Dějiny hudby – romantismus
Kapitola 7 – kontrolní test
Hudební ukázky: přiřaďte každou ukázku k jedné z 5 skladeb v seznamu. Odkaz na správné odpovědi najdete na konci stránky.
a) Petr Iljič Čajkovskij: Symfonie č. 5, e moll, 4. věta |
b) Petr Iljič Čajkovskij: Symfonie č. 6, h moll, 3. věta |
c) Antonín Dvořák: Symfonie č. 9, e moll, „Z nového světa“, 1. věta |
d) Antonín Dvořák: Symfonie č. 9, e moll, „Z nového světa“, 3. věta |
e) Antonín Dvořák: Symfonie č. 9, e moll, „Z nového světa“, 4. věta |
Teoretické otázky
1. Čajkovskij patří do
a) klasicko-romantické syntézy a zároveň do ruské národní školy b) klasicko-romantické syntézy, ale nikoli do ruské národní školy
c) ruské národní školy, ale nikoli do klasicko-romantické syntézy d) hudebního realismu, nikoli do ruské národní školy a také ne do klasicko-romantické syntézy
2. Předehru-fantazii Romeo a Julie napsal
a) Čajkovskij b) Dvořák c) Saint-Saëns d) Berlioz
3. Dvořákova kompozice Svatá Ludmila je
a) kantáta b) symfonická báseň c) oratorium d) orchestrální předehra
4. Odborníky nejvíce ceněné Dvořákovy skladby jsou jeho
a) symfonie b) symfonické básně 7 c) opery 8
d) oratoria
5. C. Saint-Saëns napsal symfonickou báseň
a) Francesca da Rimini b) Tanec mrtvých c) Prometheus d) Co slyšíme na horách