Projektový úkol: Milé studentky, moc děkuji odvážným studentkám, které se uvolily, že jako první vystoupí příští týden na semináři s prezentací svého projektového úkolu. Prvním tématem ke zpracování je: LIDSKÉ TĚLO – životní potřeby a projevy, základní stavba a funkce. Součásti projektu: 1. očekávané výstupy dle RVP ZV, rozpracované ročníkové výstupy 2. návrh rozpracování učiva do jednotlivých ročníků 1. stupně (1.- 5. ročník) – učivo dle zvážení nemusí být zařazeno v každém ročníku, důležitá je pojmová analýza učiva, tedy vymezení nových pojmů (ty pojmy, které by měli žáci zvládnout) 3. teoretická podpora učitele (něco z teorie o lidském těle, to co by měl umět učitel, ale také nějaké zajímavosti, kterými může učitel zaujmout žáky) 4. metodické pokyny k výuce v jednotlivých ročnících (např. doporučená časová dotace na téma, cyklické osnování učiva, upozornění na důležitost názorných pomůcek, obrázků, případně odkaz na obr. v konkrétní učebnici, náměty k realizaci výuky atd.) 5. návrhy a přesné rozpracování metodiky pro 1. období a pro 2. období (celkem 2) – můžete použít dostupné učebnice, vyhledat inspiraci na metodickém portálu nebo ji sami vytvořit; tuto metodiku budete realizovat se studentkami na semináři, proto nezapomeňte připravit veškeré pomůcky k realizaci (kopírování materiálu Vám zajistím před výukou já), metodika může být např. návrh pracovního listu, didaktická hra, zajímavá prezentace učiva, konstruktivistické vyvozování učiva, práce ve skupinách, pokus, zajímavé úkoly pro děti typu kolik vzduch mám v plicích, jak umím využívat čich, hmat, chuť…. (každá metodika na 10 – 15 minut). 6. poznámka o průřezových tématech a mezipředmětových souvislostech 7. použitá literatura, odkazy, jiné poznámky,… V rámci semináře představíte všechny náležitosti projektu (nejlépe pomocí PC a dataprojektoru) a realizujete 2 konkrétní metodiky v celkovém čase cca 45 minut. L.M.