Jaká je připravenost dnešních učitelů k výuce nadaných žáků (výsledky šetření v roce 2012) Výsledky šetření k posouzení vzdělávací politiky MŠMT ČR v souvislosti s odpovídající legislativou jsou velmi alarmující. Lze připustit i skutečnost, že existují učitelé, jejichž životní zkušenosti a zaujetí pro učení a vzdělávání dětí přesahuje rámec průměru, kteří bez adekvátního doplnění odborného vzdělávání si vzali naplňování vyhlášky č. 73/2005 Sb. jako osobně prestižní. Šetření to může taktéž reflektovat. Typ vzdělávání: ODBORNÉ VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ ženy muži celkem % CELKEM RESPONDENTŮ Rozšiřující studium pro výchovné poradce na PdF KU Studium speciální pedagogiky na PdF KU Studium k prohlubování odborné kvalifikace pedagogiky a psychologie Typ vzdělávání: KURZY, ŠKOLENÍ ženy muži celkem % CELKEM RESPONDENTŮ Kurz pořádaný PPP Jednorázové školení PPP CELKEM Typ vzdělávání: KONFERENCE, WORKSHOPY ženy muži celkem % CELKEM RESPONDENTŮ Konference o nadaných žácích Účast na odborných workshopech CELKEM Typ vzdělávání: INDIVIDUÁLNÍ SAMOSTUDIUM ženy muži celkem % CELKEM RESPONDENTŮ Studium odborné literatury a odborných materiálů s tématikou nadaní žáci CELKEM STUDIUM ODBORNÝCH MATERIÁLŮ ženy muži celkem % CELKEM RESPONDENTŮ Studium odborných materiálů: · Periodika- Komenský · Učitelský zápisník · Učitelské noviny · Literatura zaměřená k nadaným žákům · Metodické materiály z PPP CELKEM SOUHRN VZDĚLÁVACÍCH AKTIVIT UČITELŮ ženy muži celkem % CELKEM RESPONDENTŮ ODBORNÉ VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ KURZY, ŠKOLENÍ KONFERENCE, WORKSHOPY STUDIUM ODBORNÝCH MATERIÁLŮ CELKEM ZDROJ INFORMACÍ ženy muži celkem % CELKEM RESPONDENTŮ CENTRUM NADÁNÍ MENSA UNIVERZITA VEDENÍ ŠKOLY PPP CELKEM