Kurikulum Z Wikipedie, otevřené encyklopedie Kurikulum je prostředkem realizace hlavního vzdělávacího úkolu moderní školy. Ve vyspělých zemích světa se stalo ohniskem vzdělávacích reforem v 90. letech 20. století, jejichž cílem je zvyšování kvality vzdělávacího standardu. Kurikulum je považováno za prostředek celoživotního vzdělávání člověka. Škola tak přestává být jen „učící“ organizací, stává se součástí života člověka a kromě poskytování znalostí a dovedností formuje také jeho životní postoje a názory. Kurikulum zahrnuje: * vztahy učitelů a žáků * potřeby učitelů, žáků a dalších subjektů participujících na procesu vzdělávání * způsoby organizace vzdělávání Kurikulum se dělí na: * doporučené (základní koncepční dokument) * předepsané (závazný oficiální dokument) * realizované (to, co učitel skutečně učí ve třídě) * podpůrné (veškeré náležitosti podporující předepsané kurikulum, např. učebnice, časové dotace apod.) * hodnocené (kurikulum převedené do hodnotící podoby, např. formou testů) * osvojené (to, co si žáci skutečně osvojili)