení jeho celkového psychického stavu (Bartoňová 2005).