Pozorovaný jev Škála Při komunikaci s dětmi snižuje polohu a udržuje oční kontakt. 1 2 3 4 5 N Vede děti k tomu, aby nejdříve samy hledaly řešení svých problémů. 1 2 3 4 5 N Jde dětem příkladem (kultura řeči, pitný režim, stolování, apod.). 1 2 3 4 5 N Poskytuje dětem empatickou odezvu (projevy účasti, naslouchání atd.). 1 2 3 4 5 N Povzbuzuje děti k samostatnosti. 1 2 3 4 5 N Často oceňuje chování dětí a jejich činnosti. 1 2 3 4 5 N Upozorňuje na pravidla chování, nekárá. 1 2 3 4 5 N Děti nezesměšňuje, nepoužívá ironii. 1 2 3 4 5 N Používá konkrétní zpětnou vazbu, nikoli obecná hodnocení (šikovní, hodní…). 1 2 3 4 5 N Činnosti připravuje pro skupinky dětí či jednotlivce (nesvolává děti k činnostem hromadně). 1 2 3 4 5 N Dává dětem možnost výběru (v činnostech, jídle…). 1 2 3 4 5 N Vstupuje do her jako herní partner. 1 2 3 4 5 N Využívá humoru. 1 2 3 4 5 N Velmi přesný popis 1; dost přesný popis 2; přibližně přesný popis 3; dost nepřesný popis 4; velmi nepřesný popis 5; nelze posoudit N.