PEDAGOGICKÉ DESATERO 1. Základem naší práce je pozitivní vztah k dítěti, žákovi,studentovi,učení, kolegům ,ke světu 2. Podporujeme tvůrčí přístup žáků k učení o poznávání,rozvoj fantazie a tvořivosti. 3. Oslabujeme strach z nového či neznámého, učíme žáky zacházet s chybou,posilujeme sebevědomí a sebedůvěru žáka. 4. Povzbuzujeme nedůvěru k autoritám, uzavřeným řešením, danosti – učíme pochybovat, hledat, přesvědčovat se. 5. Uvádíme žáky do informačního systému. 6. Vedeme žáky k neustálému hodnocení a sebehodnocení, k sebereflexi. 7. Učíme žáky měnit myšlenky v činy, dotahovat věci do konce, nebýt povrchní, přesně formulovat, dávat si konkrétní cíle, odpovídající maximu osobních možností. 8. Vedeme žáky k aktivnímu poslouchání, rozvoji komunikace, pěstujeme rozvoj celoživotních zkušeností. 9. Dopřejeme dětem dostatek volnosti a svobody, učíme je demokratickému chování, pěstujeme v nich potřebnou toleranci, spoluodpovědnost a odpovědnost k sobě samému. 10. Přistupujeme k dítěti, žákovi, studentovi jako k plnohodnotnému člověku, majícímu stejná lidská práva a povinnosti, jako k partneru na cestě za poznáním . Kašová, 1994,s.8