Karel Picka Veronika Presová Roman Rudolecký }vzdělávací program společnosti Člověk v tísni při ČT }finanční podpora programu Phare }nabízí: –informační servis –metodickou podporu v oblasti interkulturního (IKV) a globálního rozvojového vzdělávání (GRV) }pořádá: –kurzy –semináře –workshopy } Varianty }Je určen: } }pedagogům na ZŠ a SŠ }studentům různých vysokoškolských oborů }pracovníkům neziskových organizací }zaměstnancům státní správy }apod. Člověk v tísni } IKV je vnímáno jako jeden z nástrojů k vytváření multikulturní společnosti, čili jako cesta k rozvoji pluralitní občanské společnosti založené na principu soběrovnosti a rovnoprávnosti jedinců i skupin }obecným cílem IKV je zprostředkovat žákům nejen poznání vlastního kulturního zakotvení, ale i porozumění odlišným kulturám, rozvíjet v nich smysl pro spravedlnost, solidaritu a toleranci, vést je k chápání a respektování neustále se zvyšující sociokulturní rozmanitosti }výchozím bodem pro IKV je především osobní zkušenosti konkrétního jedince, které formují jeho kulturní zázemí, a které se při vzájemné komunikaci s ostatními projevují jako kulturní rozdíly }IKV je příprava na život v multikulturní realitě, příprava na sociální, politické i ekonomické aspekty interakce mezi lidmi s odlišnými sociokulturním zázemím }v obecné rovině chce zlepšovat vztahy v rámci společnosti a mezi sociokulturními skupinami, „majoritami“, „minoritami“ apod. } }naučit se reflektovat vlastní kulturní identitu a její proměny, }naučit se vnímat kulturní rozdíly v konkrétních situacích, }prostřednictvím vzdělávání dokázat řešit tyto situace. } } znalosti o různých etnických a kulturních skupinách žijících v české a evropské společnosti }dovednosti orientovat se v kulturně pluralitním světě a využívat interkulturní kontakty a dialog k obohacení sebe i druhých }postoje tolerance, respektu a otevřenosti k odlišným skupinám a životním formám, včetně vědomí potřebnosti osobní angažovanosti }diskuse }brainstorming }skupinové vyučování }simulační hry a dramatizace }kritické myšlení }projektové vyučování } }http://www.varianty.cz/index.php?id=30 } } } }Tematické pojmy: } }http://www.varianty.cz/index.php?id=20 } }http://www.varianty.cz/index.php?id=17&action=list&theme=12&target=&orderCol=title&direction=DESC& start=0&item=28 } }http://www.varianty.cz/index.php?id=17&action=list&theme=5&target=&orderCol=title&direction=DESC&s tart=20&item=202 } }http://www.varianty.cz/index.php?id=17&item=51 } } } } } } } }www.varianty.cz }http://www.varianty.cz/index.php?id=17&action=list&theme=12&target=&orderCol=title&direction=DESC& start=0&item=28 } }http://www.varianty.cz/index.php?id=17&action=list&theme=5&target=&orderCol=title&direction=DESC&s tart=20&item=202 } }http://www.varianty.cz/index.php?id=17&item=51 }