Pedagogická diagnostika PS 2012 Semináře 2 hodiny, 3. ročník, předmět ukončen zkouškou Obsahové vymezení Seminář Rozsah Samostudium, D Provázanost s praxí Úkoly k předmětu a zkoušce Uvedení do předmětu, motivace Požadavky k ukončení předmětu, Teoretická východiska – základní pojmy – definování PD Prekoncepty studentů – ped.diagnostika Požadavky k výuce a ukončení předmětu Seznam literatury Ukázka materiálů v ISu Definice PD Historie PD, typy PD 2 Zadat prostudovat literaturu + historii Teoretická východiska předmětu Cíle, přístupy Typy pedagogické diagnostiky Diagnostický proces - fáze Chyby v diagnostickém procesu 2 DÚ na následující seminář: Vyhledat ve svém portfóliu nějaký diagnostický dotazník ; vyhledat si v literatuře příklady dotazníků k diagnostice Dotazník, škály Dotazník, škály Tvorba dotazníku ve skupině 2 DÚ: vyhledat záznamy z pozorování ve svém portfóliu na příští hodinu Vytvoření dotazníku k diagnostice individuálně či převzetí již hotového nástroje…+ ověření, vyhodnocení Pozorování Metoda, postup, druhy, Pozorovací systémy, nástroje; ukázky pozorování z DÚ 2 Pozorování - samostudium 2 Zhotovení pozorovacího nástroje Zhotovení pozorovacího nástroje, jeho reflexe a vyhodnocení pozorování Praxe - Pozorování, dotazník Pozorování v praxi + ověření dotazníku,reflexe pozorování, vyhodnocení dotazníku 2 DÚ: prohlédnout si ve třídě portfólio, analýza práce učitele a žáka s portfóliem Portfólio, obsahová analýza textu, analýza výtvorů Druhy, tvorba, vyhodnocení, jeho diagnostická hodnota Požadavky, postupy, portfólio a práce s ním 1 Diagnostický rozhovor Druhy, zásady, otázky, vedení rozhovoru a příprava na rozhovor s žákem 1 Rozhovor s žákem, vyhodnocení Didaktický test Konstrukce testu a jeho prezentace, příprava testu pro daný ročník 4 Projít poznámky z portfolia k hodnocení žáků Konstrukce testu a jeho vyhodnocení Diagnostika procesu a vzdělávacích výsledků, hodnocení a sebehodnocení; ústní a písemná zkouška Typy, formy hodnocení, průběh, výsledek, funkce hodnocení Kritéria, indikátory, kombinované hodnocení, pilíře komplexního hodnocení Slovní hodnocení 4 DÚ: příprava vlastního didaktického testu Seminář ke školní pedagogice II Analýza způsobu hodnocení v dané třídě Praxe Didaktický test + analýza hodnocení žáků + rozhovor 2 Diagnostika školní zralosti + spolupráce s PPP a SPC Školní zralost – vymezení, diagnostika, legislativa Funkce OPPP a SPC a spolupráce, Ukázky 2 Ostatní témata, která jsou probrána v jiných předmětech Diagnostika soc. vztahů ve třídě a klimatu Sociální vztahy - sociogram 0 Psychologie Seminář ke školní pedagogice Diagnostika žákova pojetí učiva 0 Školní pedagogika I, Ep. Diagnostika učebních stylů 0 Ověření v praxi Psychologie Profesionální praktikum z pedagogiky Diagnostika motivace, zájmů 0 Ověření v praxi Seminář ke školní pedagogice II Diagnostika hodnotové orientace 0 Ověření v praxi Seminář ke školní pedagogice II Diagnostika sebepojetí žáka Ověření v praxi Seminář ke školní pedagogice Diagnostika rodinného prostředí Psychologie Diagnostika nadaných žáků Individuální vzdělávací plán Ukázky, obsah 2 Pozorování individualizace a diferenciace ve výuce, reflexe Seminář ke školní pedagogice Diagnostika komunikace učitele Způsob, frekvence, zadávání učebních úloh 2 Ověření v praxi Komunikační dovednosti Autodiagnostika v práci učitele Sebereflexe prováděné diagnostické činnosti 2 Profesionální praktikum z pedagogiky Aktuální otázky pedagogiky