Témata závěrečných prací pro účastníky specializačního studia výchovného poradenství rok 2012/2O13 - katedra psychologie PdF MU 1. Komunikace výchovného poradce s pedagogickým sborem. 2. Postavení výchovného poradce v rámci poradenského pracoviště školy. 3. Vztah profesních zájmů a osobních aspirací u žáků 2.stupně ZŠ, respektive u žáků střední školy. 4. Identifikace nadaných žáků a optimalizace jejich vyučování. 5. Práva dítěte v podmínkách školy. 6. Spolupráce školy s orgánem sociálně právní ochrany dětí. 7. Vliv širšího sociálního prostředí na utváření postojů žáka. 10. Hodnotová orientace žáků. 11. Zvládání školní zátěže. 12. Sociální postavení nadaných nebo prospěchově problémových žáků v třídním kolektivu. 13. Integrace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné třídy. 14. Práce výchovného poradce při řešení adaptačních problémů žáků při přechodu z 1. na 2. stupeň. 15. Syndrom vyhoření u učitelů. 16. Komunikace výchovného poradce s rodiči problémových žáků. 17. Problematika záškoláctví. 18. Diagnostika třídních kolektivů. 19. Sociální opora u dětí a dospívajících. 20. Problémové chování žáků a jejich poradenské vedení (prevence, intervence, podpora). 21. Problematika šikany na ZŠ, SŠ. 22. Práce výchovného poradce s hyperaktivními žáky. 23. Výchovně poradenské metody práce s romskými žáky. 24.Vývoj osobnosti žáka v prostředí daltonské školy. 25. Kariérové poradenství ve škole 26. Monitorování a evaluace výchovného poradenství.