I. Vyplní škola: Škola Individuální vzdělávací plán Jméno a příjmení žáka/žákyně Datum narození Bydliště Třída Školní rok Rozhodnutí o povolení vzdělávání žáka/žákyně podle IVP ze dne Zdůvodnění (informace o schopnostech žáka/žákyně, důvody k integraci žáka/žákyně, specifika chování a sociální vztahy, postoj rodičů) Zpráva o žákovi/žákyni: · základním důvodem k vypracování IVP pro žáka se zdravotním postižením je druh a stupeň postižení, a z toho vyplývající speciální vzdělávací potřeby a míra podpůrných opatření · intelektové charakteristiky a projevy kvalita poznávacích procesů, úroveň vědomostí a dovedností, komunikační dispozice a slovní zásoba, pozornost a doba koncentrace pozornosti, paměť, představivost, vnímání, grafický projev, aktivita a snaha při hře nebo učebním procesu a pracovním výkonu, priority a oblíbené činnosti, reakce na neoblíbené aktivity a překonávání nesnází, psychomotorika a koordinace pohybu, apod. · sociální charakteristiky a projevy navazování sociálního kontaktu, spontaneita, potřeba sociálního kontaktu, potřeba vedení a pomoci, reakce na nové prostředí, vztah k dětem, vztah k dospělým, vazba na rodinu nebo touha po volnosti a samostatnosti, míra akceptace postižení, pozice v sociální skupině, úroveň sociálních dovedností · tělesné charakteristiky a projevy soulad mezi psychickým a tělesným vývojem, specifika tělesného vývoje, vyspělost motoriky apod. · emocionální charakteristiky a projevy citlivost a emocionální vyzrálost, deprivace, odtažitost, uzavřenost, slabá emoční vazba na matku nebo otce, impulsivnost, míra potřeby emocionální podpory a přijetí apod. Předměty, jejichž výuka je realizována podle individuálního vzdělávacího plánu Názvy vyučovacích předmětů v souladu se vzdělávacím programem, podle kterého se žák/žákyně vzdělává. Školská poradenská, zdravotnická a jiná zařízení, která se podílejí na péči o žáka/žákyni Odborná zařízení např.: · pedagogicko-psychologická poradna · speciálně pedagogické centrum · střediska výchovné péče II. Vyplní školské poradenské zařízení: Název a adresa školského poradenského zařízení Výsledky vyšetření žáka/žákyně ve školském poradenském zařízení Jméno a příjmení žáka/žákyně Datum narození Bydliště Vyšetření dne Kontrolní vyšetření dne Výsledky vyšetření žáka/žákyně ve školském poradenském zařízení Rozsah a typ nadání žáka/žákyně, oblast nadání* Druh a stupeň postižení žáka/žákyně* Vzdělávací potřeby žáka/žákyně Míra podpůrných opatření * nehodící se škrtněte Způsob poskytování individuální, speciálně pedagogické nebo psychologické péče Specifika práce s učivem (odborná doporučení pro pedagogickou práci se žákem/žákyní) Doporučené kompenzační, rehabilitační a učební pomůcky Vyjádření potřeby dalšího pedagogického pracovníka Návrh snížení počtu žáků a žákyň ve třídě Potřeba navýšení finančních prostředků Časové a obsahové rozvržení výuky Další doporučení, významné informace z průběhu vyšetření Závěry vyšetření Zpracoval Podpis, razítko Jméno a příjmení pedagogického pracovníka školského poradenského zařízení, kontakt III. Vyplní vyučující předmětu, jehož výuka je realizována podle individuálního vzdělávacího plánu: Vyučovací předmět Název vyučovacího předmětu v souladu se vzdělávacím programem, podle kterého se žák/žákyně vzdělává. Individuální vzdělávací plán Jméno a příjmení žáka/žákyně Třída Školní rok Vyučující; datum, od kdy žáka/žákyni předmětu vyučuje Změna vyučujícího v průběhu školního roku, datum změny Vstupní pedagogická diagnostika (aktuální stupeň dosažených vědomostí, dovedností, návyků) Informace, týkající se např.: · vhodné je uvést aktuální úroveň znalostí a dovedností žáka v daném vyučovacím předmětu · specifika znalostí vzhledem k věku a zdravotnímu postižení žáka · možnosti zlepšení výkonu a efektivity učebních postupů vzhledem k osvojovanému učivu a ve vztahu k aktuálnímu zdravotnímu stavu žáka, postupy při osvojování učiva s ohledem na pracovní tempo žáka · zájmu o daný vyučovací předmět · Priority vzdělávání a dalšího rozvoje žáka/žákyně · zaměřit se na silné i slabé stránky · rozvíjet dovednosti k získání kompetencí, které umožňují život v běžných sociálních podmínkách Učební dokumenty Název vzdělávacího programu, podle kterého se žák/žákyně vzdělává. Organizace výuky Způsob organizace výuky např.: · integrace v běžné třídě, práce