AUTOEVALUACE Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12 PŘÍPRAVA •Letní škola SBS – Liberec •Koordinátoři •Vytvoření struktury a obsahu autoevaluace •Evaluační dílna • PLÁNOVÁNÍ •Evaluační dílna • •Roční plán – časový plán/obsah •Vymezení rolí, kompetencí, zodpovědností REALIZACE •Širší vedení •Koordinátoři •Oborové komise, metodická sdružení •Ostatní (učitelé, rodiče, externisté…) • • STRUKTURA Oblast Cíl/kritérium Evaluační nástroj Oblast: vymezení oblastí, které chceme Evaluovat-sledovat,hodnotit, dále s nimi pracovat Cíl/kritérium: stanovení cílů/kritérií, kterých chceme dosáhnout a následně je vyhodnocovat Indikátor: jak/na čem poznám, že bylo daného cíle/kritéria dosaženo Evaluační nástroj: stanovení nástroje, kterým a jak budeme evaluaci, dosažení daného cíle/kritéria provádět. indikátor Management školy Spolupráce s rodinou Materiální podmínky Prostředí Pedagogický sbor (kvalita práce) Žáci (vzdělávací proces) OBLASTI AUTOEVALUACE ŠKOLY KRITÉRIA OBLAST: Pedagogický sbor (kvalita práce) •Učitel volí různé strategie, metody a formy s ohledem na možnosti a potřeby jednotlivých žáků. •Učitel používá různé formy hodnocení. •Učitel využívá pro získání nových poznatků potřebných pro výuku různé informační zdroje. ( ve výuce využívá různé informační zdroje.) •Učitel hodnotí efektivitu své výuky. •Učitel se podílí na týmové práci. •Učitel se vzdělává v souvislosti s potřebami školy. • INDIKÁTORY KRITÉRIUM:Učitel volí různé strategie, metody a formy s ohledem na možnosti a potřeby jednotlivých žáků. •Počet/rozmanitost používaných strategií, metod, forem • •Zda odpovídají složení žáků (poruchy učení, chování, žáci nadaní…) • NÁSTROJE •Pozorování •Hospitace •Přípravy na vyučování •Portfolia žáků •Výstupy žáků • AUTOEVALUACE ŠKOLY OBLAST: PEDAGOGIČTÍ PRACOVNÍCI KRITÉRIA INDIKÁTORY NÁSTROJE ČETNOST ODPOVĚDNÁ OSOBA Učitel volí různé strategie, metody a formy s ohledem na možnosti a potřeby jednotlivých žáků. Počet/rozmanitost používaných strategií, metod, forem Zda odpovídají složení žáků (SPU….) Pozorování (Hospitace, přípravy na hodinu, Portfolia žáků, Výstupy žáků) 2 x za rok Vedení Vedoucí OK, MS Koordinátor Problémy •DVPP koordinátorů •Čas •Finance •Objektivita