RV2MP_VPx3 Pokyny pro Výukovou praxi III studentů 2. ročníku N-ZS Učitelství pro základní školy – výchova ke zdraví Výuková praxe III studentů 2. ročníku N-ZS Učitelství pro základní školy - výchova ke zdraví proběhne v podzimním semestru akademického roku 2012/2013 od 10. 9. - 7. 10. 2012 Studenti mohou výukovou praxi vykonat na základních školách dle vlastního výběru. Studenti jsou povinni: · být na škole po celou dobu vyučování, minimálně 6 hodin; · hospitovat u vybraných učitelů nebo u dalších kolegů na škole podle určení vedení školy a to nejméně 4 hodiny denně, následně po hospitacích provést 10 výstupů, přípravy na výstupy budou součástí pedagogického deníku, rozbor výstupů bude též zaznamenán v pedagogickém deníku, přípravy a rozbory hodin s učitelem budou reflektovány v následné výuce v tomto semestru; · seznámit se s chodem pracoviště; · účastnit se všech akcí pořádaných školou; · na souvislé pedagogické praxi je možno uskutečňovat práce spojené s výzkumnou částí diplomové práce; · po skončení praxe odevzdat PhDr. Lence Procházkové vyplněné formuláře, pedagogický deník a 2x originál dohodu o provedení práce (vytisknutou oboustranně) podepsanou učitelem, který praxi vede. Učiteli náleží odměna 100,-Kč za 1 hodinu provedených výstupů studenta. Celkem 1000,- Kč (10 x 100,-Kč); · Pozor - datum uzavření smlouvy musí předcházet samotné praxi. Katedra výchovy ke zdraví PdF MU Brno, Poříčí 31 Vážená paní učitelko, vážený pane učiteli, byl/a jste vybrán/a jako fakultní cvičný/á učitel/ka a tedy pověřen/a přímím řízením průběžné a souvislé praxe studentů oboru rodinná výchova a výchova ke zdraví, dovolujeme si Vás informovat o Vašich právech a povinnostech souvisejících s touto náročnou činností. Fakultní cvičný učitel má právo: - spolurozhodovat o udělení či neudělení zápočtu studentovi, - konzultovat problémy vzniklé v průběhu praxe s pracovníky Katedry výchovy ke zdraví a žádat od fakulty účinnou pomoc, - být za svoji odpovědnou práci honorován na základě řádně vyplněné a odevzdané dohody v případě studentů, kteří mají samostatné výstupy pod supervizí učitele. Povinnosti vyplývající z funkce cvičného učitele spočívající v plnění těchto úkolů: - poskytovat studentům konzultace v průběhu přípravy na vyučování a provádět kontrolu písemné přípravy studentů - rozhodovat o počtu náslechů v jednotlivých předmětech a upravovat skladbu předepsaných výstupů dle podmínek školy (viz pokyny pro studenty – předloží student) - hospitovat při výstupu studenta, provést rozbor hodiny a hodnocení studenta, formulář o hodnocení studenta slouží jako jeden z podkladů pro udělení (neudělení) zápočtu - řídit asistentské práce studentů (příprava pomůcek, opravy písemných prací, seznámení s vybavením kabinetů, metodických materiálů apod.) - dokladem o provedené praxi ze strany studenta jsou Vámi podepsané přípravy na jednotlivé výstupy s poznámkami z rozboru a také záznamy z hodin, v nichž student hospituje. Student tyto materiály předloží k zápočtu zároveň s hodnotícím listem pro souvislou pedagogickou praxi. Student je povinen být ve škole po celou dobu vyučování, provádět vyučovací pokusy, náslechy a asistentské práce. Děkujeme za Vaši péči věnovanou přípravě budoucích učitelů. Vyřizuje: PhDr. Lenka Procházková tel.: 549494574 Katedra výchovy ke zdraví PdF MU Brno Katedra výchovy ke zdraví PdF MU Brno Přehled hodnocení studentů na souvislé pedagogické praxi vyplní učitel po každém výstupu studenta. Jméno a příjmení studenta: Roč.: Aprob.: Praxe je konána za semestr a rok.: 1. Odborná připravenost výborná velmi dobrá průměrná neuspokojivá 2. Metodická připravenost výborná velmi dobrá průměrná neuspokojivá 3. Organizační schopnosti mimořádné velmi dobré průměrné slabé 4. Vztah k žákům příkladný velmi dobrý dobrý nevhodný 5. Práce s didaktickou technikou výborná velmi dobrá s nedostatky nebyla příležitost 6. Reakce na situace ve třídě pohotové s drobnými nedostatky s většími nedostatky nereaguje 7. Jazykový projev výborný velmi dobrý průměrný vážnější nedostatky 8. Vystupování výborné velmi dobré s drobnými nedostatky nevhodné 9. Celková kvalita přípravy na práci ve škole výborná velmi dobrá s drobnými nedostatky neuspokojivá 10. Zájem o problematiku hluboký víc než běžný průměrný nezájem Další poznámky, které mohou ovlivnit práci pedagogů na katedře výchovy ke zdraví PdF MU Brno. Datum: Podpis učitele a razítko školy: HOSPITACE NEJSOU NYNÍ POVINNÉ, POUZE DOPORUČENÉ Přehled hospitací Jméno a příjmení studenta: Datum Předmět a téma hodiny Třída Podpis učitele a razítko školy 1. 2. 3. Přehled vyučovacích výstupů Jméno a příjmení studenta: Datum Předmět a téma hodiny Třída Podpis učitele a razítko školy 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.