Poruchy chování Vývoj poruch chování Poruchy chování nprojevy jedince, jimiž se vymyká z přiměřeného chování dané věkové a sociokulturní skupiny nporušování morálních norem, které jsou stanovené společností, nnedodržování nebo překračování právních norem 5 stupňů poruch chování podle Bowera 1.Chování jedince reaguje na problémy denního života, vývoje a získávání životních zkušeností. Nad tento rámec se nevymyká. n n2. Chování, jímž jedinec reaguje na krizové životní situace jako je např. rozvod rodičů, smrt v blízkém sociálním okolí, narození sourozence, těžká nemoc v rodině atd. n n3. Chování, kterým se jedinec vymyká očekávání. n Je způsobené nedostatečnou schopností přizpůsobovat se podmínkám. n n4. Zafixované a opakované nevhodné chování, které se dá při dobré školní docházce upravit a jedinci se ještě dá pomoci navázat pozitivní sociální vztah. n n5. Zafixované a opakované nevhodné chování s tak výraznými symptomy, že se jedinec nedá ovlivňovat a vzdělávat v běžném prostředí školy, ale pouze v internátní škole (instituci) nebo doma. n