RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura Vzdělávací obory Hudební výchova Výtvarná výchova Vzdělávací oblast Umění a kultura •Charakteristika vzdělávací oblasti •Charakteristika vzdělávacích oborů – Hudební výchova, Výtvarná výchova •Cílové zaměření vzdělávací oblasti • •Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru •Hudební výchova – 1. stupeň •očekávané výstupy pro 1. období / 1. – 3. třída, pro 2. období / 4. – 5. ročník •Žák by měl ……. Hudební výchova •Učivo •Vokální činnosti a instrumentální činnosti •Poslechové činnosti •Hudebně pohybové činnosti •Hudební výchova – 2. stupeň •Očekávané výstupy, žák by měl …. •Učivo – Vokální činnosti a instrumentální činnosti, poslechové činnosti, hudebně pohybové činnosti Metodika hudební výchovy •Obecné cíle – rozvoj hudebnosti žáků a jejich pohybové kultury zpěvem, hrou na jednoduché hudební nástroje, poslechem hudby a pohybovým projevem podle hudby •Speciální cíle – jsou zaměřeny na uvolnění motoriky, nácvik správného dýchání, artikulace, rozvoj sluchového vnímání, včetně fonematického sluchu, rozvoj kognitivních funkcí, rozvoj emotivity a motivace. Plní úkoly zdravotní v oblasti somatické a psychické, cíle terapeutické. Výtvarná výchova •Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru •Výtvarná výchova – 1. stupeň •očekávané výstupy pro 1. období / 1. – 3. třída, pro 2. období / 4. – 5. ročník •Žák by měl ……. •Učivo •Výtvarná výchova – 2. stupeň •Očekávané výstupy, žák by měl …. •Učivo Metodika výtvarné výchovy •Činnosti ve VV nelze na 1. stupni oddělit od přípravy na písemný grafický projev, obojí se prolíná /orientace na stránce, zvládání primárních grafomotorických úkonů, diferencovat jemnou motoriku, koordinace vizuomotoriky. •Nácvik grafomotorických dovedností s pomocí hry, vhodné je spojování s akustickými podměty (písničky, říkadla) Výtvarná výchova •Další funkce VV: •Vyhledávací •Diagnostická •Terapeutická Výtvarná výchova •Výtvarné techniky •Kreslení •Malování •Modelování •Koláž •Kombinované techniky Vzdělávací oblast Člověk a zdraví Vzdělávací obory Výchova ke zdraví Tělesná výchova/Zdravotní tělesná výchova Vzdělávací oblast Člověk a zdraví •Charakteristika vzdělávací oblasti •Charakteristika vzdělávacích oborů – Výchova ke zdraví, Tělesná výchova •Cílové zaměření vzdělávací oblasti • •Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru •Výchova ke zdraví, navazuje na vzdělávací obor Člověk a jeho svět na 1. stupni / Člověk a jeho zdraví – tematický okruh •2. stupeň - Očekávané výstupy •Žák by měl ……. • Výchova ke zdraví •Učivo •Vztahy mezi lidmi a formy soužití •Změny v životě člověka a jejich reflexe •Zdravý způsob života a péče o zdraví •Rizika ohrožující zdraví a jejich prevence •Podpora zdraví •Osobnostní a sociální rozvoj Tělesná výchova •Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru •Tělesná výchova výchova – 1. stupeň •očekávané výstupy pro 1. období / 1. – 3. třída, pro 2. období / 4. – 5. ročník •Žák by měl ……. •Učivo •Činnosti ovlivňující zdraví – význam pohybu pro zdraví, příprava organismu, zdravotně zaměřené činnosti, hygiena, bezpečnost…. • Tělesná výchova •Činnosti ovlivňující úroveň pohybových dovedností – pohybové hry, základy gymnastiky, rytmická a kondiční cvičení, průpravná úpolová cvičení, základy atletiky, základy sportovních her, turistika a pobyt v přírodě, plavání, pobyt v zimní přírodě, další pohybové činnosti a netradiční sporty Tělesná výchova •Činnosti podporující pohybové učení – organizace při TV, komunikace při TV, pravidla osvojovaných pohybových činností, zásady jednání a chování, měření a posuzování pohybových dovedností, informace o pohybových činnostech •Tělesná výchova - 2. stupeň •Očekávané výstupy, žák by měl…. •Učivo Zdravotní tělesná výchova •ZTV je formou povinné tělesné výchovy, která se zřizuje pro žáky s trvale nebo přechodně změněným zdravotním stavem (III. zdravotní skupina). Provádí se na doporučení lékaře, preventivně jsou prvky využívány i v povinné TV. •Cílem ZTV je odstranění nebo zmírnění zdravotního oslabení a celkové zlepšení zdravotního stavu. Zdravotní tělesná výchova 1.stupeň •Očekávané výstupy - 1. období, 2. období •Učivo •Činnosti a informace podporující korekce zdravotních oslabení •Speciální cvičení •Všeobecně rozvíjející pohybové činnosti •2. stupeň •Očekávané výstupy •Učivo 1. Vzdělávací oblast Člověk a svět práce Stěžejní vzdělávací oblast v rámci vzdělávání žáků s mentálním postižením Člověk a svět práce •Obsah vzdělávací oblasti je rozdělen na tematické okruhy: 1.stupeň: Práce s drobným materiálem, Práce montážní a demontážní, Pěstitelské práce, Příprava pokrmů 2.stupeň: Práce s technickými materiály, Práce s ostatními materiály, Práce montážní a demontážní, Pěstitelské práce a chovatelství, Provoz a údržba domácnosti, Příprava pokrmů, Svět práce (8. a 9. ročník) učivo je určeno všem žákům, dívkám i chlapcům. Člověk a svět práce •Cílové zaměření vzdělávací oblasti •Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru 1.stupeň •Práce s drobným materiálem, očekávané výstupy, 1. 2. období, žák by měl….. •Učivo •2. Stupeň •Svět práce (8. a 9. ročník) RVP pro obor vzdělání základní škola speciální. Díl I. Vzdělávací oblast Umění a kultura Vzdělávací obor Hudební výchova Výtvarná výchova Vzdělávací oblast Umění a kultura •Charakteristika vzdělávací oblasti •Charakteristika vzdělávacích oborů – Hudební výchova, Výtvarná výchova •Cílové zaměření vzdělávací oblasti • •Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru •Hudební výchova •Očekávané výstupy •žák by měl ……. •Učivo • Vzdělávací oblast Umění a kultura •Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru •Výtvarná výchova •Očekávané výstupy •žák by měl ……. •Učivo • Vzdělávací oblast Člověk a zdraví •Charakteristika vzdělávací oblasti •Charakteristika vzdělávacích oborů – Výchova ke zdraví, Tělesná výchova (Zdravotní tělesná výchova) •Cílové zaměření vzdělávací oblasti • •Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru •Výchova ke zdraví (2. stupeň) Očekávané výstupy •žák by měl ……. •Učivo • Vzdělávací oblast Člověk a zdraví •Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru •Tělesná výchova Očekávané výstupy •žák by měl ……. •Učivo •Činnosti ovlivňující zdraví •Činnosti ovlivňující úroveň pohybových dovedností •Činnosti podporující pohybové učení • Vzdělávací oblast Člověk a svět práce •Obsah vzdělávací oblasti je rozdělen na tematické okruhy: 1.stupeň: Sebeobsluha, Práce s drobným materiálem, Práce montážní a demontážní, Pěstitelské práce, Práce v domácnosti 2.stupeň: Práce s technickými materiály, Práce montážní a demontážní, Pěstitelské práce, Práce v domácnosti, •