Žák jako předmět pozorování Co pozorujeme Kdy pozorujeme Jaké jsou projevy Co tím zjistíme 1. Tělesné zvláštnosti a projevy ve všech situacích mimika, gestika, chůze, držení těla, způsob pohybu temperament, vitalita, svěžest, únavu, dynamické stránky osobnosti 2. Chování pozorování sebepojetí žáka ve všech situacích vztah k zevnějšku, tělu, zdraví, vlastnímu já vztah k sobě samému, sebevědomí pozorování sociálního chování pozorování žáka ve výuce chování žáka během vyučování, komunikace s ostatními, projevy při učení pozornost žáka, soustředěnost, zájem, učební styl, aktivita, emocionální stavy, vztah k předmětu, úroveň myšlení a vyjadřování, navazování sociálních kontaktů, samostatnost c pozorování žáka o přestávce chování žáka v polooficiálních situacích pohyb, komunikace, činnosti, vyhledávání kontaktu pozorování žáka mimo školu (ve volném čase, při akcích konaných školou) chování žáka v neoficiálních situacích pohyb, komunikace, činnosti, vyhledávání kontaktu pozorování žáka v náročných situacích neúspěch žáka, zklamání, konflikt, trest, prohra reagování na zátěžovou situaci zvládání zátěžových situací, projevy obranných mechanismů, řešení problémových situací