OKRUHY KE ZKOUŠCE SPSMK_S4f2 SPECIALIZACE 2: ROZVOJ KOMUNIKAČNÍCH SCHOPNOSTÍ U ŽÁKŮ S MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM 2 1. Poruchy zvuku řeči – huhňavost, palatolalie. Palatolalie – etiologie, symptomatologie, klasifikace. Komplexní intervence poskytovaná jedincům s palatolálií. 2. Orofaciální rozštěpy – etiologie, klasifikace rozštěpových vad obličeje. 3. Balbuties – charakteristika postižení, současné pohledy na etiologii koktavosti, symptomatologie, klasifikace. Logopedická intervence poskytovaná jedincům s koktavostí. 4. Tumultus sermonis – etiologie, symptomatologie, logopedická intervence. 5. Diferenciální diagnostika balbuties a tumultus sermonis. 6. Poruchy hlasu – etiologie, projevy, klasifikace. Zásady hlasové hygieny. 7. Neurotické a psychotické poruchy řeči – etiologie, symptomatologie. Mezioborová spolupráce při poskytované intervenci. 8. Dysartrie – vývojová, získaná. Etiologie, klasifikace. Logopedická intervence poskytovaná jedincům s dysartrií v rámci komplexní péče. 9. Dysfagie – etiologie, projevy, možnosti terapie. 10. Symptomatické poruchy řeči u dětí s poruchami hybnosti, řeč dětí s MO (vývoj řeči, faktory ovlivňující vývoj komunikačních schopností u dětí s MO). Zásady rozvíjení hybnosti a řeči. 11. Symptomatické poruchy řeči u jedinců s mentální retardací. Specifika logopedické intervence. 12. Symptomatické poruchy řeči u jedinců těžce zrakově postižených (nevidomých). Specifika logopedické intervence u těchto jedinců. 13. Rehabilitační metody využívané v logopedické intervenci u žáků s mentální retardací (Orofaciální regulační terapie, Vojtova metodika reflexní lokomoce, Synergetická reflexní terapie, Myofunkční terapie, Bobath koncept, Petöho terapie…) 14. Augmentativní a alternativní komunikace – význam, charakteristika, výhody, nevýhody AAK. AAK užívaná u žáků s mentálním postižením. 15. Charakteristika vzdělávacího obsahu vzdělávacího oboru Řečová výchova vymezeného v oblasti Jazyková komunikace, který je stanoven RVP ZŠS.