Dotazník CES – aktuální forma Pokyny pro zadávání: Nejedná se o zkoušku, nejsou zde správné nebo špatné odpovědi. Každou větu si dobře přečtěte. Odpovídá se na ni zakroužkováním slova Ano nebo Ne. Odpovědi nepřeskakujte, odpovězte na každou otázku. Napište nahoře také jméno, třídu a školu. Děkujeme Vám. (Lašek 2001, s.89 -91) 1. Studenti v naší třídě vkládají do každé činnosti ve škole hodně energie. Ano – Ne 2. Studenti v naší třídě jsou mezi sebou velmi rádi v kontaktu. Ano – Ne 3. Tento učitel stráví jen málo času povídáním se studenty ve třídě. Ano – Ne R 4. Ve třídě strávíme více času diskutováním o mimoškolních aktivitách než diskusemi o věcech, vztahujících se ke školní práci Ano – Ne R 5. Naše třída je velmi dobře organizovaná Ano – Ne 6. V naší třídě jsou jasná pravidla, která mají studenti dodržovat (v hodině, při zkoušení, písemkách). Ano – Ne 7. Studenti v naší třídě při hodině rádi sní s otevřenýma očima. Ano – Ne R 8. Studenti v naší třídě nemají moc chuť se jeden s druhým seznamovat. Ano – Ne R 9. Tento učitel se o studenty osobně zajímá. Ano – Ne 10. V naší třídě je velmi důležité udělat kus práce. Ano – Ne 11. V naší třídě jsou žáci téměř stále potichu Ano – Ne 12. V naší třídě se často a mnoho mění pravidla (v hodině, při zkoušení, písemkách). Ano – Ne R 13. Studenti v naší třídě často čekají na zvonění až „padne“. Ano - Ne R 14. V naší třídě byla mezi studenty uzavřena řada přátelství. Ano – Ne 15. Tento učitel je více přítelem než autoritou. Ano –Ne 16. V naší třídě nemusí studenti mnoho pracovat. Ano – Ne 17. V naší třídě se mohou žáci poflakovat a flinkat. Ano – Ne R 18. Tento učitel vysvětlí, co se stane, když studenti poruší pravidla hry (v hodině, při zkoušení, písemkách). Ano – Ne 19. Většina studentů v naší třídě skutečně dává pozor na to, co učitelé říkají. Ano – Ne 20. Naše třída se snadno nadchne nějakým nápadem, projektem. Ano – Ne Naměřené průměrné hodnoty: chlapci - dívky Tabulka č.4 Proměnná 9. A Dívky 9. A Chlapci 9. B Dívky 9. B Chlapci Položky: Zaujetí pro školní práci 5,57 5,33 6,50 6,58 Vztahy mezi žáky 10,75 10,89 10,50 10,83 Učitelova pomoc 6,50 6,67 10,75 10,42 Orientace na úkoly 7,00 7,22 7,38 7,17 Pořádek a organiz. 7,25 7,78 8,63 6,92 Jasnost pravidel 11,75 11,00 10,25 10,83