Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D Školský management Školský management ¡ ¡P4 ¡ ¡Vyhláška č. 48/ 2005 ¡o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky ¡Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D 3 1? Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D Školský management Organizace vzdělávání ¡§1 ¡Žáci prvního až pátého ročníku mohou mít v dopoledním vyučování nejvýše 5 vyučovacích hodin a v odpoledním vyučování nejvýše 5 vyučovacích hodin, žáci šestého až devátého ročníku nejvýše 6 vyučovacích hodin. 3 Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D Školský management Organizace vzdělávání ¡Přestávky mezi vyučovacími hodinami jsou nejméně ………. Během dopoledního vyučování, zpravidla po druhé vyučovací hodině, se zařazuje alespoň jedna přestávka v délce nejméně 15 minut. Přestávka mezi dopoledním a odpoledním vyučováním trvá nejméně 50 minut. ¡Při organizaci výuky jinak než ve vyučovacích hodinách a při akcích souvisejících s výchovně vzdělávací činností školy stanoví škola zařazení a délku přestávek podle charakteru činnosti a s přihlédnutím k základním fyziologickým potřebám žáků. 8 3? Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D Školský management Organizace vzdělávání ¡§3 ¡Při akcích konaných mimo místo, kde škola uskutečňuje vzdělávání, nesmí na jednu osobu zajišťující bezpečnost a ochranu zdraví žáků připadnout více než ……..žáků. Výjimku z tohoto počtu může stanovit s ohledem na náročnost zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků ředitel školy. 2 Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D Školský management ¡§3 ¡Při akcích konaných mimo místo, kde škola uskutečňuje vzdělávání, kdy místem pro shromáždění žáků není místo, kde škola uskutečňuje vzdělávání, se zajišťuje bezpečnost a ochrana zdraví žáků na předem určeném místě 15 minut před dobou shromáždění. Po skončení akce končí zajišťování bezpečnosti a ochrany zdraví žáků na předem určeném místě a v předem určeném čase. Místo a čas shromáždění žáků a skončení akce škola oznámí nejméně 1 den předem zákonným zástupcům žáků. Organizace vzdělávání 1 Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D Školský management Počty žáků ve třídách ¡Plně organizované školy mají průměrně nejméně 17 žáků na třídu. ¡ ¡ ¡ ¡Jednotřídka:nejméně 10 žáků na třídu ¡ ¡Dvoutřídka:nejméně 12 ¡ ¡Trojtřídka:nejméně 14 ¡ ¡Čtyřtřídka a samostatný první stupeň:nejméně 15 ¡ ¡Nejvyšší počet žáků ve třídě je 30. ¡ 5 5? Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D Školský management Počty žáků ve třídách ¡§ 7Přípravné třídy ¡ ¡Nejvyšší počet žáků ve třídě 15 ¡Možnost vyloučení žáka ¡Vedení dokumenetace o žákovi ¡Práce podle RVP pro předškolní vzdělávání ¡ 6 2? Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D Školský management Hodnocení žáků ¡Pravidla pro hodnocení jsou součástí školního řádu. ¡Obsahují: ¡stupně hodnocení prospěchu a chování v případě použití klasifikace jejich charakteristiku, včetně předem stanovených kritérií ¡zásady pro používání slovního hodnocení v souladu s §15 odst.2, včetně předem stanovených kritérií ¡Hodnocení průběhu a výsledků vzdělávání a chování žáků je: ¡ jednoznačné ¡ srozumitelné ¡ srovnatelné s předem stanovenými kritérii ¡ věcné ¡ všestranné Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D Školský management KRATOCHVÍLOVÁ, J. Systém hodnocení a sebehodnocení žáků, zkušenosti z České republiky i Evropských škol. Brno : MSD 2011. (prodejna literatury MU) IK – ZŠ Ivančice-Řeznovice, EŠ Brusel III Právo na informace o průběhu a výsledcích svého vzdělávání (IK) msoDDB07 Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D Školský management Hodnocení a sebehodnocení žáků mso3AFE9 Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D Školský management Hodnocení žáků na vysvědčení ¡Chování žáka ve škole a na akcích pořádaných školou se v případě použití klasifikace hodnotí na vysvědčení stupni: ¡a) 1 - velmi dobré, ¡b) 2 - uspokojivé, ¡c) 3 - neuspokojivé. 3 3? Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D Školský management Hodnocení žáků na vysvědčení ¡Klasifikace ¡Slovně ¡kombinace Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D Školský management Výchovná opatření ¡Ředitel školy může na základě vlastního rozhodnutí nebo na základě podnětu jiné právnické či fyzické osoby žákovi po projednání v pedagogické radě udělit pochvalu nebo jiné ocenění za mimořádný projev lidskosti, občanské nebo školní iniciativy, záslužný nebo statečný čin nebo za dlouhodobou úspěšnou práci. ¡Třídní učitel může na základě vlastního rozhodnutí nebo na základě podnětu ostatních vyučujících žákovi po projednání s ředitelem školy udělit pochvalu nebo jiné ocenění za výrazný projev školní iniciativy nebo za déletrvající úspěšnou práci. 5? Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D Školský management Výchovná opatření ¡Při porušení povinností stanovených školním řádem lze podle závažnosti tohoto porušení žákovi uložit: ¡a) napomenutí třídního učitele, ¡b) důtku třídního učitele, ¡c) důtku ředitele školy. ¡Pravidla pro udělování pochval a jiných ocenění a ukládání napomenutí a důtek jsou součástí školního řádu. 6 3? Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D Školský management Výchovná opatření ¡Třídní učitel neprodleně oznámí řediteli školy uložení důtky třídního učitele. Důtku ředitele školy lze žákovi uložit pouze po projednání v pedagogické radě. (ŠVP) 2? Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D Školský management Výchovná opatření ¡Udělení pochvaly a jiného ocenění a uložení napomenutí nebo důtky se zaznamená do dokumentace školy14). Udělení pochvaly a jiného ocenění se zaznamená na vysvědčení za pololetí, v němž bylo uděleno. 2 Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D Školský management Jiný způsob plnění povinné školní docházky §40 ¡ ¡ ¡ ¡ Děkuji za pozornost a pěkný den… 2