Základní škola Rosice Pracovní náplň Útvar: školní poradenské pracoviště Funkce: výchovný poradce vedoucí školního poradenského pracoviště Jméno: 1. Je podřízen řediteli školy 2. Koordinuje Ø pedagogicko-psychologické poradenství ve škole Ø spolupráci členů školního poradenského pracoviště a jeho komunikaci s vedením školy Ø spolupráci členů školního poradenského pracoviště s ostatními pedagogy Ø spolupráci školy s pedagogicko-psychologickými poradnami, speciálně pedagogickými centry, středisky výchovné péče, kurátorem pro mládež a orgány sociálně právní ochrany dětí Ø vytváření individuálních vzdělávacích programů pro integrované žáky Ø péči o všechny žáky se speciálními vzdělávacími potřebami Ø kariérní poradenství a začlenění oblasti „Výchova k volbě povolání“ do vzdělávacího programu školy Ø pomoc učitelům, žákům i jejich zákonným zástupcům při řešení aktuálních problémů 3. Samostatně zajišťuje Ø kariérní poradenství ve škole: § průzkum volby povolání ve spolupráci s třídními učiteli § shromažďování informací a metodických pokynů k volbě povolání včetně jejich předávání žákům, jejich rodičům a třídním učitelům § organizaci setkání zástupců středních škol s vycházejícími žáky a jejich rodiči § individuální poradenství pro žáky a rodiče § komunikaci s informačním střediskem úřadu práce a středními školami, evidenci jejich nabídky § pomoc při vyplňování přihlášek, jejich evidenci a včasné odeslání § zpracování výsledků přijímacího řízení na střední školy a jejich vyhodnocování § pomoc rodičům i žákům při odvolacím řízení Ø evidenci zpráv z vyšetření z poradenských pracovišť: § návrhy vyšetření v pedagogicko-psychologické poradně pro žáky s vývojovými poruchami učení a chování i pro žáky se smyslovým, tělesným nebo mentálním postižením § pomoc třídním učitelům při vyplňování dotazníků pro poradny § odesílání dotazníků § shromažďování zpráv z vyšetření, předávání jejich kopií třídním učitelů, vysvětlení závěrů a pomoc při realizaci doporučení ze zpráv, vytváření počítačové databáze vyšetřených žáků sloužící všem vyučujícím vyšetřených žáků § vytváření aktuálních přehledů vyšetřených a integrovaných žáků Ø organizaci péče o integrované žáky: § projednání individuálních vzdělávacích programů s třídními učiteli a zákonnými zástupci integrovaných žáků § projednání individuálních vzdělávacích programů s pověřeným pracovníkem pedagogicko-psychologické poradny § dlouhodobé sledování a pravidelné vyhodnocování procesu individuální integrace žáků Ø řešení problémů spojených se školní docházkou: § sledování projevů záškoláctví u žáků školy – přesná evidence neomluvených hodin, projednávání případů s třídními učiteli a rodiči, spolupráce s kurátorem pro mládež, návrhy opatření § sledování žáků s omluvenou absencí nad 100 hodin v jednom klasifikačním období – projednávání případů s třídními učiteli a rodiči, návrhy opatření Ø specifické oblasti činnosti: § společně s třídními učiteli sleduje žáky nadané a talentované a navrhuje další péči o tyto žáky § společně s třídními učiteli sleduje žáky neprospívající, hledá příčiny školního neprospěchu a navrhuje způsoby, jak situaci řešit § pomáhá při řešení konfliktních situací ve škole (rodiče-učitel, učitel-žák, žák-žák) § společně se školním metodikem prevence pomáhá řešit závadové chování žáků, především projevy šikanování § společně se školním metodikem prevence pomáhá třídním učitelům při řešení aktuálních problémů třídních kolektivů § podílí se na realizaci projektů, které jsou součástí Minimálního preventivního programu školy § vede administrativu svojí činnosti – případová dokumentace, zápisy z jednání, evidence konzultací § neustále se vzdělává, sleduje nabídku vzdělávacích kurzů v rámci DVPP a vybraných se aktivně účastní 4. Předkládá řediteli školy: Ø plán práce školního poradenského pracoviště na nový školní rok včetně Minimálního preventivního programu Ø zpracované individuální vzdělávací programy pro integrované žáky Ø návrhy na opatření v oblasti volby povolání žáků školy Ø návrhy organizačních opatření pro zvýšení kvality péče o žáky, kteří mají výchovné a vzdělávací problémy, včetně vývojových poruch učení a chování Ø závěrečnou zprávu o činnosti školního poradenského pracoviště V Rosicích …………………. ............................................. ………………………………. pracovník ředitel školy