Vážení rodiče, během letošního školního roku bychom rádi připravili aktualizaci našeho školního vzdělávacího programu a také zpracovali koncepci rozvoje ZŠ a MŠ XXX na další období. Rádi bychom, aby tyto důležité dokumenty co nejvíce vycházely z potřeb žáků, zkušeností učitelů a z požadavků rodičů i zřizovatele školy. Než s touto prací začneme, chceme se vás, rodičů našich žáků, zeptat na to, jak hodnotíte současnou práci školy, ale také na vaše návrhy na změny a jestli jste ochotni s námi více spolupracovat. Zvolili jsme proto formu dotazníku, který nám umožní oslovit vás všechny a získat tak co nejvíce informací. Dotazník je anonymní, doplňte prosím pouze ročník, který vaše dítě navštěvuje. Vyplněný dotazník prosím odevzdejte třídním učitelům vašich dětí nebo ho můžete do školy poslat poštou, a to nejpozději do XXX. Za vyplnění dotazníku děkujeme. S výsledky dotazníkového šetření budete seznámeni během prosince prostřednictvím webových stránek školy. XXX ředitel školy DOTAZNÍK PRO RODIČE ŽÁKA ZE TŘÍDY ………. 1. Jak často jste v kontaktu se školou a) chodím jen na třídní schůzky a konzultační hodiny b) informuji se průběžně, např. telefonicky, přímo u učitelů c) se školou jsem v kontaktu minimálně 2. Jak často sledujete nové webové stránky školy? a) každý den b) alespoň 1 -3x týdně c) méně než 1x týdně d) vůbec 3. Jste spokojeni s obsahem webových stránek školy? a) ano b) ne Pokud ne, co vám na stránkách chybí: ………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………….. 4. Rádi bychom prohloubili spolupráci školy a rodičů. Byli byste ochotni se školou více spolupracovat? a) ne b) ano 5. Pokud jste v předešlé otázce zvolili odpověď ano, zakroužkujte prosím, ve které oblasti byste rádi se školou spolupracovali a) při projektových dnech školy (beseda se žáky) b) organizační pomoc při akcích školy c) sponzoring d) práce v Občanském sdružení při ZŠ a MŠ Křtiny e) vedení školního kroužku doplňte zaměření ………………………………….. f) vlastní návrh:………………………………………………………………….. 6. Než začneme vytvářet nové dokumenty, je pro nás nutné znát váš názor na současné fungování školy. Jaké jsou podle vás silné a slabé stránky naší školy? Ohodnoťte prosím jednotlivé oblasti známkou, vybranou známku zakroužkujte (1 je nejlepší hodnocení, 5 je nejslabší): a) informovanost o dění ve škole 1 2 3 4 5 b) materiální vybavení školy 1 2 3 4 5 c) fungování poradenských služeb 1 2 3 4 5 d) spolupráce s třídním učitelem vašeho dítěte 1 2 3 4 5 e) příprava dětí ke studiu na středních školách 1 2 3 4 5 f) příprava dětí na praktický život 1 2 3 4 5 g) nabídka volitelných předmětů (od 7. ročníku) 1 2 3 4 5 h) nabídka školních kroužků 1 2 3 4 5 i) činnost školní družiny 1 2 3 4 5 j) činnost školní jídelny 1 2 3 4 5 k) činnost mateřské školy 1 2 3 4 5 7. Pokud máte chuť, zkuste svými slovy popsat, v čem vidíte v činnosti školy největší pozitiva a kde naopak vidíte největší rezervy: a) pozitiva:……………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………... ………………………………………………………………………………………….. b) rezervy: ……………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………….. 8. Škola je zaměřena na environmentální výchovu, vzdělávání a osvětu. Jaké by podle vás měly být další oblasti, na které se má škola v budoucnu zaměřit? Zajímají nás vaše konkrétní návrhy. Vyberte z nabízených možností maximálně 3 oblasti, které považujete za nejdůležitější, popřípadě doplňte vlastní návrh: a) důraz na budování pozitivního sociálního klimatu ve škole b) péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (především poruchy učení a chování) c) intenzivní péče o nadané žáky d) důraz na jazykové vzdělávání e) důraz na práci s počítačem f) důraz na sportovní aktivity g) podpora rozvoje speciálních dovedností každého žáka, rozšíření nabídky volitelných předmětů - uveďte konkrétní příklad:………………………………….. h) rozšíření nabídky volnočasových aktivit – školních kroužků i) důraz na morální výchovu a výchovu k občanství j) vlastní návrh:……………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………