ve speciální skupině, ve speciálním oddělení · zařazení do speciální skupiny na určité vyučovací předměty mimo kmenovou třídu · individuální výuka a konzultace · výuka s pomocí asistenta pedagoga · podle speciálních výukových programů · individuální vzdělávání · jiné organizační formy včetně jejich kombinací · úprava prostředí školy a třídy · úprava délky vyučovací jednotky Pedagogické postupy (metody a formy práce) Konkrétně rozpracované reedukační, kompenzační či terapeutické metody a formy práce např.: · maximální názornost · střídání učebních činností · relaxační činnosti · reedukační metody · kompenzační techniky · alternativní způsoby komunikace · úprava vzdělávacího obsahu · dramaterapeutické metody jako formy nácviku praktických sociálních dovedností Používané učební materiály a pomůcky Přehled učebních materiálů, speciálních učebnic a pomůcek např.: · konkrétní učební i všechny kompenzační aj. pomůcky, které žák využívá při výuce daného předmětu Způsob zadávání a plnění úkolů Forma a časové rozložení např.: · ústně nebo písemně · kombinovanou formou · plnění úkolů v určených časových úsecích · upřesnění a plnění úkolů s asistentem pedagoga Způsob ověřování vědomostí a dovedností Formy ověřování s ohledem na zdravotní postižení např.: · ústní zkoušení, vhodně sestavené testy, písemné práce · úroveň a kvalita domácí přípravy · konkrétní činnosti a práce s asistentem pedagoga Způsob hodnocení Forma hodnocení s ohledem na zdravotní postižení např.: · kvalifikačním stupněm · širším slovním hodnocením · kombinací obou způsobů Personální zajištění úprav průběhu vzdělávání žáka/žákyně Potřeba dalšího pedagogického pracovníka nebo další osoby podílející se na práci se žákem a její rozsah např.: · další pedagog nebo speciální pedagog · asistent pedagoga · osobní asistent · odborný konzultant (ze školských poradenských zařízení: SPC, PPP, SVP) Další subjekty, které se podílejí na vzdělávání žáka/žákyně Seznam těchto subjektů např.: · logopedická poradna · tyfloped – nácvik prostorové orientace a samostatného pohybu · základní umělecká škola – hra na hudební nástroj · psycholog Spolupráce se zákonnými zástupci žáka/žákyně Oblasti a forma spolupráce např.: · způsoby komunikace a její četnost (osobně, e-mailem, telefonicky apod.) · požadavky na domácí přípravu · doporučené aktivity žáka ve volném čase · sledování a vzájemné informování o zdravotním stavu a jeho změnách Dohoda mezi žákem/žákyní a vyučujícím Pouze v případě, že byla uzavřena. Časový a obsahový plán vzdělávání žáka/žákyně Období Časové ohraničení období, pro které je IVP vypracován např. · 1. pololetí školního roku · 2. čtvrtletí školního roku Předpokládané individuální výstupy žáka/žákyně za dané období Dodatečné úpravy časového plánu a obsahu učiva Uvedou se závažné důvody, které ovlivnily časové i obsahové změny a úpravy učiva např.: · dlouhodobá hospitalizace žáka ve zdravotnickém zařízení · úpravy obsahu učiva během školního roku · přesunutí určitého tématického celku do následujícího časového období Prodloužení délky vzdělávání Poznámky a doporučení pro další vzdělávání žáka/žákyně Schůzky osob, podílejících se na vzdělávání a odborné péči o žáka/žákyni (reflexe výuky, hodnocení jejího průběhu, aktualizace časového a obsahového plánu, úpravy a změny) Datum Přítomni Podpis Závěry pro další vzdělávání žáka/žákyně Zhodnocení průběhu a výsledků vzdělávání žáka/žákyně. Případná doporučení pro další období. Osoby, zodpovědné za vzdělávání a odbornou péči o žáka/žákyni Jméno a příjmení Podpis Třídní učitel/ka Zkratka vyuč. předmětu Vyučující Školský poradenský pracovník (výchovný poradce, školní psycholog, školní speciální pedagog) Pedagogický pracovník školského poradenského zařízení (PPP, SPC, SVP) Zákonný zástupce žáka/žákyně Žák/žákyně Předpokládaná potřeba navýšení finančních prostředků nad rámec prostředků státního rozpočtu poskytovaných podle zvláštního právního předpisu, odůvodnění Navrhovaný požadavek finančních prostředků na zajištění podmínek pro vzdělávání žáka/kyně se zdravotním postižením např.: · výukových programů · učebních pomůcek · speciálního pedagoga · asistenta pedagoga · reedukačních a kompenzačních pomůcek · nutné úpravy prostor · speciální pracovní stůl V……………………………dne……………………. Podpis ředitele/ředitelky školy………………………………………… Razítko: