CVIČENÍ 1: SLUŽBY – MALOOBCHOD V BRNĚ Zadání: 20., 21. 9. 2011 (rozdělení do dvojic) Zpracování: do 4., 5., 6. 10. 2011 – odevzdání na IS + prezentace výsledků na cvičení Úkol 1: Struktura obchodních jednotek Ve vybraných dvou obchodech se stejným zbožím, ale jiného řetězce podle vlastního výběhu (potraviny, elektro, drogerie…) zmapujte rozložení jednotlivého zboží (struktura – mapka, co je víc nahoře, co dole, co ve výšce očí). Má rozložení nějaký význam? Pokuste se doložit na základě vlastního názoru a potvrdit pomocí článku/studie. Úkol 2: Analýza nabídky obchodu Část 1: studium letáků – zajistěte si letáky dvou zvolených obchodů (pokud jsou) a analyzujte, na co se prvně zaměříte. Jak vyhovuje barevnost, rozložení… Zhodnocení letáků – do kterého byste po prostudování letáku šli (aniž byste něco o daném obchodě věděli)? Část 2: ceny výrobků – ve zvolených dvou obchodech si vyberte 20 položek zboží. Liší se ceny a jak? Zpracujte do tabulky včetně značek a výrobce produktu. Myslíte, že byste někde nakoupili levněji nebo dráž a proč? Porovnejte ceny se specializovanou prodejnou. Úkol 3: Mapování jednotek obchodu, aplikace Christallera v praxi Ve vybrané městské části Brna nebo jiného města zmapujte rozmístění provozoven maloobchodu s potravinami. Aplikujte rozmístění na Christallerův model (pokud je to možné). christal7.gif